fedora core 4

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06
Fedora Core 4 is vanmiddag om 4 uur gereleased door het Fedora project.

Torrents zijn hier te downloaden: http://torrent.fedoraproject.org/

De release notes: http://fedora.redhat.com/docs/release-notes/

Belangrijkste veranderingen:
GCC 4
Gnome 2.10
KDE 3.4
PowerPC support
PHP 5
MySQL 4.1

De boottijden schijnen ook verbeterd te zijn, meer info hierover als ik core 4 binnen heb en geinstalleerd.

[ Voor 70% gewijzigd door bitrain op 13-06-2005 20:21 . Reden: toevoegingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 11:49
asc schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:40:
Ben 'm al met 7 meg/sec aan 't downloaden :)
Opschepper :P

Ik ga er misschien nog wel ff naar kijken, maar ik ga eerst me laptop overzetten naar Debian en kijken hoe dat werkt. Hijs niet zo snel namelijk :Y)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 17:01

scorpie

Supra Addict

Leuk die downloadsnelheden, maar daar heeft niemand wat aan (ook niet gewenst op GoT trouwens..)
Anyway, wat zijn de grootste veranderingen tov fc3 dan? Mijn ervaringen met fedora's en de laatste redhat's was dat een standaard install gewoon al 3Gb was ofzo, echt te belachelijk.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 12:41
Even googlen stellen wij hier op GoT ook wel op prijs:

http://distrowatch.com/table.php?distribution=fedora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
Wat is er nu eigenlijk speciaal aan deze release? Dan bedoel ik niet
* GNOME 2.10
* KDE 3.4
* OpenOffice 2
* Xen Virtualization
* PowerPC Support
Maar eerder achter de schermen. Zo zou het booten sneller zijn omdat ze X eerder starten, en maar één keer ipv twee zoals in fedora core 3. Zijn er nog zo'n weetjes? Of is het eignelijk gewoon een fc3 met nieuwe packages?

Ik blijf toch op de onstable met ubuntu breezy. Leuk om het development van gnome enzo te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Een linkje naar de Release Notes is misschien wel handig om te zien wat er gewijzigd is.

De vorige testversie heb ik ook gedraaid maar daar zaten wel redelijk wat bugs in. Ik hoop dat ze nu in ieder geval niet grub in /dev/hda gooien ook al had je wat anders opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Fedora Core 3 geprobeerd, maar daar was ik mee gekapt omdat Fedora yum gebruikt, wat ongelofelijk sloom is. Je kon APT wel downloaden, maar dan kon je nog eens een heleboel verschillende repositories toe gaan voegen wat ook nog eens als risico had dat sommige repo's niet met elkaar samen konden gaan. Daarnaast download je iso's van een paar GB. Niet echt handig IMO, de meeste packages die op die CD's/DVD staan gebruik je immers toch niet..

Kubuntu vind ik toch wat aantrekkelijker, zij waren eerder met KDE 3.4. En die distro heeft wel een enkele APT repo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:48
bitrain schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:40:
Fedora Core 4 is uit, de i386 torrent is oa. hier: http://www.torrentspy.com/download.asp?id=326159
Ik ben benieuwd naar de veranderingen...
Zo zo, ook wel even tijd gestoken in de startpost zie ik zeg 8)7

Als je er nog wat van wilt maken, zet dan tenminste wat screenshots en informatie over nieuwigheden e.d. in je topicstart (kan nog steeds, gewoon edit-knop gebruiken). Een "w00t ik download 'm nu met xx kb/s" topic dat hoeft op GoT dus niet. Dus een beetje informatie is dan wel handig bij een topicstart...

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 13-06-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 07:26
Wilke schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:08:
[...]

Als je er nog wat van wilt maken, zet dan tenminste wat screenshots en informatie over nieuwigheden e.d. in je topicstart (kan nog steeds, gewoon edit-knop gebruiken). Een "w00t ik download 'm nu met xx kb/s" topic dat hoeft op GoT dus niet. Dus een beetje informatie is dan wel handig bij een topicstart...
en mod die een post met een site met warez quote :| mijn wereld stort in.

[ontopic]
kan je ook een installatie doen als je maar 1 cd afhaalt? ik moet al die extra meuk niet hebben, ik wil gewoon zien wat er beter is
[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Waar kan ik de DVD vinden? Ik vind die niet direct op de officiële mirror?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilke schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:08:
[...]

Uhm, in het topic van Debian Sarge is de startpost nog kleiner, twee regels, maar daar werd niks over gezegd?

Het is toch ook niet essentiëel dat er veel tijd moet worden gestoken in een startpost? De startpost uit het Debian Sarge topic is nog korter dan deze, maar desondanks is in dat topic wel een vruchtbare discussie ontstaan. Hier zou toch ook best een goede discussie kunnen ontstaan ook al is de startpost niet zo geweldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Mayco schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:11:
kan je ook een installatie doen als je maar 1 cd afhaalt? ik moet al die extra meuk niet hebben, ik wil gewoon zien wat er beter is
Met 1 cd kun je alleen een text-install doen. (met 2 cd's een Personal Dekstop) Je kunt ook een netwerk-installatie doen (http/ftp-server). Dan heb je geeneens de hele cd nodig. disclaimer: heb het zelf nog nooit geprobeerd >:)
RedShift schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:14:
Waar kan ik de DVD vinden? Ik vind die niet direct op de officiële mirror?
Ze staan misschien nog niet op alle mirrors, dit duurt meestal even.
Op deze officiele nl-mirror bijvoorbeeld: i386 dvd & x86_64 dvd

Wat wel nieuw is dat de Fedora Extras repository nu is voorgeconfigureerd.

[ Voor 9% gewijzigd door A_L op 13-06-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja dag... er staan warez op die torrent-server, de ts is k*t en voor de rest is het gewoon een slecht topic.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we het wel een beetje serieus en nuttig houden, melden hoe snel je hem wel niet aan het downloaden heeft helemaal niemand wat aan.