Toon posts:

tomtom3 kaarten voor tomtom5

Pagina: 1
Acties:
  • 1.119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de aangeschafte landenkaarten voor Tomtom 3 ook te gebruiken voor Tomtom 5, ik dacht hier ergens iets over gelezen te hebben maar ik kan dit niet meer vinden.

Wie weet het?

BVD

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

sus

is druk :+

Voor zover ik weet is TT5 dermate anders opgebouwd dat hij niks kan met de kaarten van TT3. In de winkel waar ik werk verkopen we vrij veel TT-apparatuur, en er komen veel mensen terug met de vraag of en hoe ze de oude kaarten aan de gang kunnen krijgen.

Wat ik wel weet is dat je via www.tomtom.nl een update kan bestellen van 55 euro, waarbij je de Europa-kaarten erbij krijgt. Met deze update kan je TT2 en TT3 upgraden naar TT5. Volgens mij moet je die kaarten dan zo kunnen gebruiken. Dat zou je even na moeten vragen daar, dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (ik kreeg dit vandaag onder ogen en heb me daar nog niet in verdiept).

Uiteraard geldt dit bovenstaande alleen als je een legale versie van tomtom hebt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vraag beantwoord. Dit had je ook kunnen vinden door even op de site van Tomtom te kijken. Doe de volgende keer zelf wat onderzoek voordat je een topic opent ;) Dat is hier op het forum wel gewenst, zoals je in Software Algemeen - Beleid kan lezen. Wat heb je geprobeerd, wat lukte er niet en wat heb je kunnen vinden hierover?

[ Voor 33% gewijzigd door sanfranjake op 14-06-2005 00:15 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Hm, ik heb nu even de tomtom-site af zitten struinen... maar ik kan nergens ontdekken dat expliciet genoemd wordt dat TT3 kaarten niet werken in TT5?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• sus

sus

Omdat ik in een winkel werk waar we die zut veel verkopen, is dat het eerste geweest dat wij geprobeerd hebben. Met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Ook hebben we uiteraard een zoektocht over internet gehouden en alle mogelijke truukjes die we gevonden hebben geprobeerd.

Verwijderd

hallo,
tt3 kaarten kun je gebruiken voor tt5.
zet de kaart op je computer.
open deze en ga naar het pna bestand.
open deze met je kladblok en verander in de onderste rij het eerste cijfer in een 5, opslaan en
copieren naar je kaartje en dan doet deze het.
heb zo alle landen van europa en major roads aan de gang op mijn tt5.

succes en ik lees het wel

henry

Verwijderd

nog wat extra info over tt5 wat ik tegen kwam op het net.

ook kun je bij http://poiplace.oabsoftware.nl/
flitspalen en andere poi plaatsen laden, werkt goed.
voor het icoontje aanklikken met de rechtermuis, opslaan als en dan een naam geven en copieren naar de landenmap waar je deze in wil hebben. dan krijg je ook te zien welke bijv. flitspaal je tegenkomt.

In tt5 kunnen geluiden gekozen worden voor poi's zoals piepen sirenes enz.
Modbreak:Knip. Verwijzingen naar warez in nieuwsgroepen is niet de bedoeling ;)

hier een voorbeeld
Maak een directory C:\TomTom
Plaats hierin de map Voices

Neem je eigen gesproken waarschuwing of wat dan ook op met de windows geluidsrecorder.

Sla de wav bestanden op als 22050khz, 16 bits mono
Je kan daarna je opgenomen geluiden bewerken (bijsnijden, versterken e.d.) met Nero wave editor
(zit in Nero Reloaded, vast wel ergens te downloaden)
Let op: de bestandsnamen moeten exact dezelfde zijn als de namen van de ogg files in de voices map.

Selecteer alle wav bestanden en sleep ze over het bestand oggenc.
Hierdoor worden de wav bestanden geconverteerd naar ogg bestanden.

Kopieer het bestand data.chk van je PDA (program files/navigator) naar C:\TomTom\Voices en hernoem het met old_data.chk.

Open TomTom Poi Voices.xls (macro's inschakelen) en klik op RUN.
Na ca 1 minuut schiet de RUN-button weer omhoog en is het bestand new_data in de map Voices aangemaakt.

Hernoem new_data.chk naar data.chk en plaats het op je PDA in de map program files/navigator.

Klaar ! Nu heb je je eigen geluiden voor je waarschuwingen.

Makkie toch ??

Veel plezier ermee.

http://www.tomtom.com/lib...refman/Main_menu_nld.html

Overigens is dit de manier om op de TomTom Go grensoverschrijdend te navigeren:
- Eerst route plannen via Major Roads
- Ga naar de reisplanner
- Voeg toe: Locatie op de kaart
- Zoom in op de plaats waar de route de grens passeert en plaats daar de cursor
- Kies "OK"
- Herhaal het toevoegen voor eventuele andere grensovergangen
- Reisplan opslaan
- Vervolgens overschakelen naar de gewenste detailkaart
- Reisplan laden
- Karren maar.

succes met puzzelen

Knip, zo een mailadres is nogal spambaar en in dit kader nogal warez-aanbod-achtig.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 23-06-2005 09:09 . Reden: warez is niet lief ]

• sus

sus

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:10:
hallo,
tt3 kaarten kun je gebruiken voor tt5.
zet de kaart op je computer.
open deze en ga naar het pna bestand.
open deze met je kladblok en verander in de onderste rij het eerste cijfer in een 5, opslaan en
copieren naar je kaartje en dan doet deze het.
heb zo alle landen van europa en major roads aan de gang op mijn tt5.

succes en ik lees het wel

henry
Dat ga ik morgen in de winkel eens even proberen, want dat zou een ideale oplossing zijn. Kom er nog op terug.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:58

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik heb dit een paar dagen geleden ook geprobeerd (las het op pocketpc-club) en het werkte bij mij als een trein. :)

ingen vill veta var du köpt din tröja

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Sorry voor het kicken van dit oude topic, maar ik heb een kaart voor mijn TomTom3 (Denemarken) en die wil ik ook graag met TomTom5 gebruiken.

Ik heb geprobeerd het nummer te veranderen, maar TomTom5 zegt nog steeds dat hij de kaart niet kan vinden, moet ik die kaart ook nog ergens (specifiek) op de MMC zetten?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Die truuk is sowieso illegaal. Mocht hij niet werken is dat heel jammer; ik zou zeggen bel de makers van TomTom even :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.