Speedtouch 510 werkt half

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 09:17
Heb zoveel geprobeerd van oude naar nieuwe drivers , maar weinig schijnt te helpen .
De settings van bbned overgenomen , maar het rare is dat er maar 1 van de pc's ermee werkt .
Tot overmaat van ramp ben ik ook nog eens een leek in het aanleggen van netwerken aangezien dit men eerste keer is .
Heb vele sites + downloads men neus zien paseren , maar geen enkel bood mij de oplossing .

Nou heb ik laatst met dezelfde modem wel internet gehad en gewoon op beide pc's .
Ook toen al was het verweg van het makkelijke .
Naar mijn weten moeten beide pc's internet hebben zodra ik die settings van bbned in de gaten houd .
Zoals bridged en vpi bla bla bla .

Weet iemand toevallig waar ik de goeie templates kan vinden ?
Heb zelf config 5 - 11 - 13 geprobeerd

Tevens vraag ik me af of er niet een makkelijkere modem/router bestaat ?

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Verwijderd

Makkelijk dan die speedtouch kan bijna niet :) Maar ik word ook niet echt wijs uit je verhaal, wát gaat er nou precies mis en wat heb je al geprobeerd.

Zonder de instellingen kan niemand hier wat mee :)

• bvk007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:50
Meestal zijn er voorgeprogrammeerde templates voor die 510 modellen althans de paar keer dat ik zo'n ding heb geinstalleerd wel, je hebt dus geen cd'tje van bbned gekregen waar eventueel zo'n template op zou kunnen staan, ik heb dus geen idee of bbned templates aanleverd, ik heb alleen maar ervarin met mxstream, dus zeg 't maar als ik het fout heb :+

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 09:17
Zit nu op men werk dus kan niet veel zeggen over de instellingen die ik heb gebruikt.
adsl voor bbned -> bridged

Rare blijf ik gewoon vinden dat men ene pc het wel wil doen op internet waar de ander weigert .
Ik denk oook dat ik zelf iets fout moet hebben gedaan .
Aangezien ik de laatste keer ookal verschillende types drivers heb gebruikt weet ik zelfs nu niet wat er toen wel werkte op men pc .

Vraag ik me eigen ook af wat nou de makkelijkste manier is om thuis een netwerkje aan te leggen die vrijwel plug and play is .

Heb nu momenteel een Smc usb modempje en dat werkt altijd .
Kan daar eventueel een goeie router achter heb zelf een eminent router gehad voor usb .
Alleen mijn type modem werd niet ondersteund jammer genoeg .

Nou heb ik meerdere mensen gehoord over een ethernetmodem los te kopen en daarbij een losse router .
Dat moet volgens zeggen makkelijker werken zoals ik nu met mijn modem zit te klooien .
Heb Xs4all (ben oud cistron , vandaar bbned netwerk ) ookal gebeld en om hulp gevraagd alleen hun kunnen me ook verder niet helpen :S

Zal vanmiddag nog ff wat betere info geven over de gewbruikte instellingen zodra ik thuis kom.
(ben oud cistron , vandaar bbned netwerk )

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Je wilt niet bridgen (das je externe IP doorzetten naar 1 interne machine) maar je wilt waarschijnlijk NAT gebruiken (prive adressen op je eigen netwerk, 1 publiek IP), dus zul je een iets andere setup moeten nemen

Verwijderd

Download de config tool van www.speedtouch.nl
die van de cd-rom is nogal brak soms.

Als je hem eenmaal hebt geinstalleerd voor bbned moet je even je provider bellen, er wordt bij bbned van mac adres registratie gebruik gemaakt en ze kunnen zien of de modem verbinding wil maken..

ik weet bij demon dat mac adres registratie uit te zetten is, moet je even bellen met de helpdesk en code 82 doorgeven, dan kan je elke modem gebruiken zonder dat je max geregistreerd wordt.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:15:
Download de config tool van www.speedtouch.nl
die van de cd-rom is nogal brak soms.

Als je hem eenmaal hebt geinstalleerd voor bbned moet je even je provider bellen, er wordt bij bbned van mac adres registratie gebruik gemaakt en ze kunnen zien of de modem verbinding wil maken..

ik weet bij demon dat mac adres registratie uit te zetten is, moet je even bellen met de helpdesk en code 82 doorgeven, dan kan je elke modem gebruiken zonder dat je max geregistreerd wordt.
Bij Demon geld MAC registratie nu standaard helemaal niet meer, begreep ik van de helpdesk.

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1