Nornale levensduur backlight / omvormer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Vandaag was ik aan het werk op mijn pb easy note sc 2750 DVD. nu verdween op eens het beeld en werd het scherm heel donker. nu kan het dus aan 2 dingen liggen: de omvormer is kapot of mijn backlight is kaduuk. Maar nu ben ik benieuwd: wat is een normale levensduur voor backlight en wat is een normale levensduur voor een invertor ( ? ) want als je mag verwachten dat zoiets 5 jaar meegaat ga ik toch even bij pb klagen.

ik heb mijn notebook sinds december 2001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natuurlijk kan het altijd een foutje in jouw apperaat zitten. Over het algemeen gaan ze lang mee, een klapdoos uit 97 draait hiero nog prima.. had je last van licht flikkerend beeld? die ccfl balkjes worden minder fel, maar gaan niet echt stuk geloof ik.. ik zou het op je inverter gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Geen last van flikkerend beeld gehad, hij werd gewoon van het ene op het andere moment heel donker, en dat blijft hij nu ook...werk nu via mijn notebook met externe scherm.. het is dus niet de vga kaart die problemen geeft maar echt het scherm.

zijn inverters gewoon regulier verkrijgbaar en vervangbaar? ik heb namelijk geen flauw idee waar ik die kan vinden bij mijn laptop en of ik een speciale inverter nodig heb in het geval die inderdaad kapot blijkt te zijn. (hoe kan ik zekerheid krijgen dat het de inverter is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjoderoon schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:32:
Geen last van flikkerend beeld gehad, hij werd gewoon van het ene op het andere moment heel donker, en dat blijft hij nu ook...werk nu via mijn notebook met externe scherm.. het is dus niet de vga kaart die problemen geeft maar echt het scherm.

zijn inverters gewoon regulier verkrijgbaar en vervangbaar? ik heb namelijk geen flauw idee waar ik die kan vinden bij mijn laptop en of ik een speciale inverter nodig heb in het geval die inderdaad kapot blijkt te zijn. (hoe kan ik zekerheid krijgen dat het de inverter is?)
Zekerheid? doormeten... openmaken. Staat er voedingsspanning op de inverter, zoja, komt er wat uit, zonee, inverter naar de kloten... Ik heb zelf een computer met built in tft gehad, waar de inverter ook kapot was. Heb toen een casemodlamp inverter eraangehangen.... werkt perfect. Tenzij je namelijk jouw modelspecefieke inverter kan vinden, denk ik dat het knutselen geblazen word voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik denk dat ze bij Packard Bell wel zullen weten hoe je dit op kunt lossen. Waarom bel je de helpdesk niet?
Reparatie kost geld natuurlijk, maar ik vraag me af of een dergelijk probleem wel zelf op valt te lossen.
Je moet namelijk precies weten wat voor inverter je hebt en als je dat niet kunt vinden wordt het zoals fusion_ghost al zegt beetje lastig.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 13-06-2005 13:36 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:30
een backlight moet 10.000 branduren kunnen maken, dat is de spec van de lamp. Maar wanneer het beeld gedimed is wordt de levensduur hoger tot max 3x zo lang, dit ligt aan de hoeveelheid dat de backlight gedimed wordt.

Impreciepen hoord de invertor langer mee te gaan dan de lamp, maar het is electronica dus het kan ook kapot dat zijn gewoon dingen die kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Over het algemeen ligt het aan de invertor. Heb zelf een Toshiba 1800-100 met hetzelfde probleem en dit probleem werd door Toshiba meteen (h)erkend als zijnde een probleem met de invertor. En ook al valt mijn laptop buiten de garantieperiode dit is iets wat niet zou mogen gebeuren, dus word het kosteloos gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
hmmz, hoop dat als ik contact opneem met packard bell, dat ze dat bij mij dan ook doen. Heb namelijk nogal slechte ervaringen met de hulpdesk / service/ reparaties van PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjoderoon schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:13:
hmmz, hoop dat als ik contact opneem met packard bell, dat ze dat bij mij dan ook doen. Heb namelijk nogal slechte ervaringen met de hulpdesk / service/ reparaties van PB
Hoe handig ben je zelf? Even worst case scenario... zou je het zelf kunnen fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ligt eraan wat er in dat geval gedaan moet worden aan handeling e.d. als er gesoldeert moet worden of iets dergelijks, daar ben ik niet echt handig in. heb geen flauw idee hoe simpel / complex het vervangen van inverter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Misschien heb je wat aan dit topic http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/13841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

ik denk dat je het zelf vervangen zeer lastig wordt (heb ervaring met de behuizing van PB :X )

Moet je het door PB laten doen, dan kost het je een nieuwe laptop! (500-800 euro)

no offence taken maar PB hebben blijkbaar kut-backlights...

De mijne gaf het al op na 1.5 jaar |:( :/

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ik heb bij dat topic van die toshiba satelite gekeken. Alleen mijn packard bell zit anders in elkaar. ik heb hem vanochtend gedeeltelijk open geschroefd om te kijken hoe mijn scherm vast zit. alleen daar kom ik niet echt verder. moet ik dan in het scherm zelf 2 schroefjes los draaien, of zit bij mij de inverter in mijn "kast"? ik heb er een foto van gemaakt hoe de aansluiting zit.

afb 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.myimagehub.com/./userfiles/arjoderoon/IMG_0029thumb.JPG

afb 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.myimagehub.com/./userfiles/arjoderoon/IMG_0028thumb.JPG

iemand die mij verder kan helpen?

[ Voor 60% gewijzigd door DeRooney op 17-06-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij niet in het scherm zit (en dat is meestal niet zo) dan zie je tussen scherm en inverter als het goed is 2 draadjes lopen, waarschijnlijk aan de zijkant van het scherm.

• DeRooney
Om hier nog even op terug te komen, ik heb een handleiding gevonden waarin staat hoe ik de hele notebook uit elkaar kan schroeven. Nu heb ik de inverter gevonden, maar is mijn vraag (voordat ik een nieuwe inverter bestel a 88 euro): hoe kan ik zeker weten dat het inderdaad de inverter is die voor problemen zorgt en niet bijvoorbeeld het kabeltje, of de lamp?
Pagina: 1