Toon posts:

ADSL overnemen ??? (samenwonen/verhuizen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers,

even kort de situatie uitgelegd:

Mijn vriendin heeft een ADSL abo van Versatel (contract loopt tot april 2006), p/m 29,95
Ikzelf heb een ADSL abo van Planet Internet (contract loopt tot nov. 2005), pm 54,90

Nu willen we binnenkort gaan samenwonen in mijn huis. Wat is hier de beste methodiek om ervoor te zorgen dat we 1 ADSL abonnement hebben op mijn adres, en het andere kunnen opzeggen.

Vooral qua kosten en uptime (oversluiten kost meestal een paar weken) ben ik benieuwd wat ik moet doen.

Wie kan me uitleggen wat ik moet doen?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

vinnie1908

Appel != peer

Ik zou gewoon een verhuizing aanvragen bij Versatel, dan krijg je een datum dat het over gaat. Mocht je die datum weten ga je naar Planet toe en zeg je dat je z.s.m. op wilt zeggen en het liefste gereed zijn op de datum van overname door Versatel.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik mijn abonnement zo maar laten overnemen door Versatel. Volgens mij doet Planet daar wel moeilijk over. Vooral qua abonnementskosten.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Qua kosten ontlopen de 2 pakketten elkaar niet zo heel veel.
Dan bedoel ik dus qua kosten over de resterende looptijd. Die van je vriendin kost, doorbetaald tot het eind van het abbo, nog 299,50. Die van jezelf rond de 275 euro.
Ik denk dat het het verstandigst is om je eigen abbo te houden, en die van je vriendin op te zeggen, heel simpelweg omdat je nu met 2 systemen gaat internetten. Jij zult met een bepaalde reden voor die zwaardere aansluiting hebben gekozen. Houdt die dan lekker, en laat je vriendin lekker meesurfen, moet zat kunnen.
Om zo snel mogelijk internet te hebben is het mijns inziens het verstandigste in ieder geval inlichtingen in te winnen bij Planet m.b.t. verhuizen. Daarnaast zorgen dat je, zodra je een adres hebt waar je gaat samenwonen, een telefoonaansluiting regelt, of laat verhuizen naar dat nieuwe adres.
De dag dat je telefoonaansluiting wordt verhuisd, kan normaliter, in ieder geval met internetaansluiting die over ADSL by KPN gaan, je ADSL tegelijkertijd worden meeverhuisd. Het enige waar je misschien mee zit is dat je centrale even een keer met refreshen qua gebruikers, meestal 1 keer per dag, ergens midden in de nacht. Op die manier zit je het minst lang zonder internet.

[ Voor 8% gewijzigd door Brede P op 13-06-2005 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee even voor de duidelijkheid, we gaan bij mij in huis wonen. Dus ik heb hier reeds een abo.

• Brede P
Dan lijkt het me toch helemaal simpel? Gewoon je eigen abbo houden.
Of wil je perse die van Versatel hebben? Informeer dan eens bij Versatel wat de mogelijkheden zijn.
Ik zou in ieder geval de zwaarste van de 2 houden, omdat je nu natuurlijk met meerdere gebruikers zit die over hetzelfde lijntje willen surfen/leechen etc.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar ik zou ook graag die ADSL van Versatel willen met 20 Mbs en eredivisievoetbal.

• Brede P
Kijk, als je dat er nou gewoon bij zegt. Wordt het verhaal natuurlijk wel weer anders.
Informeer eens bij Versatel, of ze het bij jou kunnen leveren, en zo ja, wat de kosten van het upgraden van de lijn gaat kosten. Meestal is dit gratis, of maar klein bedrag. Informeer dan ook meteen naar de eventuele mogelijkheden om een aparte telefoonlijn binnen te laten komen. Als het goed is komen er namelijk 4 aders binnen op je ISRA punt, waarvan er maar 2 worden gebruikt. Indien dat het geval is, kun je er namelijk voor kiezen om het ADSL op een nieuw aderpaar binnen te laten komen. Je gebruikt die dan vervolgens per direct, en laat je Planet aansluiting zo snel mogelijk afsluiten, natuurlijk wel netjes de rest van het jaar betalen. Versatel biedt volgens mij ook nog eens de mogelijkheid stukken goedkoper te bellen via ADSL, misschien ook wel een optie om er bij te nemen? Ben je meteen helemaal van je KPN aansluiting af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik die hele ADSL jungle niet echt overzichtelijk vind tegenwoordig. Zijn er eventuele bezwaren te maken waardoor ik gemakkelijker van een abo af kom?

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BredeP schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:16:
Als het goed is komen er namelijk 4 aders binnen op je ISRA punt, waarvan er maar 2 worden gebruikt. Indien dat het geval is, kun je er namelijk voor kiezen om het ADSL op een nieuw aderpaar binnen te laten komen.
Dan zal hij toch eerst een telefoonlijn moeten laten aanleggen op dat 2de aderpaar?

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik hiervoor doen?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als beide dekken op jou adres zou je dus het telefonie abonnement van haar laten verhuizen naar jou woning. Heb je twee abonnementen, twee lijnen naast elkaar. Let op, dit kan alleen als je woning twee aderparen heeft. Sommige hebben dit niet. Dan laat je Versatel ook verhuizen daarheen. Heb je dus alles op één adres, kan je daarna nog bekijken wat je wel of niet wilt hebben.
Wat moet ik hiervoor doen?
Gewoon telefoonnummer/abonnement laten verhuizen naar jou adres.

Je kan ook als je niet gebonden bent aan telefoonnummers dingen gaat opzeggen. Als je jou telefoonlijn opzegd bij KPN vervalt ook je DSL verbinding. Kan wel zijn dat je zowel van KPN (als je <1 jaar abonnee bent) en van Planet een rekening krijgt voor de resterende termijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ik dus juist niet aangezien ik dan een tijdje zonder ADSL zit. Wat zouden jullie doen in zo';n situatie?

Verwijderd

Topicstarter
Is er nu niemand met een soortgelijke situatie? Hoe kan het toch dat providers je toch kunnen "wirgen" met contracten. Is er niet zoiets als de OPTA regelgeving?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:19:
Is er nu niemand met een soortgelijke situatie? Hoe kan het toch dat providers je toch kunnen "wirgen" met contracten. Is er niet zoiets als de OPTA regelgeving?
Gelieven niet onder jezelf te regageren, zit een edit knop voor.

Providers 'wurgen' jou niet met contracten, je gaat ze zelf aan immers en kan ook lezen. Diensten worden tegenwoordig voor spotprijzen aangeboden (je zou eens achter de schermen moeten kunnen kijken). Dan willen ISP's ook wat meer zekerheid dat niet opeens iedereen morgen opzegt omdat het gras ergens anders weer groener is.

In het verleden kon dat nog, dan kon je zo'n situatie voorleggen en was er coulance. Iets teveel misbruik is daar van gemaakt door abonnees denk ik die naar het buitenland zijn verhuisd of naar precies een plek waar geen DSL geleverd kon worden.

Dan nog, je neemt een abonnement. Beide ga je verplichtingen aan. Samen wonen is leuk, maar je gemaakte afspraken moet je wel behouden. Hoe lastig sommige ook zijn.

Opzeggen kan ook wel, alleen met betaling van de termijn natuurlijk die je afspreekt.

Overigens kom je niet zonder DSL te zitten in mijn scenario. Je laat alleen de boel verhuizen vanaf haar naar jou adres. Dan heb je beide, naast elkaar, op dat adres.

[ Voor 20% gewijzigd door bjck op 13-06-2005 22:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, maar echt transparant is het allemaal niet meer. En trouwens de reden waarom je opzegt heeft niets te maken met dat het gras groener is bij de ander. Je gaat toch ook niet twee keer een brandverzekering afsluiten op hetzelfde huis.

Je kan dan namelijk je oude polis laten vervallen als je bijv. gaat samenwonen.
Pagina: 1