5.1 speakers voor pc en tv

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik ben een beetje op zoek naar een multifunctioneel 5.1 speakersetje. Ik wil hem gebruiken voor de pc ... gamen, films en muziek, maar wil hem ook aan mijn dvd-speler of tv kunnen koppelen.

Ik heb gekeken naar het Z-5500 stetje van logitech. Vind ik erg tof, maar met 2 nadelen ! Er schijnen in een aantal setjes nogal wat kinderziektes te zitten en eigenlijk het grootste nadeel: er zijn geen standaarts/pootjes voor de speakers te verkrijgen. Tenminste niet zover ik weet !

Hebben jullie tips voor alternatieven ? Budget is max rond de 350 euries.

Verwijderd

ik heb zo'n 5.1 setje gekocht icm dvdspeler.
Die heeft ook diverse ingangen.

Dan ben je direct klaar :)

Loop maar een rondje bij je mediamarkt, daar staan zat van die kant en klare setjes.
Die setjes icm dvdspeler beginnen bij ongeveer €100,-

Dus voor €350,- heb je een wel hele dikke versie :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 21:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:32:
ik heb zo'n 5.1 setje gekocht icm dvdspeler.
Die heeft ook diverse ingangen.

Dan ben je direct klaar :)
home cinema set dus B)

Verwijderd

Ik heb geen last van de kinderziektes van de Z5500, maar mss heb ik daar gewoon mazzel mee gehad. ;)

Overigens is het wel een erg lekker setje voor pc gebruik en dergelijke, gebruik heb zelf voor mijn mp3speler icm dock en mijn pc.

• Bertuss
Maar is zo'n home cinemaset dan wel geschikt voor de pc ? Ik wil het namelijk echt voor allebei gaan gebruiken. Het is de bedoeling dat de speakers een vaste plaats krijgen in de kamer en dat ik alleen maar een schakelaar of snoertje hoef te wisselen om geluid te krijgen uit dvd-speler/tv of pc.

• The Juggernaut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-02 16:19
Met een Creative ddts 100 kun je een aantal geluidsbronnen aan 1 pc speakerset hangen. Het apparaat heeft een ingebouwde decoder, vergelijkbaar met die van de logitech z-5500.

Ik heb thuis een ddts 100 met daaraan een logitech Z-5300 en dat klinkt best goed :D

Het apparaat heeft 3 optische, 1 coaxiale en 3 analoge ingangen (dat is meer dan een Z-5500 heeft) en kost rond de 110 Euro.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk altijd zo'n harman kardon setje kopen: zit een receiver/versterker, dvd-speler en een leuke boxen set bij voor zo'n 800 euro, ben je in één keer een echt mooie set rijker waar je nog een enorme lange tijd mee kan doen, ipv nu een cheap setje kopen dat ten eerste voor geen meter klinkt en totaal niet upgradable is.

• Bertuss
Ik had eigenlijk dit setje in gedachten: http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=2901|633|632|601|4|1
Dan wil ik een audigy 2 ZS kaartje kopen. Die kan je dan toch digitaal aansluiten op het home cinema steje ? Met een optisch kabeltje ofzo ? Ik vraag me alleen af of dit panasonic setje zo'n aansluiting heeft. Ander moet ik toch een mini-jack > 2x tulp hebben ? Maar dat signaal is minder mooi toch ? Wat kan ik het beste doen, als ik het op deze manier wil regelen ?

Verwijderd

Jongen, dit kun je allemaal zelf toch wel uitzoeken. Je had al bij het openen van het topic een alternatief voorhanden waarvan je ook nog eens weet dat hij daarvoor een optische ingang nodig heeft. Met al die info ben je prima in staat om zelf een setje uit te zoeken. Het is eigenlijk alleen nog maar een kwestie van smaak, jouw smaak dus. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.