Toon posts:

Linksys WAP54G Access Point. Wel netwerk geen internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik sta voor een groot raadsel waar ik niet uitkom...

Dit is mijn situatie:

* Adsl router (getweakte Alcatel van Planet) met ip 10.0.0.138 (Geen DHCP)
* Hubje met 4 vaste pc: ip adressen 10.0.0.* gateway 10.0.0.138 dsn: van planet, subnet 255.255.255.0
*Aan het hubje heb ik nu de Linksys WAP54G Access Point, deze heeft ip 10.0.0.245, subnet 255.255.255.0, gateway 10.0.0.138 (Geen DHCP)
* Laptop ip adres: 10.0.0.180, subnet 255.255.255.0, gateway 10.0.0.138, dns: planet dns

Nu lukt het me gewoon om via de laptop mijn andere pc's te pingen. Ik kan zelfs op de ADSL router komen. Alleen het internet doet het niet??????

Weet iemand hier hoe dit zou komen? mischien dat ik iets heel eenvoudigs over het hoofd zie.

Verwijderd

je kan meestal beter de ADSL modem voor DHCP server laten spelen, dat geeft vaak de minste problemen

Verwijderd

Wat betekent 'geen internet' als ik het vragen mag? Kun je ook google.nl niet pingen bijvoorbeeld? Staat er een firewall aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met geen internet dat ik geen pagina's krijg als ik IE opstart. Kan ook geen internet adressen pingen. ping www.google.nl lukt niet.

Staat ook geen firewall aan. Alleen die van de ADSL router staat aan. Maar dat lijkt me geen probleem.

Het aanzetten van DHCP is volgens mij voor mij geen optie. De pc die ik heb draaien moeten altijd een vast ip adres hebben ivm postmapping van de router voor mijn webserver.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 14:11 ]

Verwijderd

Zonder DHCP moet het idd gewoon werken. Ik neem aan dat je op de andere pc's nog wel kan internetten?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Lukt pingen op IP adres wel ?
En wat krijg je als je een tracert uitvoert ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ja het internet op de andere pc werkt nog gewoon.
Mischien dat iemand kan zien in de opsomming in de eerste post dat ik iets verkeerd heb ingesteld?
Heb de dns setting op de laptop ook al 6x gecontroleerd en die staat goed.

Pingen op ipadres nog niet geprobeert. Tenminste als je bedoelt pingen naar bv google.nl maar dan alleen via het ip-adres? Zelfde geld voor tracert, ook nog niet geprobeert. Maar goed idee zal dat vanavond even proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 14:29 ]

Verwijderd

En werkt internet op die laptop wel via een vaste verbinding? Zo nee dan kan het ook zijn dat bijv je Winsock niet goed werkt/corrupt is.

Verwijderd

Topicstarter
Internet werkt wel via vaste kabel
Pagina: 1