Ik heb een Nikon FE geleend, en toen degene van wie deze is, het toestel even liet zien, draaide het 'wieltje' van de ASA instelling voorbij de 4000 asa. Nu is dit wieltje geblokkeerd. Omdat ik er in de vakantie foto's mee wil maken, lijkt het mij niet echt handig om steeds met 4000 asa rolletjes te schieten
. Nu was mijn vraag, heeft een van jullie ervaring met een Nikon FE, en: hoe kan je de bovenkant eraf krijgen?
De kans dat je ook 4000 asa rolletjes krijgt lijkt me minimaal. Misschien staan er nog op 't internet manuals om de camera te repareren (ja die zijn er van veel oude camera's)? Anders moet je het hele huis openen, en trust me, dan ga je schroefjes en deeltjes overhouden
|>
Wegbrengen en laten doen anders heb je aan het einde van de rit geen camera meer over 
Hier zou ik dus absoluut niet zelf mee gaan prutsen, maar goed, just my 2 cents
Hier zou ik dus absoluut niet zelf mee gaan prutsen, maar goed, just my 2 cents
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Of even navragen op het forum van fotoapparatuur.nl. Daar lopen mensen rond met tientallen jaren ervaring die ook nog alle ins and outs van vintage apparatuur weten. Ik heb wel een suggestie voor je: gebruik even een duidelijkere topictitel. Iets in de trant van Nikon FE vast op iso4000.
Verwijderd
Een camera als de FE is vrij gemakkelijk uit elkaar te halen, maar 'm daarna weer goed in elkaar zetten is een hele klus...
Ik heb 't ooit 's gedaan met m'n Pentax K2, qua bouw heel erg vergelijkbaar met de FE. Demonteren kostte een uurtje, het probleem oplossen (transporthendel bleef soms hangen) een half uurtje. En er daarna weer een werkende camera van maken kostte een weekend.
Maar hij deed 't gelukkig weer, en doet 't nog steeds.
Ik heb 't ooit 's gedaan met m'n Pentax K2, qua bouw heel erg vergelijkbaar met de FE. Demonteren kostte een uurtje, het probleem oplossen (transporthendel bleef soms hangen) een half uurtje. En er daarna weer een werkende camera van maken kostte een weekend.
Maar hij deed 't gelukkig weer, en doet 't nog steeds.
Verwijderd
Ik kon er zo snel niks over vinden maar misschien staat er hier iets tussen:
http://www.mir.com.my/rb/...ikonfeseries/fe/index.htm
http://www.mir.com.my/rb/...ikonfeseries/fe/index.htm
Pagina: 1