Welke (32") LCD TV geeft goed PC beelden weer?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben dus op zoek naar een 32 inch LCD TV.

Zeer belangrijk is of je er goed een (media center) pc op kan aansluiten.

De volgende lcd-tv's staan ook op mijn verlanglijstje (in willekeurige volgorde):

- jvc lt-32s60
- sharp lc-32ga5e
- panasonic TX-32LX50(0 )
- philips 32PF9976
- MyCom 32 inch LCD (dit naar aanleiding van dit forum)

De Mycom schijnt goed pc signalen weer te geven (1366 x 768), maar hiervan is volgens mij de responsetijd nogal hoog (iets van 23 ms?)

Op de sharp kan dit ook, maar max 1280x1024.

Het schijnt met de voorloper van de jvc (jvc lt-32c50) zelfs maar max 640x480 te zijn. Wellicht is het met de lt-32s60 mogelijk om via de hdmi aansluiting een pc signaal 1366 x 768 weer te geven?

Is het nou echt zo moeilijk voor fabrikanten om dit goed voor elkaar te krijgen :?

Andere suggesties voor 32 inch lcd tv's zijn natuurlijk welkom

alvast bedankt

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
mycom heb hem zelf ook en kan er op een meter afstand gewoon normaal op werken, moet wel me hoofd dan van links naar rechts bewegen tijdens het tekstverwerken e.d.

of het lezen van got natuurlijk

• MP3-Junky
  • Niet online
Omdat ik van plan ben om er alleen een HTPC aan te hangen, waarvanuit ik dus alles doe (tv kijken, dvd, divx, foto's e.d.) en af en toe vanaf de bank GoT checken, is het werken in windows (het gebruiken van de tv als monitor) minder van belang.

Het gaat mij erom dat de beelden vanuit de HTPC full res worden weergeven (1366 x 768) en dat er dus niet constant zwarte balken in beeld zijn.

Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://img291.echo.cx/img291/2804/pcweergaveoplcd6jr.th.jpg

De achtergrond (zwart) is 1366 x 768
de film is 1280 x 768 ( de resolutie welke onderteund wordt door de PC ingang van de Sharp)
de windows desktop is 1024 x 768

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12 14:31
Wat mij nog altijd niet duidelijk is, is het verschil tussen de 32c50 en 32c60. Deze laatste is veelal iets goedkoper bij de verschillende (web)shops, terwijl je zou denken dat deze toch echt beter zou moeten zijn. Ik wilde eigenlijk morgen de 32c50 bestellen, maar begin nu weer te twijfelen door berichten her en der dat de 50 toch echt de voorloper is. Wie kan mij hierover duidelijkheid verschaffen?

edit:
Ik wil 'm gebruiken voor m'n Xbox met media center geinstalleerd, dus is het wel belangrijk dat 'ie een hoge resolutie weergeeft. Maar dus niet perse voor de aansluiting van een PC, waarover dit topic gaat. Mijn excuses voor de off-topic vraag :)

[ Voor 25% gewijzigd door BlackB1rd op 14-06-2005 20:19 ]

Een hele zooooi

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
bij mij gaf me scherm tot gistere netjes volledige scherm resolutie weer met een ati aiw 9600 pro. alleen gistere na herinstallatie van me pc heb ik dus het zelfde als wat jij aankaart ik krijg hem dus niet meer terug op de 1366x768 resolutie.

Maar dat lossen we wel op komt als het goed is een geforce 6600gt binnen vandaag.

• MP3-Junky
  • Niet online
BlackB1rd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:17:
Wat mij nog altijd niet duidelijk is, is het verschil tussen de 32c50 en 32c60. Deze laatste is veelal iets goedkoper bij de verschillende (web)shops, terwijl je zou denken dat deze toch echt beter zou moeten zijn. Ik wilde eigenlijk morgen de 32c50 bestellen, maar begin nu weer te twijfelen door berichten her en der dat de 50 toch echt de voorloper is. Wie kan mij hierover duidelijkheid verschaffen?

edit:
Ik wil 'm gebruiken voor m'n Xbox met media center geinstalleerd, dus is het wel belangrijk dat 'ie een hoge resolutie weergeeft. Maar dus niet perse voor de aansluiting van een PC, waarover dit topic gaat. Mijn excuses voor de off-topic vraag :)
De 60 heeft tov de 50 een HDMI aansluiting en betere ondersteuning voor HDTV. Als hij dus ook nog eens goedkoper is is de keus niet echt moeilijk.
Pagina: 1