[Access] Waarde bewaren voor nieuwe record

Pagina: 1
Acties:

• knijtert
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 08:54
Hoe zorg je ervoor dat als je naar een nieuwe record gaat dat een aantal waarde uit tekstvakken automatische hetzelfde zijn als de vorige record?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Dit is niet een echte opening voor een topic.

Je vraagt naar enorm basale kennis, waarvoor je zelf niet de moeite neemt om deze je eigen te maken.

Om je toch op weg te helpen:

- Maak een aantal variabelen aan waar je tijdelijk de waarden in zet
- Maak een aantal hidden fields aan waar je de waarden tijdelijk in op slaat
- Kopieer je oude rij naar een nieuwe rij en of kopieer alleen de gegevens die je nodig hebt of gooi de gegevens weg die niet mee moeten.

Verder, doe zo snel mogelijk een edit van je openingspost om toch een "valide" post te houden (hiermee voorkom je ook dat hij gelijk gesloten wordt).

Tot slot, neem initiatief en toon dat ook in het topic (wat heb je zelf geprobeerd en dergelijke)

[ Voor 105% gewijzigd door lier op 13-06-2005 16:13 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• knijtert
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07 08:54
Ik heb nog niet veel geprobeerd... Ik heb alleen nagedacht en gezocht op internet en in boeken. Maar ik kon er niets over vinden en zelf kon ik ook geen oplossing bedenken.

Dat idee met tekstvak kan volgens mij niet omdat die toch ook word geleegd bij een nieuwe record?
en ik wist niet of je variabele waarden kon opslaan en wist dus ook niet als dat wel kon of datdan ook niet werd gewist bij nieuwe record.

Ik probeer normaal echt zelf wel wat uit, maar ik kon in dit geval gewoon niets bedenken...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

knijtert schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:24:
Dat idee met tekstvak kan volgens mij niet omdat die toch ook word geleegd bij een nieuwe record?
Je hoeft een tekstvak niet altijd te koppelen aan een recordsource.
Speel hier in ieder geval mee, maar kijk ook even naar variabelen die je in de code definieert. VBA is "the place to be..."

Eerst het probleem, dan de oplossing