Toon posts:

[xp] login scherm verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heel kort door de bocht, ik heb hetzelfde probleem als hier [rml][ XP]Login naam weg.[/rml]

Ik heb uitvoerig deze topic en andere gelezen en er lijkt niets anders op te zitten dan windows te "repairen". maar hoe gaat dit in zijn werk? Heb ik daarna nog alle programma's welke ooit geinstalleerd zijn? of ben ik gewoon alle programma's kwijt?

Het is bij mij gebeurd nadat ik een architect programma (borderbund 3d ). Deze heeft tijdens het installatie proces iets geregistreerd en toen lief hij niet meer lekker. Na een reboot kom ik dus niet verder als de topschrijver van het andere topic. Safe mode, command mode last known good config, niets werkt.

Mijn voornaamste wens is dus windows opnieuw erop zonder de geinstalleerde programma's kwijt te raken.

Verwijderd

Opstarten van CD en de R drukken van euhmm... hmm.. repair :D Succes

Verwijderd

Niet op die R klikken want dan kom je in de Recovery Console, gewooon voor installeren kiezen en dan komt daarna de optie voor een repair install. In dat geval blijven je instellingen en programma's en andere data er op staan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even precies wat er gebeurt barend - hoe ver kom je tot in Windows?
Heb je bv. dit ook al eens geprobeerd: XP hangt op "welkkoms scherm" na ghost image disk to disk ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost door windows cdrom te gebruiken en installatie te draaien, vervolgens in de installatie de repair functie te gebruiken.

Wel nog een probleem gehad met een melding dat hij ADMS files niet kon vinden. Bleek uiteindelijk dat in de setup windows mijn cdrom niet meer kon benaderen. met Alt F10 regedit opgestart een system.sav hive ingeladen een class moeten wegmikken hive unloaden opnieuw opstarten en toen ging hij wel verder.

Video drivers opnieuw geinstalleerd en nu werkt alles weer! wat een operatie zeg.....