[.net 2.0]asp:LoginStatus, frameset

Pagina: 1
Acties:

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:54

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Ben bezig met ASP.NET 2.0 en ben bezig met het de hele inlog procedure. Nu gebruik ik frames binnen mijn site, maar ik krijg het niet voor elkaar om uit te loggen over meerdere frames.

Overal waar ik zoek staat wel het LoginStatus object, maar geen enkel voorbeeld log(d/t/ed) uit over meerdere frames zoals: http://beta.asp.net/QUICK...LoginNameStatusBasic.aspx

Kan ik dit met javascript oplossen maar wel de functionaliteit van het LoginStatus object behouden, of moet ik 'gewoon' zelf wat schrijven?

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Waarom doe je geen totale refresh?
Frames updaten met JavaScript is enorm vies, en vrij tricky...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-04 12:54

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Topicstarter
Alex de Groot schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:35:
Waarom doe je geen totale refresh?
Frames updaten met JavaScript is enorm vies, en vrij tricky...
Inderdaad, dat wil ik ook, je moet eigelijk terug naar je _parent. Alleen als je op LogOut klikt, dan refresht ie alleen het scherm.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Allereerst: je kan of aangemeld zijn, of afgemeld. Je kan niet binnen de ene frame wel aangemeld zijn, en in de andere niet. ASP.NET heeft er geen notie van dat iemand binnen frames zit te werken.

Maar kan je niet gewoon een simpele link maken:
code:
1
<a href="http://www.site.com/logout.aspx" target="_top">Afmelden</a>

Deze pagina breekt dan uit je frames. Vervolgens kan je een redirect doen (of een Server.Transfer) naar:
- de index pagina (bv index.aspx) of
- de pagina waar de gebruiker net vandaan kwam (bv orders.aspx)

Dat die namelijk het scherm alleen refresht komt (denk ik, nog niet echt gewerkt met ASP.NET 2.0 controls), omdat het een postback betreft vanuit de link via javascript, en geen 'echte' standaard HTML link.