Toon posts:

Gaim (1.3) wil niet op msn inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me niet op onder linux in te loggen op MSN, ik heb gaim 1.1 en 1.3 geprobeerd, ook heb ik al kopete geprobeerd. Ook deze werkt niet.

Gisterren werkte kopete ook al niet meer, toen ben ik gaim gaan gebruiken, deze werkte gisterren wel goed maar deze werkt vandaag ook al niet meer. ik krijg de foutmelding "verbindingsfout van Notification-server (messenger.hotmail.com): kan geen verbinding maken"

Ik heb ook al geprobeerd op op een anderre poort in te loggen op login.passport.net, en loginnet.passpoert.net (weet niet meer wat de preciese poort was, en welke server, maar deze stonden op het gaim forum).

Onder windows heb ik nooit problemen gehad met MSN, ik zelf denk dat het mischien een poort kan zien die ik software matig moet openen, of eentje op mijn router (draytek 2200 E)

Volgende gebruik ik op dit moment
Kubuntu linux
gaim 1.3
draytek 2200e router

Ik hop dat er iemand is die weet hoe ik dit porbleem zou kunnen oplossen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 17:46 ]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Chat software hoeft geen poorten te openen tenzij je firewall verkeer naar buiten tegenhoudt, wat zelden het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd nu werkt hij wel weer. Hoe kan het dat ik soms wel ens om niet kan inlochen, zonder iets fundamenteels te hbben veranderd.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
Dat gebeurt wel eens, meestal heeft de MSN server dan problemen :)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 16:06

zwik

randomized

Ik zou trouwens je Gaim wel upgraden omdat er een security hole in 1.3 zit :) . zie http://gaim.sf.net/security/ .

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:22
MSN heeft aan de servers gesleuteld waardoor kopete een wachtwoord-fout aangaf.

http://kopete.kde.org/index.php
De bovenste twee announcements

Verwijderd

Topicstarter
maar herkent niemand deze problemen, want gaim heeft nu weer een paar daagjes gewerkt. En lukt het me weer niet om aan te melden. Het is echt heel onvoorspelbaar.

Verwijderd

Ik gebruik Gaim 1.3.1 op Linux, en ik heb nog nooit problemen met inloggen gehad.
Brakke DNS ofzo? Firewall? Netwerksetup niet goed? Toetsenbordinstelling misschien fout? NL/EN etc? Dan zitten bepaalde knoppen op andere plekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toetsenbord instelling is goed, Ik gebruik de DNS van @home. En voor zover ik weet is meijn netwerksetup wel goed.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:52:
maar herkent niemand deze problemen, want gaim heeft nu weer een paar daagjes gewerkt. En lukt het me weer niet om aan te melden. Het is echt heel onvoorspelbaar.
Volgens mij ligt het gewoon aan de servers. Meestal werkt het wel goed als je het tien minuten later nog eens probeert.

Op windows met de officiele client heb ik ook wel eens connect problemen die spontaan oplossen als je het nog eens probeert (op mijn werk hebben ze een andere ISP dus het ligt daar ook niet aan).
Pagina: 1