Toon posts:

HDD recorder met "web interface"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel dekt wellicht niet helemaal de lading, maar wat ik zoek is dus het volgende: een HDD/DVD recorder met de mogelijkheid via een webinterface of een programmaatje op het lokale netwerk de recorder in te kunnen stellen.

Ik ben regelmatig in verband met mijn werk meerdere dagen niet thuis en wil dan toch graag iets op kunnen nemen (waar ik uiteraard pas later achter kom). Een dergelijk apparaat zou ik dan dus gewoon via de webinterface in kunnen stellen, of via een programmaatje op het netwerk (dan log ik wel in op een andere pc binnen het netwerk via VNC ofzo).

Bestaat een dergelijk apparaat (en zo ja, waar :P)?

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 11:27

Vizorium-5

Framerate = Life

Misschien ook een ideetje,

Zet in je PC een tv-kaart, en neem met je pc het programma op.
Dit kun je dan vrij simpel doen met vnc.

Verwijderd

Topicstarter
Vizorium-5 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:07:
Misschien ook een ideetje,

Zet in je PC een tv-kaart, en neem met je pc het programma op.
Dit kun je dan vrij simpel doen met vnc.
Daar heb ik ook over gedacht en is zeker een optie. Het enige nadeel is dat ik 'm misschien ook wel eens elders neer wil zetten waar geen pc voor handen is, plus dat ik het ook even snel op een DVD'tje wil kunnen fikken.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 13:52
freevo heeft een ingebouwde webinterface
en Mythtv heeft dat ook.

Allebei draaien deze programma's onder linux onder windows heb je volgens mij windows media center, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Ow, je kunt het ook snel op een DVD/CDrommetje branden met een van die twee (of met allebei, ik weet het niet helemaal zeker welke het nou deed)

Voordelen van deze programma's:
- Veel mogelijkheden (webinterface, programmagids, dvd's branden, oude arcade spellen spelen, DivX kijken en maken, MP3 spelen, Het weerbericht bekijken etc. etc.)

Nadelen:
- Duur (computer is duur)
- Gebruikt meer stroom
- redelijk/behoorlijk moeilijk te installeren.

[ Voor 47% gewijzigd door Wirf op 13-06-2005 21:18 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 11:27

Vizorium-5

Framerate = Life

Ik weet niet of dit een mogelijkheid is:

Op http://portal.copam.be/index.php?page=more&idd=66 staat een dvd recorder.

Op deze recorder zit een linuxversie geflashed. Als je iets van vnc in de firmware kunt zetten (hacken) zou het in theorie mogelijk zijn.

Deze speler heeft geen dvd brander, dat is dus niet wat je zoek. Misschien kun je het in deze hoek zoeken. Ik weet niet of dergelijke systemen bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het nadeel van hier een computer voor aanschaffen is de hoge prijs (mijn andere pc zit al helemaal vol, qua pci sloten en hdd ruimte), en inderdaad nog een computer die continu staat te blazen en te idlen.

Verwijderd

Wat denk je van dit apparaat
Kiss DP-558 media player

Edit: too slow, maar wel 100 euro goedkoper ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die KiSS is redelijk interessant, al wordt het me niet duidelijk of je nu via dat PC-Link programma via een andere pc de recorder kan klaarzetten voor opnemen.

Ik heb daar KiSS uiteraard even een mailtje over gestuurd :)

edit: Ik lees nu dat het via hun web interface kan en dat de speler hun server iedere 15 minuten pollt. Voorwaarde hiervoor is wat mij betreft wel dat het ook in Nederland moet werken (ze gebruiken een EPG systeem om te schedulen). Daarnaast zou via het lokale netwerk met PC-Link handiger zijn, omdat er dan geen vertraging van max. 15 minuten is.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 11:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:12:
Die KiSS is redelijk interessant, al wordt het me niet duidelijk of je nu via dat PC-Link programma via een andere pc de recorder kan klaarzetten voor opnemen.

Ik heb daar KiSS uiteraard even een mailtje over gestuurd :)
Quote beschrijving

KiSS Remote EPG DE KiSS TV gids op het web is een extra service bij de bestaande TV gids van de DP-558. Hiermee kunt u vanop afstand opnames plannen vanaf iedere plaats met een browser en Internetaansluiting. U hoeft dus niet langer voor uw digitale recorder te zitten om uw favoriete programma's op te nemen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:20:
[...]

KiSS Remote EPG DE KiSS TV gids op het web is een extra service bij de bestaande TV gids van de DP-558. Hiermee kunt u vanop afstand opnames plannen vanaf iedere plaats met een browser en Internetaansluiting. U hoeft dus niet langer voor uw digitale recorder te zitten om uw favoriete programma's op te nemen
Zie mijn edit hierboven ;)

Ik heb alleen de engelstalige site gelezen, wist dus niet dat er ook een nederlandse versie was (en dus ook wel in Nederland zal werken) :P
Pagina: 1