Toon posts:

Probleem met netwerk(kabels)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer was onlangs gecrashed en ik heb een aantal dingen moeten vernieuwen, zoals de voeding, het geheugen en ik heb een extra harde schijf erbij gekocht die nu master is. Daarom moest ik opnieuw windows installeren en die doet het nu alleen nu heb ik netwerk problemen. Ik zit achter een router (SiteCom broadband router dc-202) maar mijn computer zegt, een van de netwerkkabels niet aangesloten, maar ze zijn wel allemaal aangesloten. Ook zegt een lampje op de router wat de status is en een lampje voor de power. Het lampje voor de power brand, dat is goed, maar het lampje van de status brand ook, en dat is niet goed, want dat is het een hardware probleem. Maar ik heb dus alle kabels aangesloten. Ik heb zelfs mijn computer op een andere (ZEKER WETEN) werkende netwerkkabel aangesloten en toen zei die alsnog, een van de netwerkkabels niet aangesloten. Mijn netwerkkaart is een: Realtek RTL8139 Family, ligt het misschien aan de drivers?

dit is voor iemand anders gepost

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Kijk eens hoe de mediumtype netwerkinstellingen op je router, netwerkkaart en in Windows staan. Zet ze bijvoorbeeld eerst allemaal eens op "Auto", of probeer elk apparaat en binnen Windows alles op "100 Full-duplex" te zetten. Als je router bijvoorbeeld op "Auto" staat en Windows op "100 Full-duplex" dan krijg je gegarandeert problemen.

An assumption is the mother of all fuck-ups

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Is je netwerkadapter niet gewoon defect? Aangezien er ook al andere hardware defect was? Was de crash gevolg van blikseminslag o.i.d.?

• bvk007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:50
Heb je je router al eens gereset, of een andere NIC geprobeerd? En gaan er lampjes op je netwerkaart branden als je de kabel in de kaart steekt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat ik heb gedaan maar ik heb die kaart even eruit gehaald en er weer ingedaan en nu zegt hij niet meer dat van die kabels. Maar nu heb ik alsnog geen internet, what to do?

• bvk007
Probeer wat specifieker te zijn, ik heb nog geen internet is zo vaag, en geef eens wat meer informatie over je netwerk. Krijg je wel een ip adres? (Start -> run -> cmd -> en in console ipconfig intypen. Als je automatisch adres verkrijgen aan hebt staan (DHCP) en je adres is 169.x.x.x dan doet ie niet. Maar nogmaals, wat extra info zou behoorlijk handig zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door bvk007 op 13-06-2005 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Autoconfiguratie IP adres: 169.254.93.xxx
Subnetmasker: 255.xxx.x.x
Standaardgateway: niets.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

bvk007 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:21:
Probeer wat specifieker te zijn, ik heb nog geen internet is zo vaag, en geef eens wat meer informatie over je netwerk. Krijg je wel een ip adres? (Start -> run -> cmd -> en in console ipconfig intypen. Als je automatisch adres verkrijgen aan hebt staan (DHCP) en je adres is 169.x.x.x dan doet ie niet. Maar nogmaals, wat extra info zou behoorlijk handig zijn.
Als er de melding wordt gegeven dat de netwerkkabel niet is aangesloten wordt er helemaal geen verzoek gedaan om een IP adres.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle heeft ook een DC-202 hier thuis staan.

Wat in jou geval denk ik wel helpt is even de stekker van de router er uit, 10 sec w88 en dan er weer in. Want zoals je hem nu hebt met je 169.x.x.x IP kun je hem ook niet webbased benaderen :)
Dan zou na even je router weer gewoon on line moeten komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• bvk007
hannos schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:47:
[...]

Als er de melding wordt gegeven dat de netwerkkabel niet is aangesloten wordt er helemaal geen verzoek gedaan om een IP adres.
Ja sorry, my bad, eventjes in alle haastigheid dat ik dat berichtje aan het typen was niet aan gedacht
Pagina: 1