Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Orange M500 strippen van alle extra software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heb nu zo'n 3 maanden een Orange M500. Ben er zo-zo tevreden over, veel onverklaarbare vastlopers, trage reactietijd, etc. Windows, zullen we maar zeggen :(
Nou wil ik wel zoveel mogelijk onzin software eraf gooien, om geheugen vrij te maken.
Als ik hem hard reset, en na herstart bij de mededeling: "applications wil be installed in 3 seconds" hem weer meteen soft-reset, wordt er een heleboel shit niet geinstalleerd.
In de file explorer zie ik dan de map Extended_ROM, met daarin een aanstal inst. files.
De vraag is: welke heb ik ECHT nodig voor een normale werking van de M500?
Beter nog: weet iemand per file wat er geinstallerd wordt?
En weet ook iemand hoe je andere Windows componenten (zoals Xbackup en Pocket MSN) kan verwijderen?
Thnx IA,
DM

Verwijderd

Je hebt het over Extended_ROM, oftwel Read Only Memory. Uit deze map zou je dus als het goed is niks kunnen verwijderren.

Als hi zo slecht werk zul je wel een lsecht model hebben, als jo was zou ik er mee teruch gaan naar de orange shop.

Trouwens jammer dat je microsoft moet afzijken, ik zelf gebruik linux, en palm os. Maar Microsoft is nog niet per definitie slecht, dat tijd perk hebben ze al zon 5 jaar achterzig gelaten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 14:15 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 17:05
Trouwens jammer dat je microsoft moet afzijken, ik zelf gebruik linux, en palm os. Maar Microsoft is nog niet per definitie slecht, dat tijd perk hebben ze al zon 5 jaar achterzig gelaten
offtopic:
Typisch gevalletje van een mening dus, geen (bewezen) feit ( Al ben IK het volledig eens met de TS )

Echter als ie vaak vastloopt ed. moet je hem gewoon ruilen denk ik zo.

[ Voor 39% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-06-2005 14:16 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:33
Zoveel onzin staat er toch niet op?
Hier al gekeken?: HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 8

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-11 12:18
trouwens wel grappig dat je het op 2 plaatsen tegelijk vragd...(www.pocketpcclub.nl)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-11 17:05
Magicw00b schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:24:
trouwens wel grappig dat je het op 2 plaatsen tegelijk vragd...(www.pocketpcclub.nl)
offtopic:
Nou en, ? Hij is toch niet aan het crossposten op hetzelfde fora? :Z

Nogmaals, als het maar 3 maanden geleden is dat je het apparaat hebt gekocht zou ik toch eens gaan uitzoeken hoelang je nog garantie hebt. Als het niet naar behoren werkt zonder dat jij iets hebt "gemod"
is het een garantie gevalletje. :>

[ Voor 30% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-06-2005 07:48 ]

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 16:34

nexhil

BAM!

gewoon even teruggaan, misschien heb je een maandagmorgen model.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 23:44

Korakal

Up up up!

Ik heb de titel even wat genormaliseerd.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
heb denk ik geen maandagochtend model, heb gewoon een zooi van verschillende software geinstalleerd/de-installeerd, waardoor hij erg vervuild is. Ik wil met een zo'n schoon mogelijk OS starten, en dan 1 voor 1 applicaties toevoegen en testen. Orange gooit er wat zooi op (Fonix voice-dial, MMS, etc) die ik toch nooit gebruik, en er eigenlijk hellemaal niet op wil hebben.
Verder weigeren ze bij Orange updates beschikbaar te stellen, ik zit op WWE versie 1.06, terwijl 1.11 al uit is, maar niet beschikbaar gesteld wordt.
Ga dus gewoon nu de QTEK WWE 1.11 erin flashen, en dan kijken of alle Orange functies het nog doen.
Allemaal bedankt voor de info,
Grtz,
DM
Pagina: 1