Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extra HD ledjes

Pagina: 1
Acties:

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Hallo,

ik heb in mijn case nog 2 extra hd activity ledjes steken
hoe kan ik die het best aansluiten aan mijn hd?

heb ook al gezocht op dit forum
ja kan pin 39 - 40 gebruiken van je ide kabel

maar andere optie is op de hd zelf: hoe weet ik waar ik de led kan aansluiten, welke connector is dat? of gaat dit alleen bij oudere hd's

zou ze graag aan mijn 2*200 gig maxtors hange

grts, shello

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet kon je alleen met aoudere hdds een los ledje aansluiten.
Je zult het dus via de IDE kabel moeten doen.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 13:20
* F-Tim is eensch met Terw_Dan

Heb zelf ook een keer een LED aangesloten op een externe HD, ging gewoon op de IDE kabel met pin 39 en 40. Als je een SATA HD hebt wordt het idd lastig. maar waarom sluit je die niet gewoon in serie aan met je reeds bestaande HD led dan? dan heb je ze in ieder geval gebruikt......

Wanna play?

• hevling
  • Laatst online: 19:18
mja wss kan mijn mobo dat niet trekke en verzwakke de lichtjes en vermits ik toch nog 2 extra hd's heb was da mijn plannetje :)

heb hier nog een een paar ide kabels ligge sé straks is wat teste :)

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:57
Je kan op je huidige HDD-ledje aansluiting (die op de moederbord) een octocoupler hangen. Op die manier kun je behoorlijk wat ledjes aansluiten, zonder bang te zijn dat je mobo het niet aankan.

• Berik
  • Laatst online: 05-12-2023
Is er ook een manier om een HD activity te meten per HD, dus in het geval van de TS, dat hij per HD een LEDje heeft die de activity van alleen die HD aangeeft?

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Berik schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:26:
Is er ook een manier om een HD activity te meten per HD, dus in het geval van de TS, dat hij per HD een LEDje heeft die de activity van alleen die HD aangeeft?
Volgens mij zit je dan al gauw vast aan zoiets aan de paralelle/seriele poort, maar weet het niet zeker.

[CM] Flightcase Mod

• F-Tim
Waarom dat? pin 39 en 40 geven de activity aan op een HD....

Molesteer een IDE kabel, isoleer deze 2 pennetjes, leid ze om naar je eigen LED, en voila, een HD led per HD. Is wel een tering werk overigens hoor Haha!

Wanna play?

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

F-Tim schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:04:

Molesteer een IDE kabel, isoleer deze 2 pennetjes, leid ze om naar je eigen LED, en voila, een HD led per HD. Is wel een tering werk overigens hoor Haha!
Oh, ik moet even leren lezen :D

[CM] Flightcase Mod

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

F-Tim schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:04:

en werkt het dus niet. Als je nu 2 schijven op de zelfde kabel aansluit kan je nog steeds niet zien welke van de de twee het doet. De pinen van de schijven worden namelijk doorverbonden door de kabel

dit zou wel werken als pin 39 die van de slave en pin 40 die van de master is.

ik weet zelf geen oplossing hiervoor.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

sommige controllers hebben extra aansluitingen hiervoor.
mijn tx2 iig wel. (me moet nog steeds een keer 12 ledjes in zijn case modden hiervoor)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een van de leds aansluiten op de netwerkkaart :P

Nothing to see here

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

virus.elektro schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:40:
[...]
en werkt het dus niet. Als je nu 2 schijven op de zelfde kabel aansluit kan je nog steeds niet zien welke van de de twee het doet. De pinen van de schijven worden namelijk doorverbonden door de kabel

dit zou wel werken als pin 39 die van de slave en pin 40 die van de master is.

ik weet zelf geen oplossing hiervoor.
Je kan toch ook tussen de hdds de kabeltjes doorhalen zodat elke hdd een eigen aftakking van de 39 (LED activity) en 40(ground) kabel heeft? daar fix je ff een LED aan en klaar is kees.

[ Voor 13% gewijzigd door sjuk425 op 13-06-2005 22:47 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59
of je soldeert het ledje van de hdd zelf af (de meesten hebben er wel 1 op de printplaat) en tapt hem af naar je case. Op eigen risico uiteraard ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• F-Tim
Ik bedoelde dus echt de IDE kabel in 2 stukken splitsen.... Wat je dus bij BEIDE connectors moet doen. Je hebt dan 2x 38 pins connector, en 2x een 2 pins connector.

Die 38 pins connector sluit je allebei de HD's op aan (aangezien je pc de hd's wel moet kunnnen herkennen sluit je ze dus beide weer op de IDE kabel aan zoals je ze eraf gehaald hebt). Dan heb je nog 2x 2pins connectors over. Deze sluit je LOS VAN ELKAAR aan op je gewenste ledje ;) De HD geeft signaal op de draad, fijn, hij krijgt mooi een dedicated ledje, en kan dus de ander niet laten storen ;) Hopelijk heb ik het zo iets duidelijker uitgelegd

[ Voor 10% gewijzigd door F-Tim op 14-06-2005 00:28 ]

Wanna play?

Pagina: 1