Toon posts:

[Printer] HP Laserjet 2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een HP LaserJet 2200 staan, wat op een server is geinstalleerd. Nooit problemen mee gehad, tot vanmorgen. De printer weigerd om af te drukken.

Het volgende heb ik gechecked;
Drivers - updated.
Printerlogs - geen foutmeldingen.
Of er papier vast zat - nee.
Cardridge - niet leeg.
Kabels - in orde.

De printer zelf geeft aan dat het actief is, en dat er geen problemen zijn. Toch wil de printer niet printen, niet via de server zelf, en ook niet via verschillende clients. Er kan niks mis met de printer zelf zijn, want hij kan namelijk wel de specificaties uitprinten via een knop op de printer zelf. Het lijkt meer op een netwerk probleem dus.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 09:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Geen HW-probleem dus, dat zeg je zelf.
Move naar Netwerken

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
Volgens mij heeft deze een admin webpage. Kom je daar op? De strip uit de cartridge getrokken? (vooral dat laatste is altijd stom als je daar achterkomt...)

[ Voor 25% gewijzigd door paella op 13-06-2005 12:25 ]

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, ja, de strip is wel verwijderd. Hij kan namelijk wel printen (knop op de printer). Maar hij voert gewoon geen opdrachten meer uit. Windows geeft aan dat de printer actief is. In de logs kan ik helemaal niks vinden waar het fout is gegaan.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
hoe is hij op de server aangesloten? LPT of via Jetdirect? Indien via netwerk, kan je hem pingen? Indien ja, geraak je op de config-page via het ip?

Verwijderd

Topicstarter
LPT. En nee, ik kan niet pingen. Dat had ik toevallig net voor je post geprobeerd. Zal eens checken of ik op de config-page terecht kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de admin page geeft hij inderdaad aan dat er een probleem is met een bestand wat hij niet wilt uitprinten. Maar verwijderen doet hij niet, ook zal staat er dat het wel zo is.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost :)

Hij wou een taak niet uitprinten, en de netwerkkaart heeft op zijn sodemieter gehad.
Pagina: 1