E-mail in originele vorm forwarden

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Situatie is als volgt: ik beheer de website van een sportvereniging. Voor algemene vragen is een e-mailadres info@.....nl waarvan de mailtjes bij mij terechtkomen. Deze mailtjes stuur ik dan weer door naar de betreffende mensen binnen de vereniging die dit afhandelen.

'Probleem' is alleen dat bij het forwarden mijn emailadres als afzender komt te staan en in de tekst > tekentjes, in de titel FWD: onderwerp e.d. Nu is dat laatste nog niet zo erg, maar het afzender-emailadres wil ik eigenlijk gewoon zo laten als het oorspronkelijk was. Het komt nu geregeld voor dat iemand naar wie ik het mailtje geforward op 'reply' ramt en ik die reply ontvang terwijl die niet voor mij is.

Ik zoek dus een programma of andere oplossing waardoor de doorgestuurde mailtjes er zo uitzien alsof ze rechtstreeks van de afzender afkomstig zijn en niet via mij zijn gestuurd.

Ik gebruik verder Thunderbird als mailclient (heb ook de beschikking over outlook en Outlook Express).

• Palomar
  • Niet online
^^^ kick

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

In Thunderbird kun je toch messages forwarden als attachment? Probeem opgelost lijkt me :)

SA > OFF

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 14-06-2005 21:27 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Doorstuuren als attachment kan ook gewoon met outlook.

Verwijderd

In Outlook is dit:
Tools > Options > Email Options > When forwarding a message: attach original

En dan wordt het bericht als attachment meegestuurd, de ontvanger waarvoor het eigenlijk is bedoeld opent deze en dan staat daar dus de originele afzender in. Door dit bericht te reply-en gaat alles dus goed.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Bij mij gaat forwarden automatisch als attachment bij Thunderbird?
Zou dus geen probleem op mogen leveren.

edit:

maar waarschijnlijk hangt die e-mail client van jouw collega's het er gewoon onder. zou dus een kwestie van africhten zijn }>

[ Voor 41% gewijzigd door tweakerbee op 15-06-2005 01:06 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• Palomar
  • Niet online
ja klopt, ik heb dat ooit es ingesteld als 'inline' (is normaal handiger). Ik had dit al wel getest met firefox, maar als ik dan de attachement open kan ik niet op reply klikken. Net ff getest met outlook en outlook express en daarmee wil het wel.

Maar toch zoek ik nog een betere manier om het mailtje 'transparant' door te sturen ;). Dus zonder dat mijn naam/emailadres erbij staat en het lijkt alsof het mailtje door de verzender rechtstreeks naar de ontvanger is gezonden (zonder mijn tussenkomst). Gewoon foolproof doorsturen zonder dat de uiteindelijke ontvanger 'vreemde' handelingen moet doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 15-06-2005 01:09 ]

Verwijderd

Als je hem als attachment meestuurt en diegene opent het attachment dan is daarin toch geen informatie van het forwarden te vinden? Moet diegene alleen wel het attachment reply-en en niet het bericht waar het attachment in staat.

Overigens, hebben ze/jij naast hosting geen email forwarding? Dan kun je de mail gewoon laten forwarden zonder dat jij iets hoeft te doen :) Sommige hosters kunnen dit ook voor een heel klein extra bedrag extra aanbieden, dat zou volgensmij de enige echt manier zijn.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-08 19:41

Nitai

Live the life you love.

Je kan ook mbv Thunderbird het mailtje 'resenden' en dan naar je collega's mailen met de persoon die het heeft verzonden als afzender.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:55:
Overigens, hebben ze/jij naast hosting geen email forwarding? Dan kun je de mail gewoon laten forwarden zonder dat jij iets hoeft te doen :) Sommige hosters kunnen dit ook voor een heel klein extra bedrag extra aanbieden, dat zou volgensmij de enige echt manier zijn.
idd, dat kan. Maar het leek me juist overzichtelijker voor 'externen' om 1 e-mailadres te gebruiken (info@). Automatisch forwarden kan alleen naar van te voren vastgestelde adressen. Dit is niet de bedoeling, aangezien ik eerst moet beoordelen naar wie het mailtje moet. Ik kan wel meerdere adressen aanmaken, maar dan is het overzicht weer weg voor de bezoeker met al die adressen.
Nitai schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:58:
Je kan ook mbv Thunderbird het mailtje 'resenden' en dan naar je collega's mailen met de persoon die het heeft verzonden als afzender.
Kun je me uitleggen hoe dit precies werkt? Ik kan het zo niet vinden in thunderbird.
Pagina: 1