Toon posts:

FTP upload zeer traag + 100 % cpu power

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Na een zoektochtje over het forum hier en natuurlijk over de rest van het internet heb ik helaas nog geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden :(

Het probleem is dat ik niet precies weet welk stukkie software het probleem veroorzaakt. Het uploaden van grotere bestanden via FTP is voor mij bijna onmogelijk geworden.
Symptomen:
- upload begint normaal, en zakt naar beneden tot ongeveer ouderwetse inbelsnelheid
- de ftp client gebruikt de volledige cpu kracht van mijn pc

En het ligt niet aan de client zelf, want natuurlijk heb ik het met een handvol verschillende geprobeerd, en ook naar diverse servers..

Ik draai windows XP SP2, 3 Mbit ADSL over het netwerk.
ZoneAlarm security Suite 5.5.094.000

mocht iemend raad weten dan graag

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Zit je dan achter een server die thuis staat? :+ Misschien moet je die configureren dat die alle data van jou pc toelaat???

Gr. Mio :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Eerlijk gezegd snap ik niet helemaal wat shoarmaboer21 hierboven zegt :o

Vreemd dat het proces van de FTP client zelf (onafhankelijk van de client-software) die CPU vol zet. Ik zou eerder virusscanner, firewall of driver/NIC verwachten. Maar kijk dus toch even wat er gebeurt met uitgeschakelde veiligheidstools. Check ook eens wat er gebeurt als je in je client de uploadsnelheid limiteert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Gebruik je een gecrackte RaidenFTPd? :+

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

F.U.B.A.R schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:06:
Gebruik je een gecrackte RaidenFTPd? :+
Niet de meest bruikbare post hier...

Maak je een active of passive connectie naar de server ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=23582944,noline]

Maak je een active of passive connectie naar de server ?
Beide geven het zelfde effect..
Zit achter een routertje.. het lijkt mij dat dat het probleem niet kan zijn.. als daar wat mis gaat/geknepen wordt, waarom heeft mn cpu'tje het dan zo druk?
Of zie ik dat verkeerd.

Heb natuurlijk de boel geprobeerd met ZoneAlarm uit.. zelfde effect.
Wel heb ik mn twijfels of ZoneAlarm netjes alle procesjes stopzet wanneer je m afsluit..
vsmon.exe blijft in het proceslijstje staan na het afsluiten van zonealarm, volgens mij hoort die er ook bij.
Pagina: 1