PC performance problemen

Pagina: 1
Acties:

• albatrosX1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 16:25
Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe pc gekocht die ik vooral voor games gebruik.

http://www.tomaatnet.nl/~masud/se/SystemReport.htm

Elke spel die ik erop speel, loopt slecht, lage fps etc.
Ik heb altijd de nieuwste drivers.
Ik weet verder niet veel van technische details, maar wat is slecht aan mijn pc, en wat kan ik upgraden zodat het toch wat beter wordt ??

alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Poe.
Misschien de videokaart vervangen met een andere :?
Dat geeft imo wel een performance boost, maar als het veel uithaalt durf ik je niet te garanderen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Ik zou inderdaagd je videokaart maar vervangen. Voor de rest heb je namelijk een goed systeem. Opzich zouden alle spellen er wel op moeten draaien. Maar kijk een naar een 9600xt/9800xt?
Die krijg je voor een euro of 100 al, dat zijn goede kaarten en zal denk ik wel een boost geven in je performance.

Misschien nog iets..heb je ook de nieuwste drivers voor je mobo geladen? Dat was ik een keer vergeten en toen ik dat had gedaan waren en meteen een aantal problemen opgelost.:)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Heb je je moederborddrivers wel geïnstalleerd? :)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
fx5600 is niet een denderende kaart om games op te spellen.

Verder moet je nieuweste drivers downloaden ook voor je sound(chip). De raarste dingen zorgen er soms voor dat je pc stotterd.

• albatrosX1
aha...

ik heb net geprobeerd om drivers voor mn moederbord te vinden, en heb een .awd bestand gevonden op asus.com

weet iemand hoe je die installeert ofzo ??

volgens google is awd een fax bestand :/

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-12-2024

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

albatrosX1 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:34:
aha...

ik heb net geprobeerd om drivers voor mn moederbord te vinden, en heb een .awd bestand gevonden op asus.com

weet iemand hoe je die installeert ofzo ??

volgens google is awd een fax bestand :/
Je hebt een Award BIOS gok ik ;)
Kijk eens op de site van je moederbord fabrikant...

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Dat is om je BIOS te flashen, en dat is ook iets wat je atm niet wilt doen. Kijk nog even verder op de site van Asus, het heet of mainboard of chipset drivers gok ik :)

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Aangezien je een P4PE-X hebt heb je dus een i845 chipset van Intel en zou je deze drivers kunnen proberen :) Andere drivers zijn te vinden op de site van Intel of Asus, of in de meuktracker.

• albatrosX1
thx ;)
ik download ze nu

Hier een handige site om te checke wat je up moet daten

www.drivershq.com >scan

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 22:39

Archimond

Lopende Helpdesk

Op www.nvidia.com kan je de nieuwste officiele drivers downloaden.
Op www.omegadrivers.net kan je getweakte en geoptimaliseerde drivers downloaden.

Met 1GB geheugen, P4 2,8ghz en FX5600 moet het eigenlijk wel lukken om aardig wat spellen te spelen.

Battlefield 2, Doom3 en CS:Source kan je alleen op middle of lage settings draaien, want je videokaart is niet al te snel.

Verder: Spyware (voer www.hitmanpro.nl uit, gaat helemaal automatisch), virussen, rare programma's op de achtergrond, erg gefragmenteerde harde schijf en page file kan voor grote schokken en framedrops zorgen.

Welke spellen speel je trouwens?

• albatrosX1
laatst wat ik nog heb gespeeld was GTA SA, met een gem. framerate van 25 en framelimiter stond uit.
Wat betreft spyware enzo, ik scan elke dag.
NOD32
hitman

[ Voor 10% gewijzigd door albatrosX1 op 14-06-2005 00:22 ]

• albatrosX1
Dus het ligt aan mn videokaart.
Ik ben eens gaan zoeken naar een nieuwe videokaart voor een bedrag rond de 200 euro, en op een paar forums kwam ik steeds weer op nVidia 6600GT terecht voor die prijs.

Kan iemand advies geven over die kaart, of een andere voor een prijs tot 220 euro.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
albatrosX1 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 01:04:
Dus het ligt aan mn videokaart.
Ik ben eens gaan zoeken naar een nieuwe videokaart voor een bedrag rond de 200 euro, en op een paar forums kwam ik steeds weer op nVidia 6600GT terecht voor die prijs.

Kan iemand advies geven over die kaart, of een andere voor een prijs tot 220 euro.
check ff de pricewatch het kan namelijk al voor 185 euro :)

maar in de prijsklasse tot 220 is de 6600GT eigenlijk wel de beste koop, alleen een 6800LE kan beter zijn maar daar moet je mazzel mee hebben

edit : hoe dat zit met de 6800LE ga ik nu ff niet uitleggen maar daar voor kun je ff in het LE topic kijken staat alles in wat je moet weten :)

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 14-06-2005 19:29 ]

• albatrosX1
thx, ik heb al de 6600GTTDH
Pagina: 1