[ PHP + MySQL ] Vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 02:32

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Voor een website moet ik het volgende maken.

- Klantenbeheer
- Documentbehe

Er moet dus een aparte klanten login komen, de pagina waar zij naar worden doorverwezen bevat persoonlijke document die een andere klant niet mag en kan zien.

Tevens moet deze document kunnen worden upgeload / verwijderd door een admin, deze admin moet tevens document aan gebruikers kunnen koppelen.

Dus als voorbeeld, gebruiker 1 logt in en ziet document A.
gebruiker 2 logt in en ziet document B.

Ik heb zelf al inlog scripts gemaakt (met behulp van PHP Freakz.nl en WMCity), maar is het mogelijk om een dergelijk iets voor elkaar te krijgen met PHP en MySQL?

PSN: Bellerophon-

Verwijderd

Jazeker, dat is uitstekend mogelijk!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tuurlijk is dat mogelijk, maar ik vraag me af hoe ver jouw php kennis rijkt als je al phpfreakz nodig hebt voor een login systeem. Ik denk dat het beter is om eerst goed php te leren alvorens je zo'n klus aanneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Y0ur1 op 13-06-2005 14:36 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Misschien een idee om gewoon het user-id te koppellen aan de tabel met de documenten.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46
Kort antwoord, ja dat kan.
Van elke klant weet je welk klantid erbij hoort. Je kunt aan dit klantid rechten verbinden voor documenten. Er vanuitgaande dat één document mogelijk door meer klanten gelezen moet kunnen worden en één klant mogelijk meer documenten moet kunnen inzien heb je hiervoor een een rechtentabel nodig die klanten aan documenten koppelt.

documenten:
docid | blabla | bestand

klanten:
klantid | blalbla

klant_doc_rechten
docid | klantid

Regeren is vooruitschuiven

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 02:32

Bellerophon

Persona non grata

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:34:
Jazeker, dat is uitstekend mogelijk!
Ok dat is al een pak van mijn hart om te horen :D

Tevens heb ik nu ook een upload functie gevonden voor bestanden, maar die bevat geen admin, dit lijkt me dus niet echt veilig. En dan kan je ook niet document aan gebruikers koppelen lijkt me

PSN: Bellerophon-

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je inlogscripts hebt kunnen maken, dan weet je dus dat je programmalogica kunt schrijven en data uit een database kunt halen. Meer dan dat heb je voor klant- en documentbeheer niet nodig, dus ik vraag me af waar je nu eigenlijk naartoe wil met dit topic.

Zoals je topic er nu uitziet is dit meer een scriptrequest dan wat anders, en aangezien die hier niet toegestaan zijn, doe ik dit topic maar op slot. Bovendien is deze vraag van een niveau dat in de meeste tutorials wel behandeld wordt. Lees eens een aantal tutorials door of koop een goed boek. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.