Basic [HTML / PHP] Question.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Me vraag is vrij simpel.

Is het nou verstandig om een hele website in PHP of in HTML te maken, en deze 2 niet te mixen in 1 folder van een website.

Me site begint namelijk in PHP, springt later over in HTML, en hiermee krijg ik problemen met de frames in HTML vreemd genoeg..zou dat daaraan liggen?

Greetz

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je frames probleem ligt echt niet aan php. Met PHP kun je html naar de browser sturen, je hebt HTML altijd nodig, php kun je optioneel gebruiken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

PHP is serverside, HTML is clientside; PHP genereert de HTML, dus ik zie het probleem niet? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• djjansen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-04 20:44
Y0ur1 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:37:
Met PHP kun je html naar de browser sturen, je hebt HTML altijd nodig, php kun je optioneel gebruiken.
Je kunt met PHP ook XML sturen naar de browser en dan met een XSLT Transformatie HTML pagina's laten generen. Of, je stuurt een PDF naar de browser. Of... met de GD library een plaatje, wat jij wil.

Mijn tip voor McCaleb: Maak eerst HTML bestanden die werken (met je frames) en voeg later je PHP code toe.

• MrCaleb
Kan het zijn dat dit probleem ligt aan EasyPHP?

Want ik heb nu dezelfde script in PHP en in HTML, als ik met HTML opstart dan werken mij frames en links wel perfect. En als ik heb gewoon opstart via me EasyPHP en dan in PHP formaat dan werken die links niet.

Misschien moet ik het script gewoon even opnieuw opbouwen, of het structuur veranderen want het is nu echt een PHP HTML rommeltje geworden.

Maar ze vallen wel gewoon duidelijk te combineren dus

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
een website maak je helemaal niet in php. Een website bestaat volledig uit HTML.

PHP begin je pas te gebruiken met beveiliging en dynamische content

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• MrCaleb
djjansen schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:41:
[...]

Je kunt met PHP ook XML sturen naar de browser en dan met een XSLT Transformatie HTML pagina's laten generen. Of, je stuurt een PDF naar de browser. Of... met de GD library een plaatje, wat jij wil.

Mijn tip voor McCaleb: Maak eerst HTML bestanden die werken (met je frames) en voeg later je PHP code toe.
Okay, dat ga ik even doen dan.

Hardstikke bedankt!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Beste MrCaleb,

Ik denk dat je je eerst eens wat meer moet verdiepen in de functionaliteit van beide talen. Met html maak je een site, en die html kun je zelf intypen of je kunt hem door php laten 'intypen'. In beide gevallen blijft het html. De extensie kan idd wel verschillen waardoor je links waarschijnlijk niet allemaal goed staan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.