Toon posts:

Apple krediet programma

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een iBook G4 aan te gaan schaffen, en zag dat Apple ook de mogelijkheid biedt tot kopen op afbetaling. Onderaan de pagina staat bv. 'Lees hier hoe u dit product voor Eur 19,98 per maand in uw bezit kunt krijgen.'

Echter, nergens zijn de exacte voorwaarden en de duur van de afbetaling te vinden. Het bedrag is gelinkt naar 'javascript:openCalculator()' maar als je daar op klikt kom je op de standaardpagina over Apple kredieten, die vooral voor bedrijven lijkt te zijn bedoeld.

Weet iemand waar ik de voorwaarden kan vinden?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Je kan beter een krediet bij je bank aanvragen. Apple's krediet zit vol met valkuilen, zoals het tussentijds en zonder waarschuwing of grens, mogen opschroeven van de rente etc.

Sowieso is het vaak goedkoper om het via de bank te regelen.

Zie http://www.google.nl/search?q=apple+loan

[ Voor 10% gewijzigd door chem op 13-06-2005 16:30 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Ik heb er voor de aanschaf van mijn iBook ook naar gekeken inderdaad, maar ik vond de aanvraag en het verloop ervan wat "vaag", dus heb er vanaf gezien.

Zowieso.. kijk eens naar die looptijd. Wat kost een iBook? 1900 euro? Deel dat door die ~20 euro per maand. Das 95 maanden, omgerekend bijna ACHT jaar! Ik heb op de website ook verder geen optie/mogelijkheid gevonden om het maandbedrag aan te passen.
Ik zou er persoonlijk weinig zin in hebben om nog aan mn powerbook af te betalen als dat ding allang afgeschreven is!

Je kan ook verder bij het bestellen helemaal geen opties voor dat financieringsplan kiezen. Je moet EERST je bestelling plaatsen, en zodra die definitief is kan je (denk ik?) pas opties voor het financieringsplan wijzigen. Niet helemaal het ideale verloop lijkt mij. (Ik weet graag vantevoren waar ik aan toe ben, en niet pas zodra mijn bestelling geplaatst is).

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-02 10:52

Type-R

One Minute Shakin

Met het kredietprogramma LEASE je de iBook. Je betaalt em dus niet af. na dat termijn lever je hem ook weer in!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Zonder me te willen moeien in je financieele situatie, maar als je een laptop wil kopen op afbetaling is het vast omdat je het geld eigenlijk niet kan missen, louter financieel gezien bega je volgens mij een enorme vergissing. Spaar een paar maandjes tot je die centen wel hebt en koop dan je iBook...

You don't need eyes to see, you need vision

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Yalopa schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:23:
Zonder me te willen moeien in je financieele situatie, maar als je een laptop wil kopen op afbetaling is het vast omdat je het geld eigenlijk niet kan missen, louter financieel gezien bega je volgens mij een enorme vergissing. Spaar een paar maandjes tot je die centen wel hebt en koop dan je iBook...
Het beste advies wat ik je ook geven kan :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
MST_Morpheus schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:09:
[...]

Het beste advies wat ik je ook geven kan :)
And I seccond that

Verwijderd

Remz-Jay schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:49:
Ik heb er voor de aanschaf van mijn iBook ook naar gekeken inderdaad, maar ik vond de aanvraag en het verloop ervan wat "vaag", dus heb er vanaf gezien.

Zowieso.. kijk eens naar die looptijd. Wat kost een iBook? 1900 euro? Deel dat door die ~20 euro per maand. Das 95 maanden, omgerekend bijna ACHT jaar! Ik heb op de website ook verder geen optie/mogelijkheid gevonden om het maandbedrag aan te passen.
Ik zou er persoonlijk weinig zin in hebben om nog aan mn powerbook af te betalen als dat ding allang afgeschreven is!

Je kan ook verder bij het bestellen helemaal geen opties voor dat financieringsplan kiezen. Je moet EERST je bestelling plaatsen, en zodra die definitief is kan je (denk ik?) pas opties voor het financieringsplan wijzigen. Niet helemaal het ideale verloop lijkt mij. (Ik weet graag vantevoren waar ik aan toe ben, en niet pas zodra mijn bestelling geplaatst is).
Je betaald dus echt geen 1900 euro voor een iBook www.apple.nl
Ik kom net van hun winkel en je betaald op de site 5 jaar af....duzzz....... :X

Verwijderd

En dan komt er (waarschijnelijk) ook interest bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:22:
[...]

Ik kom net van hun winkel en je betaald op de site 5 jaar af....duzzz....... :X
Ja, en weet je wel hoe lang 5 jaar is? Tegen die tijd is iedereen al bezig alles op hun intelprocs te runnen en zit jij met je achterhaalde Ibook. Btw, geld lenen is altijd duur. Gratis geld bestaat niet. Gewoon nog ff doorsparen! ;)

Verwijderd

hmm ga gewoon naar een dealer en betaal hem daar met een krediet mogelijkheid, doen wij ook wel en werkt erg goed :)

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Door schade en schande wijs geworden, koop en computer of een auto NOOIT op krediet.
Je krijgt er gegarandeert spijt van, neem het bovenstaande advies maar aan en spaar eerst nog even en koop dan een iBook.
Als je niet anders kan, probeer dan van familie renteloos te lenen.

Just frame, wheels and engine

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:22:
[...]

Whoops, ik had te snel gelezen! Dacht dat TS powerbook had gezegd. my bad, my bad!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

macpaddy schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:31:
Door schade en schande wijs geworden, koop en computer of een auto NOOIT op krediet.
Je krijgt er gegarandeert spijt van, neem het bovenstaande advies maar aan en spaar eerst nog even en koop dan een iBook.
Als je niet anders kan, probeer dan van familie renteloos te lenen.
Die computer crasht net buiten de garantie (en dan moet je nog 4 jaar betalen) en die auto zet je na 3 maanden tegen een boom - en dan betaal je ook nog bijna 5 jaar.

Dit soort kredieten - niet aan beginnen. Het is niet voor niks dat Frisia/Lenen/DSB/Leningman/etc elke dag reclame op tv kúnnen maken: dat wordt betaald door .. de leners.
En waar zie je elke maand de topman van bovenstaand bedrijf? Bij kassa/radar.

Nee, voor die ibook moet je gewoon even doorsparen..

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 14-06-2005 15:31 ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Dat was de vraag van de TS toch niet, "to lenen or not to lenen"? Hij zoekt de voorwaarden van het krediet dat Apple aanbiedt op de site.

Goedbedoelde tips misschien, maar niet het antwoord op de vraag lijkt me.

Verwijderd

Bij dergelijke prijzen zou je misschien nog beter bij http://www.macrent.nl/ een offerte kunnen aanvragen. Hun huurprijzen zijn geloof ik al gunstiger dan de prijzen die hierboven worden genoemd.
(Prijzen voor verhuur staan on-line, leaseprijs moet je aanvragen).

[edit]quote van Apple-site:http://promo.euro.apple.c...payment.html#Anchor-35882
Kan ik de betalingswijze nog wijzigen nadat ik mijn bestelling heb geplaatst?
Nee. U moet in dat geval contact opnemen met de afdeling Verkoopondersteuning van de Apple Store op telefoonnummer 0800 0200 570 om uw bestelling te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 16:02 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
afgezien dat je het niet moet doen
ik heb zelf even gekeken, je moet minimaal 1400 euro uitgeven voordat je eraan mee mag doen

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Zo'n lening is gigantisch duur, laptop kostte 1.900 euri en 20 euri per maand en daarna issie niet van je? je hebt wel 1000+ plus gedokt plus dat ding dan minder waard is na 2 jaar dan je betaald hebt.

Je mag wel een hele goede reden hebben om dat dan te doen.

PS MacRent zit in Meppel dus ik weet niet waar hij zelf woont....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 16:06 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:54:
Hun huurprijzen zijn geloof ik al gunstiger dan de prijzen die hierboven worden genoemd.
(Prijzen voor verhuur staan on-line, leaseprijs moet je aanvragen).
Hun huurprijzen per week liggen hoger dan het afbetaal bedrag van een lening per maand..... ik zou daar dus zowieso wegblijven :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedenk ook even hoe lang je wil gaan doen met die notebook.
Sommige mensen kunnen er makkelijk 5 jaar mee doen, anderen willen zo'n ding na 3 maanden al weer de deur uitgooien.
Pagina: 1