Toon posts:

wegvallend geluid. slechte geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een klein probleem met men geluid.
Vandaag kocht ik een simpel 2.1 geluidssysteempje omdat ik al paar maanden zonder geluid zat op men hoofd pc.
eenmaal thuis gekomen sluit ik alles aan.
zet lekker een cd'tje op en hoor ik dat ie gewoon even stopt met muziek spelen en dan weer doorgaat precies waar ie gestopt is.
Dan ben ik maar gaan stoeien met alle mogelijke chipset en geluidsdrivers dat ik kon vinden voor men mobo/ chipset. (het betreft dus onboard geluid).
Bij eerst d8 ik dat het wat minder was bij een driver die van de realtek website maar toch niet :( .
Ook heb ik verschillende players geprobeerd/ verschillende allemaal legale games.
zefls windows geluiden doet ie al haperen.
dan besloot ik eens te kijken of het niet aan slechte boxen lag, heb ze op mp3 speler, ps2, dvd speler,oudere pc aangesloten en daar gaven de boxen haarscherp geluid.
het moederbord is een abit ic7 staat op de doos maar de specs komen overeen met een abit ic7-g 8)7
de boxen creative inspire p380
is het een hardware probleem of software probleem
persoonlijk denk ik dat ik nieuw mobo of nieuw geluidskaart ga moeten hebben
alvast bedankt _/-\o_

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zit er op dat moederbord van die UAJ meuk? Zo ja, schakel dit dan eens uit in de drivers, dit heeft al eerder problemen bij mij opgeleverd :/

Verwijderd

Topicstarter
UAJ meuk? snapt dit niet echt wat houd dit in?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:50:
UAJ meuk? snapt dit niet echt wat houd dit in?
Universal Audio Jack. Een systeem waarmee de driver kan zien welk soort apparaat je in welke aansluiting steekt om te voorkomen dat één of andere idioot z'n microfoon in de line-out zo steken enzo. Echter werkt dit niet altijd perfect; op m'n vader z'n computer houdt hij de speakers voor een microfoon en stotteren ze als UAJ aanstaat. Je kan dit echter in de drivers uitzette, ik weet wel niet of jouw moederbord het ook heeft.

Verwijderd

Topicstarter
UAJ heb ik nergens van vermelding gevonden noch in men moederbord boekje noch in men drivers ik kan daar wel aanduiden of ik headphones stereo speakers of 2.1 of 5.1 geluid gebruik dit staat op 2.1

Verwijderd

Topicstarter
iemand anders een idee?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nou, bij een zeer hoge CPU belasting door een proces dat een hoge prioriteit heeft kan je geluid ook stotteren. Eventjes kijken op spyware/virii?

Kijk ook even of je CD-ROM drive niet benadert wordt wanneer het geluid hapert. Of eventueel je harde schijf.

Als bij mij de CD-ROM drive wordt uitgelezen in Windows verkenner dan hapert Winamp even.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het mobo moeten binnen doen voor garantie want het was wel degelijk een hardware probleem van het mobo.... daarstraks even alles overgeplaats op ander mobo, en geluid stotterde niet enz.... waarschijnlijk ben ik men pc nu kwijt de komende vakantie leuk leuk :(
Pagina: 1