[Office 2003] Spooler Service laat Word crashen

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Sinds vanmorgen hebben 3 pc's op het netwerk een probleem. MS word crashed als de printspooler service actief is.

Het begint met een foutmelding dat de spooler beeidigd is. (Error message: Spooler subsystem app has encountered a problem and needs to close). In dit (http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810894) KB artikel staat een oplossing maar dat mag niet baten. Ik kan zo wel de printer driver opnieuw installeren maar de fout ontstaat opnieuw na een reboot.

Ik kan overigens de eigenschappen van de printer ook niet meer bekijken. Het gaat om een Xerox DC 425. Deze werkt met een eigen poortmonitor om bi-directionele communicatie mogelijk te maken.

Eigenlijk kan ik de oorzaak van het probleem niet goed traceren.
Het zouden er voor mij eigenlijk maar 2 kunnen zijn:
1) de printer is defect...of staat op het punt dood te gaan.
2) Ik heb van het weekend een aantal essentiele updates op de server gezet en deze gereboot. Hoewel deze laatste volgens mij niet van toepassing is omdat de printer niet gedeeld is in het netwerk maar er op IP adres geprint wordt....

Heeft iemand een suggestie waar ik zou moeten kijken?

Update:

Er staat overigens in de eventlog dat de driver is bijgewerkt....
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Type gebeurtenis:   Waarschuwing
Bron van gebeurtenis:   Print
Categorie van gebeurtenis:  Geen
Gebeurtenis-ID: 20
Datum:      13-6-2005
Tijd:       10:39:14
Gebruiker:      NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:   CADSTATION-08
Beschrijving:
Printerstuurprogramma Xerox Document Centre 425 PS voor Windows NT x86 Version-3 is toegevoegd of bijgewerkt.

Ik heb dat niet zelf gedaan dus dat zou bij windows update vandaan kunnen komen.....

5 minuten later staat de volgende melding;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Type gebeurtenis:   Fout
Bron van gebeurtenis:   Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis:  Geen
Gebeurtenis-ID: 7031
Datum:      13-6-2005
Tijd:       10:44:04
Gebruiker:      n.v.t.
Computer:   CADSTATION-08
Beschrijving:
De Print Spooler-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 60000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

[ Voor 32% gewijzigd door MrDry op 13-06-2005 11:36 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Office gerelateerde vragen mogen sinds kort in Officesuites en -software, dus ik verplaats je topic even daar naar toe. :)

Software Algemeen -> Officesuites en -software

Signature

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

intressant kan je ook de volgende info verzorgen aub?

Hebben alle PC`s dit?
Is er iets aan de software vernaderd op de PC of printer?
Heb je dit ook als je naar andere printer print?
Als je onder een ander account op de PC inlogt heb je het dan ook?
Heb je roaming profiles of werk je met lokale accounts?

Welk OS draai je?
Welke office versie?
Maakt het uit vanuit welke applicatie je print?

Mous XP

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SP1 ook al geinstalleerd voor Office? Welk OS? En draait er ook autcocad op die machines dat probeert de printspooler te stelen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik heb het gevonden hoor...met de hulp van Xerox... :)

De poortmonitor was een stukje antieke software wat volgens Xerox alleen nodig was om een LPR printer aan te sturen. Dus Unix print services geinstalleerd en zo kan XP rechtstreeks printen naar een LPR printer.

Na het verwijderen van alle printers wilde MS Word weer gewoon opstrarten. Printers opnieuw geinstalleerd zonder die poortmonitor en alles werkt weer. Het ging overigens nog een stuk verder. Ook Photoshop wilde niet meer starten.

Blijft vreemd dat Office hangt bij het opstarten door een fout in de spooler en dat windows update ongevraagd drivers loopt te vervangen...of in iedergeval een DLL welke mijn driver gebruikte....
Ben overigens blij dat maar op 3 PC's de update dagenlijks staat ingesteld....nu heb ik op de andere PC's de driver zelf maar vervangen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door MrDry op 14-06-2005 08:26 ]

Quod licet lovi, non licet bovi