Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een PDA aan te schaffen. Keuze is gevallen op de 4700, vanwege een mooi en groot scherm.

Nu vraag ik me af wanneer er nieuwe modellen uitkomen. Ik wil er een tijdje mee vooruit, dus hoe nieuwer hoe beter. De 4700 is toch "alweer" een jaar oud.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:09
Dit is een keuze die je zelf moet afwegen.
Wat vandaag nieuw is in computerland is morgen alweer oud.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
wat wil je ermee doen?
wat heb je ervoor over (euro)?

PSN: djmurcielago

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat ga je er mee doen? Als dat ding alles heeft wat je nodig hebt, waarom dan wachten op dingen die je waarschijnlijk niet nodig hebt?
Bovendien veroudert alles erg snel, en kun je wel blijven wachten, zoals hierboven ook al gezegd is.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Ik denk dat Wingman253 bedoelt dat er binnenkort nieuwe versies komen met Windows Mobile 2005. Dit OS is namelijk kort geleden officiëel gereleased. Het zal dan ook niet lang meer duren voordat PDA-fabrikanten met nieuwe modellen komen met Windows Mobile 2005 er op. Sommigen zullen hun bestaande topmodellen PDA (zoals wellicht misschien de HP 4700) gaan leveren met het nieuwe OS, maar je weet het nooit zeker.

Ook ik zit met dat dilemma. Ik was ook van plan om een 4700 te kopen, maar nu de fabrikanten ieder moment met een nieuwe of geupdate versie op de markt komt lijkt het me toch verstandiger om daar even op te wachten...

Wellicht komt er een net iets verbeterd model waar dan meteen het nieuwe OS op staat. Dan baal je natuurlijk wanneer je net het oude model hebt gekocht. HP heeft al wel gezegd dat Windows Mobile 2005 ook voor de 4700 beschikbaar gaat komen, maar tegen welke prijs?

Ik wacht in iedergeval nog even. Haast lijkt me op dit moment niet zo verstandig.

Verwijderd

Ik bestel hem nu, dus ik wacht niet. Ik upgrade wel als 2005 uit is, tot die tijd zal 2003 SE ook uitstekend werken.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, als de prijs van 2005 een stuk hoger is, kun je je natuurlijk afvragen of het zich wel loont (cq wat zijn de verschillen??)

Aan de andere kant zal de prijs van 2003 nog verder dalen als er een nieuwe 2005 uitkomt......

Hmmm, niemand dus een idee wanneer 2005 uitkomt? en of hij zeker op de 4700 beschikbaar is?

Is een update naderhand wel mogelijk? Als het alleen de software is, lijkt me wel

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:54:...
Hmmm, niemand dus een idee wanneer 2005 uitkomt? en of hij zeker op de 4700 beschikbaar is?

Is een update naderhand wel mogelijk? Als het alleen de software is, lijkt me wel
Ik heb een FS Pocket Loox 720 en op verschillende sites staat vermeld dat Fujitsu Siemens rond juli/augustus met een update komt die gratis te downloaden is. Of HP zo'n zelfde regeling op zal zetten weet ik niet, maar ze zullen ook wel rond die tijd nieuwe modellen en update uitbrengen.

Verwijderd

Ik heb tijdje terug gelezen op een artikel van de hp site dat er een update komt voor de 4700, gratis.

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/press/2005/050510b.html

dat is de link, maar niks gratis...
tenzij je een ander bedoelt.

Verwijderd

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac/us/en/sm/pocketpc/MS5.0_coming_soon.html

Staat niks over een prijs, maar ook niks over dat het gratis zal zijn. Oftewel, ik denk toch dat het betalen wordt.

Verwijderd

Ik zit met het zelfde dilemma HX4700 nu kopen of nog ff wachten op nieuwe PDA's met VGA schermen zoals de Nokia 770. Hoewel deze laatste een mindere accu zal hebben en veel tragere processor zal die toch weer net iets handiger zijn om mee te browsen en PDF-jes te lezen (waar het mij vooral om te doen is).

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
ja ik zit ook met dit dilemma en heb besloten te wachten, maar hoelang is onbekend heb namelijk een mailtje van hp gehad dat er voor de hx4700 wel een upgrade beschikbaar komt maar natuurlijk tegen betaling anders zou het geen hp zijn, maar het is volgens hp onbekend wanneer er modellen gaan komen die standaard uitgerust zijn met wm2005

hopelijk oefent microsoft een beetje druk uit op de fabrikanten maarja das wishfull thinking

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Imo moet je niet wachten op Windows Mobile 2005, aangezien daar waarschijnlijk nog veel beginnende bugs inzitten en dan ben je veel beter uit met 2003SE. Overigens wordt de update niet gratis.

• Michieleke
mja het is idd algemeen bekend dat microsoft daar niet zo'n ster in is nee, maar misschien komen er dan wel nieuwe app. uit en dat is wel weer de moeite waard! want dan zullen oude modellen zoals de 4700 wel zakken in prijs

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 10:59

PcDealer

HP ftw \o/

Deze zomer komen er nieuwe modellen als ik goed geïnformeerd ben.

Een update naar Windows for Pocket PC's 2003 kostte toen EUR 65,00 voor selecte modellen.

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 21-06-2005 11:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Michieleke
en als ik goed geinformeerd ben (door hp) is er nog niets bekend, hoop dat je gelijk hebt want heb nie zon zin om lang te wachten

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Michieleke schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:15:
en als ik goed geinformeerd ben (door hp) is er nog niets bekend, hoop dat je gelijk hebt want heb nie zon zin om lang te wachten
Dan moet je nu kopen, want introducties kunnen altijd op zich wachten.

Door wie van HP. Vergis je niet, soms worden nieuwe producten pas een paar weken voor intro bij de rest van de organisatie bekendgemaakt. Soms later....

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 21-06-2005 14:09 ]

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11 22:53
Michieleke schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:27:
mja het is idd algemeen bekend dat microsoft daar niet zo'n ster in is nee, maar misschien komen er dan wel nieuwe app. uit en dat is wel weer de moeite waard! want dan zullen oude modellen zoals de 4700 wel zakken in prijs
4700 zal niet echt veel zakken, misschien af en toe in een winkel die nog voorraad over heeft. De 4700 wordt gewoon vervangen door de 4705 welke 2005 standaard geinstalleerd heeft staan.

• Tranquility
De 4705 bestaat al en is dezelfde als de 4700 en wordt o.a in de US verkocht. Waarom HP dit doet onder een iets afwijkend typenummer is niemand duidelijk.

Dus het is beslist geen nieuw model...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JazzySOB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:49:
De 4705 bestaat al en is dezelfde als de 4700 en wordt o.a in de US verkocht. Waarom HP dit doet onder een iets afwijkend typenummer is niemand duidelijk.

Dus het is beslist geen nieuw model...
Dat is dus standaardbeleid. De Amerikaanse, Aziatische en Europese modellen, hebben een verschillende geheugengrootte en taal. Ook het productnummer verschilt.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 21-06-2005 18:33 ]

• Michieleke
PcDealer schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:08:
[...]

Dan moet je nu kopen, want introducties kunnen altijd op zich wachten.

Door wie van HP. Vergis je niet, soms worden nieuwe producten pas een paar weken voor intro bij de rest van de organisatie bekendgemaakt. Soms later....
denk niet dat de beste man het op prijs stelt als ik zijn gegevens hier het forum op gooi
maar hij komt van deze afdeling:

Telesupport Representative
HP Telesales
Hewlett-Packard Nederland B.V.

die behoren dat toch wel te weten....

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Michieleke schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:37:
[...]

denk niet dat de beste man het op prijs stelt als ik zijn gegevens hier het forum op gooi
maar hij komt van deze afdeling:

Telesupport Representative
HP Telesales
Hewlett-Packard Nederland B.V.

die behoren dat toch wel te weten....
Die zal het wel weten :)

• Tranquility
Maar of hij deze informatie wil delen is een tweede...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JazzySOB schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:43:
[...]

Maar of hij deze informatie wil delen is een tweede...
:? Dat schrijft Michieleke toch?

• Tranquility
PcDealer schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:47:
[...]

:? Dat schrijft Michieleke toch?
Nee, die heeft het over de gegevens van de beste man, niet over de release-informatie die deze zou (kunnen) hebben. Daarom vermeld ik maar even dat -wanneer ze deze informatie wél zouden hebben- deze toch niet aan de grote klok gaan hangen, althans voorlopig nog niet. De fabrikanten hebben hun nieuwe modellen volgens mij al lang klaar liggen, maar zwijgen er als het graf over omdat er hoogstwaarschijnlijk nog te veel oude modellen in de magazijnen liggen. Zo heeft DELL "opeens" een wel erg sterke prijsdaling voor hun X50v.. De 4700 zie je links en rechts ook snel goedkoper worden.

Ik heb i.i.g. nog wel even geduld... :/

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het kan ook zijn dat een voorraad wordt opgebouwd zoals bij chips en spelconsoles.

• Michieleke
zoals ik idd zei, zegt hp zelf dat er nog niets bekend is over de release datum van pda's met wm5 als hp al wel app. had liggen zou microsoft helemaal gek worden want die wil niets liever dan dat product de markt op duwen, denk niet dat hp met zo'n strategie weg zou komen...
als je kijkt naar wm2003 duurde dat ook een half jaar na vrijgeving door microsoft voordat de eerste apparaten op de markt kwamen die standaard met wm2003 uitgerust waren
Pagina: 1