[JavaScript] Positie van element on screen

Pagina: 1
Acties:

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ik ben bezig met een drag-and-drop script voor een webmail client die ik aan het maken ben.
Nou lukt het dnd wel prima totdat het te slepen element zich in een div bevind die naar beneden gescrolld is.
De positie van het element bepaal ik namelijk via offsetTop en offsetLeft (zie quirksmode.org) aangezien er geen element.x property is.
Weet iemand of het mogelijk is om direct de positie van een element ten opzichte van het screen te bepalen is?
Example:
http://dev.barad-dur.nl/dnd/scroll.html

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 13:54
+scrollX en +scrollY ?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Dat werkt volgens mij alleen op de hele pagina.
Toch ff proberen :)
Helaas het werkt niet :(

[ Voor 17% gewijzigd door MTWZZ op 13-06-2005 22:00 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Kun je niet gewoon de document.body.scrollTop (IE) of window.pageYOffset (FF) van je offsetTop aftrekken?

Verwijderd

Volgens mij staat er op quirksmode ook wel ergens een recursieve functie die door de DOM omhoog blijft gaan en offsets blijft optellen totdat je bij de BODY bent aanbeland. (zo uit m'n hoofd)

gevonden: http://www.quirksmode.org/js/findpos.html (onderaan)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 09:52 ]

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
@André
Nou kijk dat is dus het probleem niet. Het gaat erom als een element binnen een div staat die gescrolld is. Ik moet dus iets hebben als divContainer.scrollTop maar ik weet niet of dat kan. Ik ga dat iig uitproberen.

@Type-O
Ja die gebruik ik ook :P maar dan neemt ie dus de hoogte van het element ten opzichte van z'n parent. Maar dat is dus de absolute hoogte en niet de relatieve (minus scroll zeg maar)

Verwijderd

hmm, juist, dat had ik dus niet goed gelezen. |:( Volgens mij moet scrollTop binnen je scrollable div wel iets kunnen opleveren.

Verwijderd

Je zult dan in je target element ook de scrollTop en scrollLeft moeten opvragen :) En deze dan optellen bij je recursieve functie (als je die uberhaupt al nodig hebt in dit geval).

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Hm het blijkt dus dat de table waarin de berichten staan heeft de container div niet als offsetParent :X
Op zich geen probleem want nu zoek ik gewoon van die div de scrollTop en scrollLeft op en het probleem is opgelost.
Nu zat ik net in IE te kijken en toen zag ik dus dat de table zich niet houd aan de overflow van de container div. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Pagina: 1