Toon posts:

[WinXP]Bootdiskette

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop stage op een school.
Leerlingen die het vak Informatica hebben gekozen moet onder andere windows xp installeren.
Nu wil ik graag de leerlingen geen Windows Xp cd geven, maar gewoon een soort boot cd die de bestanden van de andere partitie afhaalt. Dit is ook velen malen sneller.
Ik weet dat je dit met Nero kan doen, maar voordat dit werkt moet je eerst een goeie boot floppy hebben. Ik ben zelf al begonnen met het schrijven van de config.sys en autoexec.bat. Maar hij werkt nog steeds niet, wat ben ik vergeten? en heeft iemand nog tips?
Zo ziet mijn floppy er trouwens uit.
ansi.sys

autoexec.bat:
set path a:\
a:\smartdrv.exe /x
d:\i386\winnt.exe /s d:\i38x6\ /t c:\

config.sys:
DEVICE=A:\HIMEM.SYS
DOS=HIGH,UMB
DEVICE=A:\EMM386.EXE NOEMS
DEVICEHIGH=A:\ANSI.SYS

emm386.exe
himem.sys
SMARTDRV.EXE

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog weer verder gaan zoeken op het Internet en in heel veel FAQ's. Er staat allemaal wel hoe je een opstart diskette maakt en dat je hem makkelijk van bootdisk.com kan downloaden. Maar hoe kan ik nu zorgen dat hij automatisch boot van de map d:\i386 (met de windows setup daar in natuurlijk)

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Wil je 'm nu van flop laten booten of van harddisk??
Of misschien via PXE??
Sowieso ontbreken er een paar essentiële bestanden op de bootflop zoals jij 'm weergeeft...

[ Voor 41% gewijzigd door Mr. Happy op 13-06-2005 13:48 ]

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling is dus eigenlijk dat ik een "fake" windows xp cd-rom maak. Want ik wil de leerlingen niet de windows xp cd-rom geven maar gewoon die fake cdrom. Op die fake cdrom moet dan via autoexec.bat een link staan na de d:\i386 Zodat de installatie eigenlijk via de snellere harde schijf verloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet dus een CD-ROM worden, maar in eerste instantie moet hij eerst op floppy werken omdat je met Nero een diskette moet gebruiken om een bootcd te branden

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 14:05
Waarom wil je ze geen windows XP cd geven en zo omslachtig doen? Gewoon zorgen dat ze de CD's niet meenemen en norton ghost bij de hand hebben om die systemen te fixen als er iets mis gaat.

Verwijderd

Download de image file en zet deze op diskette. Daarna pas je alleen de autoexec aan die op de disk staat met de extra regel :

d:\winnt.exe /s <sourcepath>

Die tempdrive parameter hoef je volgens mijn niet mee te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Image file? Je bedoelt boot diskette van internet oid?
Pagina: 1