[webserver] Van binnen naar je eigen IP surfen

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Beste mensen,

Een korte, maar voor mij nog niet beantwoorde vraag, heb er al behoorlijk vaak naar gezocht maar nog geen mogelijkheden voor gevonden.

Ik heb twee webservers op één machine draaien, één webserver is voor het intranet (lokaal dus) en draait op poort 80. De andere is voor de buitenwereld (servicedesk, poort 8080). Ik probeer via mijn router voor de buitenwereld alle verkeer naar poort 80 door te mappen naar poort 8080. Nu is dit geen enkel probleem, maar ik wil het graag testen.

Ik heb momenteel geen remote-machine waarmee ik kan kijken of alle verkeer van buitenaf daadwerkelijk naar de goede poort wordt doorgezet, dus moet het op een andere manier.

Is er een soort van online webbrowser waarmee ik naar mijn eigen IP kan surfen (van buiten mijn lokale netwerk) zodat ik kan kijken of de goede site wordt benaderd?

Ja, ik weet het, ik kan natuurlijk iemand opbellen omdat voor mij te doen maar dit is in mijn geval onhandig aangezien ik dan redelijk vaak iemand moet lastigvallen... :)

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft! Alvast bedankt!

An assumption is the mother of all fuck-ups

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00
via een proxy surfen :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

proxy?

edit: hehe, net te laat

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 17:53 ]

• RpR
Ik heb geen proxy server draaien... Andere optie's? Of eigenlijk, hoe gaat dat dan via een proxy?

[ Voor 35% gewijzigd door RpR op 13-06-2005 17:54 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 13:49
Je hosts file even wijzigen? Oh, je wilt weten of 't remote ook werkt.. Eh, proxytje (spuit elf)

[ Voor 55% gewijzigd door simon op 13-06-2005 17:54 ]

|>

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:38

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Bij mij doet mijn router dat zelfs vanzelf.... als ik van binnenaf naar het externe ip van mn router surf, wordt dat gewoon doorgelinkt :D . Maarja hier heb je weinig aan opzich :P .En het is zover ik zie geen optie in mn router, dus staat standaard aan.

Verwijderd

Public proxy ;)
klik

Verwijderd

Je zoekt gewoon op internet een anonieme proxy, en die stel je in bij de opties van je browser, surf nu nog eens naar je ip of site :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

XiN-eViL schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:54:
Bij mij doet mijn router dat zelfs vanzelf.... als ik van binnenaf naar het externe ip van mn router surf, wordt dat gewoon doorgelinkt :D . Maarja hier heb je weinig aan opzich :P .En het is zover ik zie geen optie in mn router, dus staat standaard aan.
Dat is NAT loopback.

[ Voor 91% gewijzigd door Leon T op 13-06-2005 17:54 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 13:49
Werkt ook zo handig als je nog niet geindexeerd bent ;)

|>

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DjRp schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:53:
Ik heb geen proxy server draaien... Andere optie's? Of eigenlijk, hoe gaat dat dan via een proxy?
je moet ook niet zelf een proxy server draaien, maar even in je browser bijvoorbeeld de proxyserver van je ISP invoeren.

Verwijderd

Simon schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:55:
[...]

Werkt ook zo handig als je nog niet geindexeerd bent ;)
umm, ik doelde er meer op dat je met die geweldige zoekmachine een lijstje met proxies kan vindne ;)

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:28

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

http://www.dejavu.org/emulator.htm Misschien dat je hier wat mee kunt?...

• RpR
Via een public proxy surfen werkt perfect! Ik kan het nu testen, bedankt voor alle super snelle reactie's! Ik wist helemaal niet dat je via een public van extern naar je interne proxy kan! 8)7

Pagina: 1