Toon posts:

2003 standard + exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2003 installatie voltooid, daarna dc promo gedraaid en exchange geinstalleerd. Allemaal goed verlopen in dc promo is het een domain controller geworden nu loopt de server om de paar dagen vast. De eerste zichtbare foutmelding was een decon error. Ik denk dat het in dc promo fout ik gelopen. Want vanaf dat punt is de server regelmatig uit de lucht. Kan iemand me helpen wat de oorzaak is van het probleem en of er een oplossing is.

Verwijderd

oplossign misschien wel maar dan moet je wel meer informatie geven. 'Loopt de server vast' is natuurlijk veel te vaag om ook maar iets zinnigs erover te zeggen. Crasht je OS met een blue screen of is alleen Exchange niet te benaderen. Als de server dan 'vastloopt' kun je hem nog wel pingen en bijvoorbeeld remote eventviewer openen?
Wat voor meldingen staan er eigenlijk in de event log? Je hebt het over decon maar ik neem aan dat je dcom bedoelt? Wat staat er in je system event log? Wat draait er nog meer op deze server? Wat zijn de specs? Hoeveel users loggen er aan op Exchange?
Kortom : veeeel meer informatie gewenst :)

Verwijderd

Topicstarter
Via remote is de server wel te benaderen maar ontzettend traag, niet te doen eigenlijk, server is nog wel te pingen. in de event viewer staan de dcom errors en time-out. buiten exchange draait er niets en er loggen niet teveel members tegelijk aan op exchange. Dat zal het probleem niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
voorbeeld melding in event viewer:

Afbeeldingslocatie: http://incolor.inetnebr.com/rminert/dcom%20error.jpg

Verwijderd

Ik vind dit echt te mager. Zomaar een screenie neerplempen zonder uberhaupt ook maar te laten zien dat je die melding door Google hebt gehaald of wat dan ook.

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens goed door, op deze manier is dit niets voor PNS of dit forum uberhaupt.

Dit topic is gesloten.