Toon posts:

[OE] mails verdwenen na verplaatsen *

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel groot probleem!! Ik heb al gezocht in GOT maar kon niets vinden dat op mijn probleem leek! Het volgende!
Mijn HD is erg vol en ik heb zon 350 MB vrij onder windows ME!! Nu wilde ik de mappen comprimeren in outlook express! Maar als hij daar mee bezig is dan zegt hij op een gegeven moment dat outlook ingebruik is en kapt de bewerking af! Ik heb meer mappen aan gemaakt en heb Grote bestande verplaatste naar andere mappen!! Nu mijn probleem ik ben in mijn postvak in heel veel mails kwijt vanaf minimaal januari! Postvak in.dbx is 227 MB dus ik heb een vermoeden dat de bestanden er nog wel moeten zijn!! Maar ik zie ze nergens meer! ALs ik laat zoeken dan vind ik ook niks op datum!
Nu heb ik al geprobeerd de PC te herstarten met de hoop dat t terug kwam maar helaas niet!! Nu zijn er zelfs 2 bestanden binnen gekomen, maar toen ik postvak in aanklikte waren deze ineens weg? Nou haal ik gelukkig mijn mail wel met 2 machines binnen maar ik weet dat ik ook wel ens mails ben vergeten binnen te halen met mijn PC die de mail op de server laat!! Dus ben ik meschien wel mails kwijt! Weet iemand wat ik er aan kan doen?
Ik zou graag mijn mail terug hebben!! Kan ik op de een of andere manier zien hoeveel MB er in die map staat als ik in outlook zelf kijk?
En wat is t bestand postvak in.dbt ????

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik doe ff een reply op dit topic!! De vorige keer had ik door wat klooie wel alles terug maar nu lukt t me niet meer! Ben nu weer alles kwijt maar in t bestand staan nog wel allemails omdatt bestand 270MB nu is!! Is er een tool die het DBX bestand kan repareren en comprimeren? Zodat t weer werkt? En waarvoor is dat DBT bestand?
Graag had ik een reactie!! Ik wil nu als ik alles weer open heb een volledige backup gaan maken van me mails! De mails wil ik ni kwijt namelijk!! Gelukkig heb ik van een persoon allemails in een andere map! Want die mag ik nooit kwijt raken dat zijn 400 mailtjes die dus veel waarde voor me hebben!!!!! Gelukkig werkt die map nog wel! T lijkt een probleem te zijn van comprimeren! Is daar geen ander programma voor?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Probeer eens die DBX bestanden te importeren via Bestand --> Importeren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Outloook Express, Software Algemeen > Officesuites en -software. Ik verplaats dit topic even.
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? 'Ik moet' is natuurlijk niet de manier waarop we hier werken he. Ik moet ook wel eens wat. En een ding wat we hier allemaal moeten is wachten tot er replies komen. Je mag iedere 24 uur je topic onder de aandacht brengen door middel van een post. Wat mij betreft mag je dit blijven doen tot het opgelost is, al moet je dat dus 30 keer doen.

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Lees Officesuites en -software - Beleid even goed door, en kijk even met Google. Kan je heel veel vinden :)

Al die uitroeptekens en andere leestekens maken het lezen lastig. Zou je daar in je vervolgposts op willen letten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Wat ik nog even mis: maak natuurlijk eerst een kopie van de bestanden voor je er iets mee gaat proberen. En voor de volgende keer: maak voortaan regelmatig backups van alles dat je niet kwijt wilt raken.

De GoT-search geeft al behorlijk wat informatie (bijv. via http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart ) en geeft in ieder geval aan welke informatie wij nog meer zouden kunnen gebruiken. Zo is het handig om te weten over OS, OL versie (patchniveau kan nooit kwaad), en welke virusscanner je gebruikt. (Zoals je uit de search zult hebben begrepen is er ooit een vscanner geweest die mails niet zichtbaar liet zijn).

Google geeft een aantal dbx repair programma's, zoals www.oemailrecovery.com/outlook-express-repair.html al zou ik zelf waarschijnlijk de voorkeur geven aan www.oehelp.com/dbxtract

Verder geeft [google=outlook express tips] -> www.insideoutlookexpress.com een link naar http://www.microsoft.com/...ity/columns/oerepair.mspx en vervolgens http://www.microsoft.com/...lumns/filecorruption.mspx

Binnen http://support.microsoft.com -> http://support.microsoft.com/ph/956 zoeken zal ook kunnen helpen.

Kortom: info zat, lees dat even door en we denken graag mee als je er zo niet uit komt :)
(En als je er wel uit komt: laat het ons ajb even weten, altijd leerzaam :) )
offtopic:
Inderdaad is "ik heb gezocht" een beetje een zinloze statement, geef dan even aan wat je vond maar niet hielp.

Om nog even verdere tips te geven: ik kan me goed voorstellen dat mensen die hele lange lap tekst niet graag lezen en dus ook geen antwoord hebben. Het is handig om op een of twee plaatsen een tweetal enters te plaatsen om alinea's te vormen. Ook pas ik je topictitel even aan, "problemen!" zegt helemaal niets over je vraag en ook hier geldt: als mensen geen idee hebben waar het over gaat lezen en reageren ze niet :)

Edit: ik heb je daar trouwens al vaker op gewezen. Probeer de volgende keer even na te denken over hoe zoiets over komt in de topiclijst. Je typt het om gelezen te worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 17-07-2005 10:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry sorry sorry! :'( Jullie hebben wel gelijk maar als ik zoek in GOT kom ik nooit t goede tegen dat ik zoek :'( ! En ja leestekens dat zit er vast ingebakken bij mijn dat doe ik automaties en zal ik proberen te vermijden. Maar zo jullie vragen dat ik wil zeggen wat ik als oplossing gevonden zou hebben, nou de vorigekeer heb ik wat gedaan maar dat was zovaag dat ik t zelf niet snapte wat ik had gedaan.
Als ik nu wel een oplossing heb zal ik deze zeker geven! Maar wat is volgens jullie de beste oplossing om een backup te maken? Alle mails naar een map slepen vanuit outlook (dau vanuit outlook naar windows slepen zeg maar) of een andere manier? De DBX bestanden importeren wil hij niet doen! En wat is het dbt bestand voor een bestand? Het lijkt wel een soort backup bestand!! Ik ga zo ff jullie links lezen en die repair tools er op los laten maar ja ff kijken hoe ik dat t veiligste kan doen!
Ik wil jullie toch danken voor deze reacties en t verplaatsen van het topic :*) (ookal hoeft dat en mag dat geloof ik niet 8) )!!!!!!

PS de outlook repair tool had ik ook al gevonden gisteren maar ik ben niet zo happig op deze tools, die DBX extractor lijkt mijn ook beter maar ja ik ga ze straks ff testen als ik weer thuis ben!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 13:55 . Reden: PS toegevoegd! ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Backuip: kopieer nu de dbx files even voordat je er mee aan de gang gaat. Als je er een kopie van hebt kan je veiliger "spelen" met verschillende tools om je mail weer terug te krijgen. Kan je gewoon de kopie van de files terugzetten als dat nodig is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nou helaas deze programmas doen niet echt wat ik wil. Ik wil het DBX bestand repareren en niet ontleden dat deze programas allebij doen ;( !!!!! Iemand nog een oplossing? Importeren gaat niet met winme! En wat ik de vorigekeer gedaan heb mag joost weten want ik kom er niet meer achter! Wie helpt me op weg :'( ! T wil gewoon niet lukken en ja die outlook repairder haald ± 3300 bestanden uit die file maar ik vertrouw t ni ik heb n vermoeden dat t er meer waren :/ !
Vandaar dat ik jullie hulp vraag!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een andere oplossing voor mijn? Zodat ik alles terug zie?
Hoop dat er een ander programma is had nog gezocht op microsoft maar daar staan probeer versies van programma´s of ze zijn best wel prijzig wat ik me nu niet kan veroorloven ;( !!!!!!!! Dus als iemand een programma weet dat echt doet wat ik wil dan mag t wel wat kosten maar zeker niet veel heb daar gewoon t geld niet voor!
Pagina: 1