Beeldscherm (te) donker

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn beeld, het is namelijk iets te donker. In Windows heb ik er niet zoveel last van, maar met spellen wel. Ook met screenshots van spellen heb ik er last van dat het gewoon allemaal te donker is. Het is al een hele tijd eigenlijk, normaal los ik het op door alle lichten uit te doen in m'n kamer en de luxaflex dicht tijdens het gamen.

Maargoed volgens mij is er ook een andere oplossing voor, kan iemand mij helpen? Ik heb al een beetje zitten kijken naar de software van m'n videokaart (GF 4 TI 4200 128 MB), maar daar kan ik niets vinden bij de opties wat met helderheid te maken kan hebben en ik heb ook geen zin om een beetje te experimenteren voordat ik iets verkeerd doe en m'n beeld helemaal weg is.

Systeeminfo:
P4 2,53 Ghz
512 MB DDR
GF 4 TI 4200 128 MB
300 GB HD (2x)
Monitor: LG E700B 17" CRT (ong. 3 jaar oud)
Win. XP Home SP 2 en alle laatste updates

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 13-06-2005 20:02 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

He,

als je beeldscherm wat ouder word, wordt ie ook donkerder. In je beeldscherm zitten als het goed is wat schroefjes waarmee je RGB kan afstellen en ook de gamma dacht ik.

Maar ik heb het opgelost door powerstrip te installeren. Kan je door op ctrl-alt-plus te drukken je gamma ( ook in-game ) omhoog zette. Makkelijk toch :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:13

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Kan dat al na 2 jaar gebeuren? (het is al meer dan een jaar). Kijk dat dat gebeurt bij een beeldscherm van 10 jaar oud kan ik me voorstellen, maar dit scherm zou toch wel nog goed moeten zijn? Behalve op wat lanpartys (3 totaal) heb ik hem verder nooit versleept oid.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb ook een LG monitor (de 77M) en een nvidia GF4 TI4200, maar dan met 64 mb. Ook bij mij is het wat donker allemaal. Echter, je kunt gewoon bij de eigenschappen van je beeldscherm dit in stellen. (Ik gebruik Forceware versie 71.84) Ga naar het tabblad GeForce ti 4200 onder geavanceerde beeldscherm instellingen en kies in het uitklappende menuutje kleurcorrectie (of -aanpassen. Ik heb een engelse versie en ik weet niet wat het in het Nederlands is). Hier kun je gewoon de brightness, contrast en meer van die dingen aanpassen. Mocht dat niet werken, de meeste spellen hebben wel een brightness instelling en je monitor zal er ook wel een hebben.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 19-07 15:42
Hallo,

sorry voor het kicken van dit topic, maar ik heb exact het zelfde probleem.
heb ook een E700B monitor van LG.
Prima apparaat verder, echter de kleuren zijn veels te donker.
Als ik ook kijk naar de balk van http://gallery.zoom.nl/ die helemaal onderaan staat zie ik zeker bij de eerste 3/4 geen verschil...
Ik heb al met de instellingen van de videokaart zitten spelen, maar dit lost niks op.
Wachtend op jullie antwoord.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Misschien hebben jullie hier iets aan? [rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml] Wel alles lezen natuurlijk =) flinke lap tekst, maar zou wel eens jullie oplossing kunnen bevatten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 15:25 ]

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 19-07 15:42
Pff, als ik me eens er toe kan zetten doe ik het zeker. ;)
Bedankt voor de info!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1