Videocamera met flashgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo,

Even een vraagje: zijn er inmiddels wellicht videocamera's op de markt die werken met (ingebouwd) flashgeheugen?

Alvast bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij zijn er in ieder geval genoeg camera's die kunnen opnemen met flashgeheugen, ik heb er zelf ook eentje.
Heb je zelf al gezocht?

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Die bestaan inderdaad wel.
Laat staan dat je goede kwaliteit krijgt :P
Echt goede kwaliteit zou megabytes vreeeeten.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
www.jvc.nl Daar staat er geloof ik eentje met 4 GB HD.

Verwijderd

Bij mijn weten is de enige "echte", "serieuze" videocamera die opneemt op een CompactFlash (4GB harddisk) of SDkaart met "TV kwaliteit" (=768x576, 50i) (en dus geen webcam kwaliteit) de Everio serie van JVC.
In deze serie bestaan 3 types, de 100, 200 en 500.

Naar het schijnt zijn de 100 en 200 zeer licht ongevoelig, zodat ze eigenlijk toch niet bruikbaar zijn. Naar het schijnt heeft de 500 daar geen last van (3CCD camera). De 500 is op de pricewatch te vinden voor een dikke 1100 euro (inclusief 4GB CompactFlash harddisk).

Lees eerst een aantal reviews!

• ijsblok
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Bedankt voor jullie reacties zover!

De JVC gz-mc500 en aanverwanten zijn inderdaad intressante camara's met flashmogelijkheden.

Maar 4 GB is wel wat te beperkte capiciteit. Ik hoop dat dit concept meer concurrentie en uitbreidingen zal krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:15:
Bij mijn weten is de enige "echte", "serieuze" videocamera die opneemt op een CompactFlash (4GB harddisk) of SDkaart met "TV kwaliteit" (=768x576, 50i) (en dus geen webcam kwaliteit) de Everio serie van JVC.
In deze serie bestaan 3 types, de 100, 200 en 500.

Naar het schijnt zijn de 100 en 200 zeer licht ongevoelig, zodat ze eigenlijk toch niet bruikbaar zijn. Naar het schijnt heeft de 500 daar geen last van (3CCD camera). De 500 is op de pricewatch te vinden voor een dikke 1100 euro (inclusief 4GB CompactFlash harddisk).

Lees eerst een aantal reviews!
Of een camera wel of niet 3 CCD's heeft zegt vrijwel niets over de lichtgevoeligheid van de camera.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-02 09:49

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Of een camera wel of niet 3 CCD's heeft zegt vrijwel niets over de lichtgevoeligheid van de camera.
Dat klopt.
Maar het wil wel zeggen dat het hele optische deel van de camera geheel anders is, en volgens sommige reviews die ik gelezen heb over deze camera heeft de 500 een stuk betere "low light performance" dan de 200 en 100.
Of dat ook inderdaad het geval is weet ik niet.

Maar inderdaad, dat heeft verder niets met "3CCD" te maken. Ik wilde enkel aangeven dat het optische deel "geredesigned" is.

• X-Stuff
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 11:25
20GB en 30GB van JVC in Oktober.

http://www.cnet.com.au/ph...,39028348,40055345,00.htm

Dus ik wacht nog wel even :)

Verwijderd

Tsja, alleen moeten die het weer doen met veel kleinere CCD's; minder lichtgevoelig dus. De JVC MC500 is idd een leuke keuze. De beperkte meegeleverde HD kan een uurtje filmen. Voor een eurotje of 150 koop je er een imagetank bij van 40 GB waardoor je altijd overal je videobeelden kan kopieren. Overigens zijn er ook Panasonic camera's die op solid state memory kunnen filmen (uit mijn hoofd 10 minuten op 4 GB). Als je daar de prijs van zoekt, dan zit je bij voorbaat in de verkeerde doelgroep. ;)
Pagina: 1