Toon posts:

Nog steeds Internet verbinding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had een vraagje ik had een abbonement bij provider X.
De abonnement is afgelopen week beeindigd, maar ik heb nog steeds internet verbinding met provider X.
Ik snap er niets van?
Ik heb thuis een mai/ftp-server draaien, deze is per ongeluk weer aangegaan en haalt mail/downloads binnen.

- Met mijn nieuwe provider Y heb ik officeel over een week pas connectie.
- Is dit normaal of moet ik met terugwerkende kracht de internet verbinding terug betalen.
en zo ja, ik kan er toch niets aan doen als de verbinding nog in de lucht is met de provider X ???

Heeft iemand dit eerder meegemaakt ...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:57:
Hoi,

Ik had een vraagje ik had een abbonement bij provider X.
De abonnement is afgelopen week beeindigd, maar ik heb nog steeds internet verbinding met provider X.
Ik snap er niets van?
Ik heb thuis een mai/ftp-server draaien, deze is per ongeluk weer aangegaan en haalt mail/downloads binnen.

- Met mijn nieuwe provider Y heb ik officeel over een week pas connectie.
- Is dit normaal of moet ik met terugwerkende kracht de internet verbinding terug betalen.
en zo ja, ik kan er toch niets aan doen als de verbinding nog in de lucht is met de provider X ???

Heeft iemand dit eerder meegemaakt ...
Het kan prima. Als jou ISP X de lijn niet kan opheffen omdat jij een overstap hebt ingepland via ISP Y en ze het IP adres en andere dingen niet uit de configuratie halen blijf je gewoon online.

Of je nog een nota krijgt is maar de vraag, gewoon afwachten. Wat wel vreemd is is dat je zo een overstap toch niet inpland met twee weken ertussen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik heb mijn abo bij @Home per 1 april opgezegd. Ik had nog 2 tot 3 weken in april gewoon verbinding. Zo lang jij kunt bewijzen dat je het hebt opgezegd (opzegbrief/mail) en een bevestiging van hun kant daarvan hebt is er niets aan de hand.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:17

Hoicks

Techno!

Is het bij ADSL niet zo dat er vaak een modem rest nodig is om de verbinding echt te verbreken?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Lekker toch.. gewoon gratis internet. :P Jij hebt opgezegd en als zij dan toch blijven leveren, sja da's hun probleem. :)

[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 14-06-2005 09:32 ]

Groetjes, FaceDown.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Volgens mij heeft Hoicks gelijk.... je verbinding is pas weg zodra je modem eruit klapt (bijvoorbeeld door een stroomstoring).

DIT IS MIJN WEBSITE

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

havana schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:32:
Volgens mij heeft Hoicks gelijk.... je verbinding is pas weg zodra je modem eruit klapt (bijvoorbeeld door een stroomstoring).
dat gaat niet helemaal meer op tegenwoordig :) sommige providers verwijderen per direct een account en "kicken" je van hun servers af :)

Veel providers hebben grote afdelingen, waar het behoorlijk chaotisch kan zijn, daarom duurt het altijd wat langer voordat de internetverbinding er uit ligt.

Een abo opzeggen duurt nu eenmaal altijd langer dan er 1 aanvragen :+

Wabbawabbawabbawabba

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
KatirZan schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:42:
[...]

dat gaat niet helemaal meer op tegenwoordig :) sommige providers verwijderen per direct een account en "kicken" je van hun servers af :)

Veel providers hebben grote afdelingen, waar het behoorlijk chaotisch kan zijn, daarom duurt het altijd wat langer voordat de internetverbinding er uit ligt.

Een abo opzeggen duurt nu eenmaal altijd langer dan er 1 aanvragen :+
Mag ook wel :P heb je toch wat "meer" waar voor je geld gehad :D

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Oke das waar.
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mijn oude provider af en toe minder goed georganiseerd is in vergelijk met anderen. Maar ze zijn aan een inhaalslag begonnen.

Wel grappig om te horen dat er meerdere mensen dit ook hebben. Ik had vaak gedacht dat elke verbinding mbv een soort tijdschakel systeem werkte.

D
Pagina: 1