Toon posts:

Boombox met leds die reageren op geluid slopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag beste mensen,
Ik heb zo een boombox liggen hier nou zitten er van die leds op die oplichten wanneer er muziek uitkomt. Is het mogelijk om die eruit te slopen en dan op mijn eigen suround speaker te monteren vastmaken?.
Of achter mijn Panasonic plasma ? een beetje het idee van die ambilight van philips dus als je geluid uit je tv of dvdspeler heb die ledjes automatiek gaan oplichten?
Kan ik die er zo afknippen? of zit er binnen de boombox nog iets dat die lichten bestuurt?.
Of heb iemand hier een makkelijke idee om het zelfde effect te krijgen zoals die philips ambilight zooi achter op de nieuwe philips plasma's?
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk zo

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
De lichten reageren op geluid en niet op beweging van de woofers. Deze zijn dus met een klein microfoontje ingebouwd in de behuizing. Probeer de LED's eens te laten knipperen als jij zelf geluid maakt. Als dit lukt, moet je 'm ook gewoon voor andere doeleinden kunnen gebruiken :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

De LED's zitten waarschijnlijk met een schakelingetje direct op de speakerdraden aangesloten. Kun je er gewoon uitknippen en ergens anders op aansluiten.

Echter, als je het op je sats zet, dan kan het zijn dat ze niet gaan oplichten, omdat deze vermoedelijk gefilterd zijn, en de benodigde energie, die voorheen uit de bass kwam, niet meer in het signaal zit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk van mijn vriendin ik wil die box heel laten voor in de kofferbak wil em dus liever niet openmaken of breken.
Nou hebben die 2 subwoofers een soort van kapje eroverheen die kan je gewoon losschroeven en dan zie je als het goed is 2 kabels naar binnen in de box gaan waar zouden die 2 kabels van de leds op aangesloten zitten binnen in die box kan ik het buiten losknippen kappie er weer op en niks aan de hand? en dan die 2 kabels van die leds op mijn normale suround of subwoofer van de surround vastmaken gaan ze dan knipperen op de muziek? Of zit er in de boombox nog een schakelaar die ook meemoet of een kasje die het geluid filtert naar die leds?.
Anders moetik em echtopenmaken en daar is mijn vriendin nie blij mee denk ik .

Verwijderd

Topicstarter
zit er zekers wetens een microfoon in?. Als ik em nie aansluit op mijn stereo en ik maak geluid doet tie niks aleen als ik links en rechts de speakerdraden vastmaakt dan gaan ze knipperen.
Barry|IA schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:38:
De lichten reageren op geluid en niet op beweging van de woofers. Deze zijn dus met een klein microfoontje ingebouwd in de behuizing. Probeer de LED's eens te laten knipperen als jij zelf geluid maakt. Als dit lukt, moet je 'm ook gewoon voor andere doeleinden kunnen gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
schakelingetje?
Wat voor een?
deepspace schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:48:
De LED's zitten waarschijnlijk met een schakelingetje direct op de speakerdraden aangesloten. Kun je er gewoon uitknippen en ergens anders op aansluiten.

Echter, als je het op je sats zet, dan kan het zijn dat ze niet gaan oplichten, omdat deze vermoedelijk gefilterd zijn, en de benodigde energie, die voorheen uit de bass kwam, niet meer in het signaal zit.

Verwijderd

Ambilight van philips reageert niet op geluid maar op de overheersende kleur op je beeldscherm heh. Dus ook als dit gaat lukken lijkt het er in de verste verte niet op..

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
Dit is wss een boombox van de kijkshop; heb ik ook ooit gehad, de leds zitten direct aan de speakeringang (wel met weerstand natuurlijk). Veel versterkers kunnen hier niet tegen en gaan gekke dingen doen, heeft mij een versterker gekost.

Ook zijn die leds 3x in de fik gevlogen (na 3e keer kijkshop op zijn kop gezet en geld teruggehad).

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm ja begrijp het nu.
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:00:
Ambilight van philips reageert niet op geluid maar op de overheersende kleur op je beeldscherm heh. Dus ook als dit gaat lukken lijkt het er in de verste verte niet op..

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat je bedoelt nie zo een goed idee om eruit te slopen en aantesluiten op een andere geluid source? :'( ;(
LiquidSmoke schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:01:
Dit is wss een boombox van de kijkshop; heb ik ook ooit gehad, de leds zitten direct aan de speakeringang (wel met weerstand natuurlijk). Veel versterkers kunnen hier niet tegen en gaan gekke dingen doen, heeft mij een versterker gekost.

Ook zijn die leds 3x in de fik gevlogen (na 3e keer kijkshop op zijn kop gezet en geld teruggehad).
Pagina: 1