[2000] USB apparaten worden wel herkend maar werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Systeem: P2-400 met 192 MB sdram geheugen

Ik heb hier een pc met een probleem.
Mij werd gevraagd een Pioneer DVD brander in bovenstaande cd te monteren en installeren.
Op dat moment stond er nog windows 98 op.
De brander plaatsen en nstalleren ging zonder problemen, maar na opstarten van het systeem deed het verbinden met internet het opeens niet meer.

Het betreft een Sagem USB modem en de provider is Tiscalli.
Er zitten 2 lampjes op en de power lamp brandt, de ADSL lamp knippert continu.
Na het probleem oplosstukje op de cd te hebben gelezen, waren er een aantal mogelijke problemen:
- Telefoonlijn problemen
- USB problemen

Aangezien foto's downloaden van een digitale camera ook niet meer werkt ga ik uit van een USB probleem.
Mijn hoop was, dat na een format en installatie van windows 2000 het probleem verholpen zou zijn, maar het probleem is nog steeds hetzelfde.
Het rare is, dat alle hardware die aan de usb poorten gehangen wordt, wel herkent en geinstalleerd wordt, maar niet werkt.
Is het mogelijk, dat door de installatie van de DVD brander er wat veranderd is in de bios, de bios beschadigd is ?
Of weet iemand anders een andere ogelijke oorzaak en oplossing ?
Alvast bedankt voor antwoorden :)

Bochtjes zijn Kewl

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 20:08
nou euh... heb je al dingen geprobeerd zoals de brander dan maar weer even loskoppelen? alle kabels nalopen?

en kan je misschien wat meer informatie over het systeem geven? bv moederbord enzo

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
DVD brander loskoppelen, kabels controleren, al geprobeerd, ook nadat het probleem net was ontstaan, probleem bleef.
het lijkt net alsof de "schade" dieper zit, aangezien een format en clean install het probleem niet verholpen hebben.
Ik heb de pc al met minimale hardware erin getest.

Wel was er 1 of andere usb configuratietool bezig met het veranderen van de usb instellingen, nadat ik de brander had geinstalleerd. Geloof dat die tool de bandbreedte en stroomtoevoer veranderde, maar neem aan, dat die dat onder windows 98 deed en niet in de bios of op een andere plek, die na een clean install nog aanwezig zijn ?

Wel zinnig om misschien te vermelden: IRQ van usb wordt gedeeld met soundcard en ACPI

Moederbord type weet ik zo niet uit mijn hoofd, weet nu enkel dat het een asus was.

Bochtjes zijn Kewl

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 20:08
Bochtje schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:05:
DVD brander loskoppelen, kabels controleren, al geprobeerd, ook nadat het probleem net was ontstaan, probleem bleef.
het lijkt net alsof de "schade" dieper zit, aangezien een format en clean install het probleem niet verholpen hebben.
Ik heb de pc al met minimale hardware erin getest.

Wel was er 1 of andere usb configuratietool bezig met het veranderen van de usb instellingen, nadat ik de brander had geinstalleerd. Geloof dat die tool de bandbreedte en stroomtoevoer veranderde, maar neem aan, dat die dat onder windows 98 deed en niet in de bios of op een andere plek, die na een clean install nog aanwezig zijn ?

Wel zinnig om misschien te vermelden: IRQ van usb wordt gedeeld met soundcard en ACPI

Moederbord type weet ik zo niet uit mijn hoofd, weet nu enkel dat het een asus was.
ACPI regelt je irq indeling, dus daar hoef je je niet druk over te maken.

kijk eens wat voor mobo het precies is. misschien moet je daar nog drivers voor installeren? (zeker als het een via chipset blijkt te zijn)

Verwijderd

Ik zet nog even het OS vooraan in je titel zoals je in Windows Operating Systems - Policy kunt lezen en ik pas je titel ook een beetje aan. `Probleem' zegt zo weinig :)

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
sharkzor schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:14:
[...]

ACPI regelt je irq indeling, dus daar hoef je je niet druk over te maken.

kijk eens wat voor mobo het precies is. misschien moet je daar nog drivers voor installeren? (zeker als het een via chipset blijkt te zijn)
Het probleem was er ook al onder windows 98, voor de clean install, dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten .. voor het installeren van de DVD brander, was het probleem er nog niet en werkte zowel de camera als de modem probleemloos ..
Vraag me echt af, wat er daarna anders is geworden ..

Bochtjes zijn Kewl

• Bochtje

Bochtje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:15:
Ik zet nog even het OS vooraan in je titel zoals je in Windows Operating Systems - Policy kunt lezen en ik pas je titel ook een beetje aan. `Probleem' zegt zo weinig :)
Ik had het OS er niet bij gezet omdat het probleem zowel onder windows 98 als onder 2000 aanwezig is en kon verder niet echt een "samenvattende" en pakkende titel bedenken ;)

Bochtjes zijn Kewl

Pagina: 1