ik heb heb de volgende code...
ipv dat ik nu voor de dag maand en jaar 3 columns in de db gebruik wil ik het DATE object dat deze JCalendar gebruikt gebruiken. de JCalendar is van www.toedter.com waar ook de API staat, aangezien ik een beginner ben snap ik daar niet zo heel veel van, in grote lijnen snap ik JAVA wel...
ik wil nu dat die int dag en die int maand en int jaar in 1 zijn, omdat als ik een order opsla dat nu ook gebeurd.
ook wil ik dat als die order opgeslagen wordt dat ik kan kiezen hoe de dataformatstring moet zijn, want ik kan hem nu niet in een DATE field van mysql opslaan...
ik hoop dat jullie het snappen wat ik bedoel en mij op de goede weg kunnen helpen, bij voorbaat dank
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| while (day.before(firstDayInNextMonth)) { /* * hier kun je de button tekst veranderen */ int jaar = tmpCalendar.get(Calendar.YEAR); int maand = tmpCalendar.get(Calendar.MONTH)+1; int dag = tmpCalendar.get(Calendar.DAY_OF_MONTH); String omschrijving = "leeg"; String orderNr = null; try{ DbConnection connection = new DbConnection(); String query = "SELECT `omschrijving` FROM `calendar` WHERE `dag` = '"+dag+"' AND `maand` = '"+maand+"' AND `jaar` = '"+jaar+"' "; ResultSet rs = connection.executeQuery(query); while (rs.next()) { omschrijving = rs.getString("omschrijving"); orderNr = rs.getString("orderNr"); //String omschr = rs.getString("omschrijving"); //omschrijving = "\n"+omschr; } connection.closeConnection(); } catch (Exception e) { System.out.println(e.getMessage()); } if (omschrijving != "leeg" ){ days[i + n + 7].setText(Integer.toString(n + 1)+": "+ omschrijving +orderNr); } else { days[i + n + 7].setText(Integer.toString(n + 1)); } |
ipv dat ik nu voor de dag maand en jaar 3 columns in de db gebruik wil ik het DATE object dat deze JCalendar gebruikt gebruiken. de JCalendar is van www.toedter.com waar ook de API staat, aangezien ik een beginner ben snap ik daar niet zo heel veel van, in grote lijnen snap ik JAVA wel...
ik wil nu dat die int dag en die int maand en int jaar in 1 zijn, omdat als ik een order opsla dat nu ook gebeurd.
ook wil ik dat als die order opgeslagen wordt dat ik kan kiezen hoe de dataformatstring moet zijn, want ik kan hem nu niet in een DATE field van mysql opslaan...
ik hoop dat jullie het snappen wat ik bedoel en mij op de goede weg kunnen helpen, bij voorbaat dank