[hulp nodig] wat is voor mij een goede laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 12:02
Hallo allemaal,

Voor school ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Nu is mijn probleem echter dat ik geen idee (meer) heb welke laptop nu voor mij het beste is.

Naast standaard gebruik (word/internet/downloaden enz.) wil ik er ook mee gaan wardriven.

Omdat bij mij op school een hotspot wat verder weg staat is het dus in mijn geval wel handig als ik een richtantenne (cantenna) op de laptop kan aansluiten. Ook is voor het wardriven een externe omni-antenne wel handig.

De laptop hoeft dus niet standaard wifi te bevatten (of er moet een mogelijkheid voor een externe antenne zijn).

Verder zat ik te denken aan devolgende spec's
AMD-64
1Gb geheugen
een videokaart liefst van ati (type is niet belangrijk, ik ben geen gamer maar naar mijn mening is nvidea niet zo goed)
60Gb (of meer) hdd
dvd +/- dual layer r/w
en de prijs liefst onder de €1000,- ;)

aan de lijst kan nog voldoende gesleuteld worden dus alle sugesties zijn welkom.

Ik hoop dat jullie zo voldoende informatie hebben.

Tim

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he gewoon iets kopen wat jij leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim_bots schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:16:
Hallo allemaal,

Laptop
AMD-64
1Gb geheugen
dvd +/- dual layer r/w
ATI....... enz...

en de prijs liefst onder de €1000,-

Tim
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
rene43
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:19:
he gewoon iets kopen wat jij leuk vind.
is nu niet echt het antwoord waar ik op zat te wachten want dan was ik deze topic nooit begonnen.

Ik had eigenlijk meer gehoopt op een wat normaler antwoord zoals van de aaa van bbb is een hele goede.
Of een advies in de trand van je kunt beter geen ccc ein stoppen want dat kost battarij.

alvast bedankt.

p.s. moderator deze post en die van rene43 mogen van mij weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
De laptop's die ik zelf al gevonden heb zijn
acer
Aspire 1522WLMi_80
Aspire 1524WLMi
Aspire 5024WLMi

asus
A4744KLH
A4KA-Q003H

maar deze zijn het net niet en/of ze zijn te duur o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
Sorry had je vorige post niet gelezen, maar ik weet niet of je met 1000 euro wel aan die specs komt wat jij precies noemt.

[ Voor 71% gewijzigd door Dark Master op 13-06-2005 20:32 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
omdat het misschien niet voor €1000,- niet lukt heb ik ook de mogelijkheid open gelaten om de spec's aan te pasen

[ Voor 4% gewijzigd door Tim_bots op 13-06-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 21:46
Je kunt haast met elke laptop wel iets doen,ga gewoon zoeken op internet

...is dit een goed syteem?...wat vinden jullie van dit systeem?
kun je zelf niet gaan bepalen wat je een goed systeem vindt???
Toen ik mijn computer ging samenstellen heb ik eerst ff gekeken wat mijn budget was en daarna alle computer onderdelen met elkaar vergeleken doormiddel van 3dmark enz.en kwaliteits prijs verhouding is ook een belangrijke rol.

Succes ermee 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door maurice_thalen op 13-06-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals degenen voor mij al zeiden krijg je er een harde aan om voor dat geld aan je gewenste spec's te komen. goed, je zegt zelf al dat je het pakket van wensen wilt bijstellen. zal ook wel nodig zijn.

stel jezelf de vraag hoeveel je wilt gaan internetten, want dat kan net zo gemakkelijk op een trager type. dat geld ook voor word, excell, outlook... enfin, noem het maar op. het enige wat echt belangrijk is (vind ikke) is dat je minimaal 512 mb hebt. dat i.v.m. windows e.d. die vergen nogal wat kracht.
Zelf werk ik op een DELL Inspiron 6000 in de gewone standaard configuratie. is bij Dell.nl altijd wel in een leuke aanbieding te krijgen. standaard riant uitgerust. en dat voor € 730.....
en daar doe ik dus alles op. foto en video bewerking (firewire 1394 is ingebouwd), internetten (wireless met de ingebouwde adapter), netwerken (staat in een netwerk op de desktop gekoppeld om daar alles op te slaan) en zelfs af en toe een spelletje. Goed, eerlijk is eerlijk. de ingebouwde videokaart met 128 mb shared is niet helemaal top en haalt het zowie zo dan ook niet bij de ATI radeon 9800 pro die in de desk' zit, maar om zware spellen te spelen gebruik ik dan ook de desk'. niet de lap'.
Ik meen dat je voor de Inspiron 6000 met dvd dual layer) rewriter en zwaardere videokaart zo'n 850 euri kwijt bent. en dan heb je een lap' waar je toch verdomd veel mee kunt doen.

Overigens is dit bericht verstuurd vanuit de tuin bij mensen bij mij in de straat op zo'n 100 meter van m'n router verwijderd. in de Dell zit de standaard 802.11B w-lan en de router is een 802.11g die heel laag in het huis zit. het ontvangst vermogen van zo'n kaart is dus zo slecht nog niet.... :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
Alvast bedankt voor deze reactie's. Ik ga hier zeker wat mee doen.

Ik ben alleen wel bang dat het GEEN dell wordt want ze zijn daar naar mijn mening meestal (toch) te diir en de servische ik niets waard. Overigens heb ik vandaag bij de bcc een HP pavil6066 gezien. Deze heeft alles wat ik wil hebben maar met een prijs tussen de € 1000 en de 1299,99 zo krijg ik geen gezeik met de bcc ;) is hij toch iets aan de dure kant.

Misschien zijn er nog mensen die mij kunnen vertellen of er vergelijkbare laptop's zijn voor een bedrag onder de €1000,-

Alvast bedankt,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:20
Misschien is een Acer Travelmate 4401 iets voor je. Buiten dat hij slechts 512 Mb intern geheugen heeft, voldoet hij aan al je wensen. Hier in België is hij verkrijgbaar voor minder dan 1000 euro, in de PW staat hij voor 909 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even de winkel aanprijzen waar ik zelf altijd kom, weliswaar geen AMD64, maar genoeg keuzen met Intel processors, geen OS en genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
Geloof me, ze hebben AMD gevoerd maar nu eruit gehaald wegens onvoldoende belangstelling en dat was al bij de desktops, ze hadden ze nog geen eens ingevoerd voor notebooks.
http://www.caseelectronic...rijslijst%20notebooks.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 23:11
schijnbaar is gewicht geen probleem ofzo ? als jij een dikke amd64 in je laptop hebt zitten dan tikt dat ook aardig aan met de kilo's niet dat die processor zwaar is natuurlijk maar doordat dat ding veel koeling nodig heeft worden dat al gouw grotere laptops. en zijn het meer desktop vervangers te noemen want bij mij niet meer onder laptop valt. maar onder de noemer mobiele pc
Pagina: 1