geheugen probleem door overclocking?

Pagina: 1
Acties:

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 21:15
hallo,

ik heb een licht probleempje met mijn pc.
nu battlefied 2 (demo) is uitgekomen dacht ik bij mezelf " laat ik eens 512 geheugen extra in mijn systeem duwen" het totaal zit dan op 1 gig geheugen.

ik heb een shuttle sb61g2 systeem waar dus maar 2 geheugen bankjes in zitten.
origineel had ik daar 2x 256 mb valueram van kingston in zitten met een p4 2,8
dit systeem had ik overgeklokt door de FSB op 230 te zetten. waardoor de processor op 3,2 loopt.
alls stabiel.

nu heb ik de 2 geheugen modules vervangen door 2x 512 valueram van kinngston en loopt het systeem zeer instabiel. veel automatische reboots en zelfs checksum errors van het bios.

een combinatie van 256 en 512 gaf dezelfde problemen.

ook een combinatie van twinmos 512 en kingston 512 gaf dezelfde resultaten

waar kan dit aan liggen? aan het feit dat mijn fsb op 230 staat misschien? ik besefde mij ineens dat mn systeem is overgeklokt dus ik heb het nog niet getest op originele snelheid. (zit nu namelijk op mijn werk)

naar mijn idee zou dit toch moeten kunnen werken ook met de hogere FSB aangezien het hetzelfde geheugen is alleen iets groter in de mb's

iemand een idee?

opensecure.nl

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Veelal kan je memorycontroller met moeite 2x512mb aan op zulke hoge fsb's. Heb ik hier ook. %12mb is dubblesided en is moeilijk aan te sturen. Verhoog je vdimm voltage eens van 2.6/2.8 naar 3.1 als je mobo dat ondersteunt.

Of zet de latencies cas2 op 2.5 en tras van 2 op 3 etc.

Als laatste redmiddel zet je fsb lager

• Zjemm
ik had ergens gelezen dat als ik de FSB hoger zet dat ik dan het geheugen handmatig lager moest zetten

opensecure.nl

• Zjemm
nou het werkt idd gewoon als ik mn FSB terug op 200 (standaard) zet. ddr voltage hoger haalde niets uit. 1,75 ofzo was het hoogste wat ik kon doen.

dan dus maar standaard 2,8 ghz ipv 3,2 en wel de 1 gig geheugen ipv de 512.

betekend dit dat als ik in de toekomst een nieuwe pc aanschaf met dus meer geheugen ik dus moeilijker kan overklokken? of zou dit gewoon aan mijn moederbord liggen of aan de kwaliteit van het geheugen?

opensecure.nl

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 20:42
Zjemm schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:34:
nou het werkt idd gewoon als ik mn FSB terug op 200 (standaard) zet. ddr voltage hoger haalde niets uit. 1,75 ofzo was het hoogste wat ik kon doen.

dan dus maar standaard 2,8 ghz ipv 3,2 en wel de 1 gig geheugen ipv de 512.

betekend dit dat als ik in de toekomst een nieuwe pc aanschaf met dus meer geheugen ik dus moeilijker kan overklokken? of zou dit gewoon aan mijn moederbord liggen of aan de kwaliteit van het geheugen?
Absoluut niet het heeft mij wat gekost maar met goede modules dus geen Value kan je lekker overclocken hoor ;)