Toon posts:

[XP] Schijf niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister was mn pc heel traag, bleef maar ratelen. Werd er een beetje geirriteerd door dus trok de stekker uit mn pc. Toen ik em weer opstartte, wilde windows niet meer opstarten. Veilige modus enz geprobeerd maar niets deed het.
Toen maar besloten windows er opnieuw op te zetten. Nu is alleen het probleem dat ik 1 van mn schijven niet meer kan openen in verkenner. Ik heb een C: D: E: en F: schijf. Op C: heb ik windows opnieuw gezet. D: en E:, beide 60gb, doen het allebei nog goed en bevatten nog alle data, alleen als ik op F: klik, geeft ie de volgende foutmelding:

F:\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.

Kan ik deze schijf nog herstellen of zal ik de partitie opnieuw moeten formatteren?

Verwijderd

Welk merk/type ? Is de schijf nog wel te zien en te herkennen in de BIOS ?

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor 160gb

D: 62 gb
E: 62 gb
F: 20 gb

Bij het opnieuw installeren van windows herkende hij F: gewoon, zei alleen wel dat alle ruimte erop vrij was.

Verwijderd

het zal je misschien niet veel helpen maar dit heb ik een keer gehad met partition magic toen ik twee partities in elkaar schoof.
Oplossing was via de bekende weg (windows XP cd of fdisk dus) die partitie weg te mikken en opniew er in te zetten.
Iets wat je blijkbaar toch al dient te doen omdat ik begrijp dat hij bij de install aangaf dat hij leeg was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de F: schijf met snelformatteren even snel geformatteerd. Toen probeerde ik files er naartoe te kopieren omdat mn overige schijven vol zaten en toen crashte ie weer. Als ik de pc nu aan zet start ie windows niet eens meer op en zegt ie iets van 'Schijffout.... Druk CTRL+ALT+DELETE om opnieuw op te starten'.
Ik denk dat mn HD gewoon kapot is. Ik probeer vanmiddag wel ff windows er weer opnieuw op te zetten en de files van D en E naar een externe drive te kopieren. En daarna maar een nieuwe HD kopen.

Verwijderd

Het ziet er idd naar uit dat je schijf enkele BAD sectors heeft... heb je al een scan gedraaid???

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
welke XP versie? je geeft aan dat je HD 160GB groot is, heb je misschien te maken met de geweldige 137GB limiet? (of 127GB limiet, whatever :P) ?

Ennuh, als je je schijven niet kan vinden -> rechtermuisknop op 'mijn computer' -> beheren -> schijfbeheer en wijs een lettertje toe aan de partitie. ? Of had je dat al gedaan? Kon er geen wijs uit wegens het "formatteren" verhaal.

Partities wegmikken hoeft over het algemeen niet....... schijfbeheer mensen :P Tis geen windows 95/98 meer zeg!

Verwijderd

Topicstarter
Je zag nog wel F: staan in de verkenner ja, alleen als je er opklikte zei ie dat de map onleesbaar en beschadigd was. Dat 160gb probleem waarbij ie maar 128gb herkende had ik op het begin al opgelost met een progje van Maxtor.
Ik had de partitie trouwens niet weggegooid, maar in de verkenner gewoon rechtsklikken op de schijf en formatteren gedaan. Toen deed ie het ff, maar toen ik er data naartoe wilde kopieren zette ie zichzelf weer uit. Ik ben nu weer opnieuw windows erop aan het zetten, aangezien hij die 'Schijfleesfout' gaf en windows niet eens meer op wilde starten, en nu geeft ie het volgende aan als je de keuze krijgt waar windows te installeren:

C: (4002 MB) (4000MB vrij)
D: (62000 MB) (3000MB vrij)
E: (62000 MB) (1000MB vrij)
F: (26000 MB) (23500MB vrij)

Cijfers kloppen niet helemaal, doe dit ff uit mn hoofd, maar nu is mn C: schijf dus blijkbaar ineens leeg :S. En F: kan ie blijkbaar wel lezen, aangezien daar de data opstaat waarmee ik bezig was te kopieren.

Hoe doe je die Bad sectors scan eigenlijk, misschien moet ik dat maar es doen nadat ik windows er opnieuw heb opgezet? En zijn er bepaalde virussen die dit gedrag vertonen? Daar kan het nml ook nog aan liggen

Verwijderd

Topicstarter
Windows er opnieuw opgezet, alles werkt weer, windows update gedaan, klaar met updaten, automatische reset.

"Windows kan niet geladen worden omdat de DLL bestanden van de kernel niet geladen kunnen worden"

Dit moet haast wel een virus zijn lijkt me

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

lier

MikroTik nerd

Heb je dan nog niet gescand op virussen ?
En heb je de tool (de registry "hack") inderdaad erop losgelaten om > 127 Gb beschikbaar te maken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:16
Test je HD en geheugen eens. Dit kan ook een hardware probleem zijn. De fabrikanten van HD's hebben altijd een testprogramma op hun sites staan.

Het geheugen kun je testen met Memtest 86 en Windiag van Microsoft.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik was mn norton cd kwijt, maar die heb ik net weer gevonden. Zal zo ff scannen eerst. Die schijven herkent ie gewoon dus dat moet geen probleem zijn. Die hack hoef je toch maar 1x te doen? Of elke keer als je windows er op zet.
Ik ga iig niet online op mn pc totdat ik alles heb getest, straks zit ie weer helemaal vol met shit voordat je geupdate hebt. Ik zal hier die test progjes dan maar ff downloaden en boven proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle test laten draaien en WinDiag en het HD scan progje geven allebei aan dat er geen errors zijn. Ook norton kan geen virussen vinden. Alleen als ik nu mn verkenner open en op f kijk zie ik dit staan:

Afbeeldingslocatie: http://img9.echo.cx/img9/9711/explorer1ro.th.jpg

Mappen met vage namen :?

Edit: Nu net nieuwe ATI drivers erop gezet en gereset. Toen ging checkdisk eerst allemaal file proberen te herstellen waar blijkbaar geen ruimte voor was, krijg nu net ook een melding van onvoldoende ruimte op F:. Nu is ie weer zo langzaam als de pest. Tenminste alleen als ie popups moet tonen (rechtsklikken op iets dus)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 20:36 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:16
Zou je niet gehackt kunnen zijn of een trojan hebben? Kijk eens met taakbeheer naar de achtergrond processen en kijk eens met msinfo naar wat er zoal opstart.

Draai eens met Trojan Hunter of TDS-3 om te zien of er niet een trojan op je computer staat.

Draai ook eens een paar spyware scans.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:34:
Ik was mn norton cd kwijt, maar die heb ik net weer gevonden. Zal zo ff scannen eerst. Die schijven herkent ie gewoon dus dat moet geen probleem zijn. Die hack hoef je toch maar 1x te doen? Of elke keer als je windows er op zet.
Ik ga iig niet online op mn pc totdat ik alles heb getest, straks zit ie weer helemaal vol met shit voordat je geupdate hebt. Ik zal hier die test progjes dan maar ff downloaden en boven proberen.
De registry wijziging moet gedaan worden nadat je Windows geinstalleerd hebt (dus één maal per installatie).
Zit je achter een router ? Zo ja, dan kan je gelijk online (en dan alleen voor de updates).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij taakbeheer geen rare processen staan. Virusscan&HitmanPro geven ook beide aan dat er niets mis is. Gister weer XP erop gezet, update gedaan en SP1 geinstalleerd en vanochtend wilde ie weer niet opstarten.
Nu net weer XP erop gezet, er staan nog steeds een paar van die CHKDSK mappen op mn schijf (verkenner geeft aan dat ze 0 bytes zijn maar ze nemen wel ruimte in beslag). Ik denk dat ik gewoon alle data die ik nog nodig heb op een externe HD zet en mn hele HD maar ff formatteer. Ik zit trouwens wel achter een router jah

Verwijderd

Topicstarter
Ow ik zie nu dat Schijfbeheer idd aangeeft dat de schijf 127gb groot is, en dat er wel 160gb aan ruimte wordt gebruikt door de partities. Misschien geeft dat de problemen. Hopelijk lukt het me zonder problemen SP1 te installeren, dan kan ik die big drive enabler draaien. Ik heb de F: partitie maar even weggegooid, daar bleef CHKDSK fouten herstellen nml
Pagina: 1