Toon posts:

[java] resource bundles: per module of globaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel een beetje te spelen met het concept van resource bundles ten behoeve van i18n in Java. Nu vroeg ik me af wat eigenlijk het meest gebruikelijk is. 1 grote resource bundle voor de hele applicatie, of een aparte bundle per "module", waarbij een module dan een verzameling classes/packages is die sterk bij elkaar hoort.

Ik neig zelf meer naar een verzameling aparte resource bundles, zodat je modules nog eens kunt uitwisellen tussen verschillende apps. Hoe denken de andere devvers hier over?

Verwijderd

Per module en bij de frontend per pagina. Zodoende hoef je niet alles te vertalen omdat eigelijk alleen de frontend vertaalt hoeft te worden. En per pagina voor het overzicht.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik deed voorheen zelf altijd per scherm een bundle, maar ik ben hier sindskort vanaf gestapt. Dit omdat het een hoop werk meer is en dat je soms de kans hebt dezelfde teksten meerdere keren voorkomen.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Topicstarter
ronaldmathies schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:16:
Ik deed voorheen zelf altijd per scherm een bundle, maar ik ben hier sindskort vanaf gestapt. Dit omdat het een hoop werk meer is en dat je soms de kans hebt dezelfde teksten meerdere keren voorkomen.
Ik zat ook een beetje te denken aan 2 levels van bundles: 1 globale, met daarin voornamelijk woorden die overal gelijk moeten zijn, en 1'tje per scherm of module. De kans dat een hele zin het zelfde is lijkt me niet zo heel groot.

Maar jij doet dus nu weer 1 grote bundle voor de hele app? Ik zat hier zelf nog over te twijfelen. Per pagina is het handig omdat je dan een pagina kunt weghalen en meteen alle keys kunt identificeren die niet meer in gebruik zijn. Aan de andere kant kun je je keys prefixen geven, zodat je ze met tool support alsnog virtueel uit elkaar kunt houden in 1 enkele bundle.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf gebruikte beiden. In het versie beheer hadden we enkele bundels met veel voorkomende meldingen (Een formulier bundle met dingen als next, submit, cancel enz enz. Een struts error messages bundle. Een globale error messages bundle) en tijdens het builden werd het samen met de applicatie specifieke messages samengevoegd in 1 bestand.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me tevens afvroeg over resource bundles, zijn er ook mensen die deze 'misbruiken' voor dynamische values? Omdat Resourcebundles ook daar eigen classes geimplementeerd mogen worden, zou je een key "USER_NAME" oid kunnen maken die altijd de naam van de ingelogde gebruiker terug geeft.

Aan de ene kant een beetje bad practice, maar aan de andere kant ook wel handig.
Pagina: 1