Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu WinXP Pro op mijn computer staan, maar soms heb ik het gevoel dat hij dat niet zo goed aankan en daarom wil ik wel eens uittesten hoe het op een oudere Windows versie werkt.
De computer zelf is al best oud, en ik heb hem 2de hands gekocht, het is een PIII met 800 Mhz (iets minder eigenlijk, ik denk dat hij aan het verslijten is ofzo :+ ) met 128MB Ram en een 16 mb videokaartje

Nu viel mijn oog op windows 2000 en heb ik een vraag over de veiligheid ervan, want nu heeft XP al die updates en SP2 (die soms trouwens kl*te irritant is ) terwijl MS de updates voor de oudere Windows heeft stopgezet.

Dus mijn vraag is ; ben ik slim bezig als ik naar Windows2000 switch ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Zou je niet "gewoon" wat geheugen erbij prikken? Of het werken op een oudere windows versie werkbaar is zal je toch echt zelf uit moeten testen, maar ik denk niet dat het veel uit zal maken.

[ Voor 68% gewijzigd door Apie! op 13-06-2005 14:21 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Jij wel. Als ik zo naar je specs kijkt zal het wat beter draaien. Als je Windows XP wil gebruiken zou ik er maar wat meer ram in douwen.
Voor de rest is Windows 2000 goed beveiligd. Er komen nog steeds beveiligings updates voor uit. (geen extra's meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:18: terwijl MS de updates voor de oudere Windows heeft stopgezet.

Dus mijn vraag is ; ben ik slim bezig als ik naar Windows2000 switch ? :P
O ja ???

Probeer eens Windows XP zo kaal mogelijk te laten draaien, daarmee kan je hem in ieder geval sneller laten draaien.

Een geheugen upgrade naar 512 zou ook geen kwaad kunnen (kost niet veel meer dan de licentie van Windows 2000).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Inderdaad als je er nou voor zorgt dat je computer 512 MB heeft dan loopt hij weer als een trein! En als je daarna nog wat wilt doen, dan kun je een S-ATA harddisk met een S-ATA controller plaatsen, en je kent je systeem niet meer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ja zou ik zeker doen, zeker met jou beperkte intern geheugen en videokaart.

Volgens mij krijg je voor 2000 nog steeds updates, ze zijn nu bij SP4 volgens mij.

Wat ik ook zou overwegen is er 128 mb ram bij te zetten, kost weinig en je pc draait er voor office gebruik meer als snel genoeg mee op 2000.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 13:43
Het beste wat je volgens mij kan doen is je WinXP afslanken met nLite, zo heb ik XP nog lekker laten runnen op een P1 200 met 64 MBtjes.

Downgraden naar 2000 raad ik je zeker niet aan, omdat in mijn ervaring 2000 meer resources slurpt dan een volle versie van XP :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeker upgraden naar windows 2000.
Persoonlijk vind ik XP gewoon wat te log en er zitten veel te veel dingen bij die ik allemaal niet moet hebben. ik draai nu zelf een tijdje win2k met SP4 en dat gaat prima, nergens last van dat het niet beveiligt zou zijn (en ach, ik zit toch achter een router).
win2k draaien op 128MB gaat op zich prima, maar meer geheugen is wel aan te raden (voor welk OS dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Windows 2000 SP4 is net zo veilig als Windows XP SP2 als je met het volgende rekening houdt:

• Draai Windows Update en installeer de critical updates
• Installeer een anti-virusprogramma
• Installeer een firewall
• Laat Internet Explorer links liggen en gebruik Firefox/Netscape of Opera

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
crashmatrix schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:26:
Downgraden naar 2000 raad ik je zeker niet aan, omdat in mijn ervaring 2000 meer resources slurpt dan een volle versie van XP :s
Ik heb de tegenovergestelde ervaring, alhoewel XP op een hele snelle pc vaak wel wat sneller is.
Ik heb thuis een amdk6-2 300 met 256mb en voodoo 3 kaart en deze draait met win2k vloeiend, terwijl deze met xp bijna niet te gebruiken was door de weinig processor kracht.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb XP als zo kaal mogelijk ; al de speciale visuele effecten uit etc. maar toch loopt hij veel trager dan een andere computer die een vriend van mij heeft met Me ( ja die crasht vaak; maar voor de rest loopt hij wel snel )

En die Ram erbij kopen, dat zou zo niet kunnen want er is geen winkel bij mij in de buurt die laptop RAM verkoopt en ik heb geen zin om te gaan bestellen op internet.
Daarbij komt ook bij dat ik wacht op een belastingsteruggave waarmee ik een nieuwe computer ga kopen (waarover ik ook een topicje over zal aanmaken met vragen :+ ) Dus nu nog geld besteden is eigenlijk nutteloos.

En nog een vraagje ; als je een Windows 2000C CD met licentie hebt liggen die werd gebruikt maar nu niet meer : is hij dan nog steeds legaal ?

Edit :

Draai Windows Update en installeer de critical updates Ja

Installeer een anti-virusprogramma Jup

Installeer een firewall Oui

Laat Internet Explorer links liggen en gebruik Firefox/Netscape of Opera Uhu

Ja, ik ben veilig ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 14:35 ]

Pagina: 1