Ik loop stage op een school.
Leerlingen die het vak Informatica hebben gekozen moet onder andere windows xp installeren.
Nu wil ik graag de leerlingen geen Windows Xp cd geven, maar gewoon een soort boot cd die de bestanden van de andere partitie afhaalt. Dit is ook velen malen sneller.
Ik weet dat je dit met Nero kan doen, maar voordat dit werkt moet je eerst een goeie boot floppy hebben. Ik ben zelf al begonnen met het schrijven van de config.sys en autoexec.bat. Maar hij werkt nog steeds niet, wat ben ik vergeten? en heeft iemand nog tips?
Zo ziet mijn floppy er trouwens uit.
ansi.sys
autoexec.bat:
set path a:\
a:\smartdrv.exe /x
d:\i386\winnt.exe /s d:\i38x6\ /t c:\
config.sys:
DEVICE=A:\HIMEM.SYS
DOS=HIGH,UMB
DEVICE=A:\EMM386.EXE NOEMS
DEVICEHIGH=A:\ANSI.SYS
emm386.exe
himem.sys
SMARTDRV.EXE
Leerlingen die het vak Informatica hebben gekozen moet onder andere windows xp installeren.
Nu wil ik graag de leerlingen geen Windows Xp cd geven, maar gewoon een soort boot cd die de bestanden van de andere partitie afhaalt. Dit is ook velen malen sneller.
Ik weet dat je dit met Nero kan doen, maar voordat dit werkt moet je eerst een goeie boot floppy hebben. Ik ben zelf al begonnen met het schrijven van de config.sys en autoexec.bat. Maar hij werkt nog steeds niet, wat ben ik vergeten? en heeft iemand nog tips?
Zo ziet mijn floppy er trouwens uit.
ansi.sys
autoexec.bat:
set path a:\
a:\smartdrv.exe /x
d:\i386\winnt.exe /s d:\i38x6\ /t c:\
config.sys:
DEVICE=A:\HIMEM.SYS
DOS=HIGH,UMB
DEVICE=A:\EMM386.EXE NOEMS
DEVICEHIGH=A:\ANSI.SYS
emm386.exe