Toon posts:

[NT4>2003] Koppelen nieuwe drivers voor printers na migratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb de search gebruikt maar hetgeen wat ik zoek heb ik niet kunnen vinden.
Ook ben ik al een tijd met google bezig geweest maar ook hier heb ik het niet kunnen vinden.

Migratie van NT4 naar 2003. Ik heb inmiddels een script gevonden die de qeue en drivers voor xp over zet deze zet ik in het login script voor xp. Hier heb ik dus geen problemen mee.
Wanneer ik de NT4 qeue over wil zetten dmv een script kan ik dit makkelijk doen. Echter de drivers voor NT4 op de nieuwe print server komen niet overeen met de oude drivers. Graag heb ik dus een script oid die ook de drivers op het nt4 station update met de versie van de nieuwe print server. Tot nu toe ben ik overal aleen maar scripts tegengekomen die alleen de printserver verandered en dus niet de drivers. Ik heb absoluut geen kix kennis dus dat is ook al geen oplossing.
Printmig.exe van M$Microsoft werkt ook niet naar behoren.

Enig idee?
Modbreak: WOS PolicyHou die kinderachtige verbasteringen maar voor je ;)

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 13-06-2005 11:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Kan je niet gewoon zelf een scriptje maken dat precies doet wat jij wil? Een ebeetje verdiepen in dedocumentatie, het zou niet zo lastig hoeven zijn :P Met [google=migrate printers nt 2003] kom ik best veel vergelijkbare situaties tegen. Misschien moet er iets in de driver aangepast worden :P
http://www.microsoft.com/...544062a6e6&DisplayLang=en ook al gezien?

Lees Windows Operating Systems - Policy nog even goed door, en dan met name het stukje over de benamingen van Windows :)

Ik zet even je OS in de titel, dat is ook iets wat we graag zien in Windows Operating Systems om de overzichtelijkheid te bevorderen :)

[ Voor 10% gewijzigd door sanfranjake op 13-06-2005 11:06 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:05:
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Kan je niet gewoon zelf een scriptje maken dat precies doet wat jij wil? Een ebeetje verdiepen in dedocumentatie, het zou niet zo lastig hoeven zijn :P Met [google=migrate printers nt 2003] kom ik best veel vergelijkbare situaties tegen. Misschien moet er iets in de driver aangepast worden :P
http://www.microsoft.com/...544062a6e6&DisplayLang=en ook al gezien?

Lees Windows Operating Systems - Policy nog even goed door, en dan met name het stukje over de benamingen van Windows :)

Ik zet even je OS in de titel, dat is ook iets wat we graag zien in Windows Operating Systems om de overzichtelijkheid te bevorderen :)
Nee ik kan niet scripten dus moet echt iets voorgebakken hebben zeg maar.
Beetje verdiepen in de documentatie.... Ik heb al aangeveven dat ik alleen een script moet hebben die de clients update (migreerd). Het document waar je aan refereerd gaat aleen over het optuigen van een nieuwe printserver en die heb ik al. Ook heb ik met google gezocht maar de situaties die je daar tegenkomt gaan er vanuit dat je alleen de queu veranderd en niet de drivers.
Ik wil dus iets hebben dat de bestaande printers delete en deze dan vervolgens op de nieuwe print server opnieuw koppeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 11:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

GoT is niet zo zeer geschikt voor mensen die kant en klare oplossingen willen hebben - daar hebben we in de IT meerdere solution providers voor die je wel een 'solution' willen aanbieden ;)
Op GoT verwachten - eisen we zelfs - dat je zelf aan de slag wilt met je probleem ;)

Verder - als de drivers niet overeen komen, is het niet verstandig om via een script de server te gaan hacken, maar is het verstandiger om de oude printers te inventariseren, de nieuwe toe te voegen en de oude te verwijderen. Dan voorkom je ook de problemen die jij hebt :)

[google=Printui.dll] gaat al wat info opleveren over hoe het listen en toevoegen van printers :)

Verwijderd

Topicstarter
Nu gaan zelfs de admins aan het flamen :)

Ik vraag geen kant en klare oplossing. Ik heb tot nu toe alles zelf gedaan. Alles netjes opgezocht en geconfigureerd.
Wanneer ik vraag of er een script is die dit voor NT4 kan realiseren (aangezien deze er voor xp wel is) betekend dat niet dat ik te lui oid ben. Ik heb al aangegeven dat ik niet kan scripten dus post ik hier aangezien andere mensen dat misschien wel zijn of zoiets al eerder zijn tegegengekomen.

Naar Printui.dll ga ik even kijken. Dat zijn dingen waar ik iets mee kan.
Het zwaaien met het vingertje voegt weinig waarde toe aan dit topic, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:49:
Nu gaan zelfs de admins aan het flamen :)

Ik vraag geen kant en klare oplossing. Ik heb tot nu toe alles zelf gedaan. Alles netjes opgezocht en geconfigureerd.
Wanneer ik vraag of er een script is die dit voor NT4 kan realiseren (aangezien deze er voor xp wel is) betekend dat niet dat ik te lui oid ben. Ik heb al aangegeven dat ik niet kan scripten dus post ik hier aangezien andere mensen dat misschien wel zijn of zoiets al eerder zijn tegegengekomen.

Naar Printui.dll ga ik even kijken. Dat zijn dingen waar ik iets mee kan.
Het zwaaien met het vingertje voegt weinig waarde toe aan dit topic, terwijl ik mij van geen kwaad bewust ben.
misschien moet je beter hun posts lezen dan. Got is een fora waar men input verwacht van gewone gebruikers als jij en ik en als je dan een vraag maar raak voor een knaak vraag steld kun je commentaar verwachten.
Als het met een script niet wil en het moet asap werken wat dacht je van de printers handmatig erop zetten..... zoveel werk is dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet jij mijn post wat beter lezen.
Bij een paar 100 gebruikers hun printers handmatig wissen en vervolgens opnieuw koppelen gaat bij mij wel even duren.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:40:
Misschien moet jij mijn post wat beter lezen.
Bij een paar 100 gebruikers hun printers handmatig wissen en vervolgens opnieuw koppelen gaat bij mij wel even duren.
offtopic:
Als je post dat je een paar honderd users hebt kan ik dat lezen... laat je dat weg in je post valt er ook niets te lezen :+

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees de posts van elevator en mij nog even goed door Tweakme, en probeer eens wat minder betweterig op te stellen. We proberen je alleen maar te helpen, en zonder wat meer informatie en met deze houding van jou gaat dat natuurlijk niet. Lees ook Policy: Alle regels die op het forum gelden nog maar eens door. Laat ook even wat meer zien wat je al geprobeerd hebt. Een kant en klaar script gaat er niet komen, je zal echt zelf aan de slag moeten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan gaan we het weer opnieuw proberen :)

Ik heb momenteel the nt4 tooltje Chgprint.exe. Deze werkt goed op nt4 maar ook hierbij delete hij de oude printers niet voordat hij de nieuwe qeue mapt. Printui.dll heb ik ook gechecked maar bij al deze tools is er toch een stap nodig waarbij hij de bestaande printers eerst delete alvorens ze opnieuw te mappen. Hierbij moet er toch iets gescript worden ben ik bang.
Print migrator van microsoft heb ik ook geprobeerd maar ook deze maakt maar 2 printers aan waarna ik een fm krijg mbt de driver versies. Daarna stopt hij er gewoon mee. De fm heeft te maken met het feit dat die drivers niet op w2k3 geinstalleerd kan worden. Nieuwe nt4 drivers voor deze printer dus wel. (kernel mode heb ik al aangepast in het register anders kan je helemaal geen drivers installeren).
De oude nt4 server is zo oud als de weg naar Rome. Ik ben niet degene die deze geinstalleerd heeft. De drivers die hier op staan zijn zeker zo oud dat een kwart ervan niet meer te vinden is.
Dus een 1:1 kopie van de driver versies kan ik echt niet krijgen.

Ik kom misschien betweterig over maar ben zelf echt degene die met het probleem zit. Dus sorry als het zo overkomt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 09:40 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

(kernel mode heb ik al aangepast in het register anders kan je helemaal geen drivers installeren).
Ik raad je ten sterkste aan om deze key snel weer terug te zetten. Kernel mode install wordt je systeem enorm onstabiel van! Daarom staat het ook op disabled bij default. Microsoft zet zoiets natuurlijk niet voor niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet zo dat je bijna verplicht bent om dit aan te passen?
Zonder dit kan je toch helemaal geen nt4 drivers installeren?

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:34:
Hierbij moet er toch iets gescript worden ben ik bang.
Bijna alles wat je wil automatiseren zal je moeten scripten - dat je op dit moment nog niet weet hoe je iets moet scripten moet dan ook geen probleem zijn ;)

Zoals ik al zei moet je jouw probleem feitelijk in drie stukjes opdelen:
- Oplijsten welke printers nu verbonden zijn
- Deze printers wissen
- Nieuwe printers toevoegen

Als we beginnen bij punt 1 - kunnen we bv. beginnen met reg.exe (uit de NT4 RK). Printer connecties worden opgeslagen in HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections en met 'reg query' kunnen we die uitlezen, voorbeeldje:

code:
1
reg query HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections | find ",," >one.txt

probleem hiermee is dat je nu geen backslashes meer hebt, maar enkel nog ,,'s. Als we die willen fixen, doen we dat bv. met:

code:
1
2
del two.txt
for /f "delims=\, tokens=1,2,3,4,*" %i in (one.txt) do @echo \\%l\%m >>two.txt

als je nu in two.txt kijkt zie je daar je printer connecties, waarmee stap 1 compleet is.

2. Deze printers wissen
Dit is simpel - met 'con2prt /f' kan je alle oude printers wissen.

3. Printers opnieuw toevoegen
Hier komt de truc een beetje.

In stap 1 zien we dat we zelf de file 'two.txt' genereren - als je dat nou gaat debuggen zie je dat je vrij simpel ook je servername kan veranderen - zolang je sharenaam maar hetzelfde is.

Als we bv.

code:
1

vervangen door:

code:
1
for /f "delims=\, tokens=1,2,3,4,*" %i in (one.txt) do @echo \\nieuweservert\%m >>two.txt

krijgen we opeens een nieuwe server.

Door nu met
code:
1
for /f %i in (two.txt) do @con2prt /cd %i
er door heen te lopen ben je er ongeveer :)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat bedoel ik nou :) Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het uit te werken. Super.

In het 2e deel gaat iets niet goed "l/m niet verwacht op dit moment" maar hier ga ik nog ff mee bezig.
Ik laat even weten hoe het afloopt!

Kernel mode drivers is inderdaad niet zo handig om te gebuiken. Wanneer deze over zijn nek gaat ligt je hele systeem dus plat (heb ik net gelezen). Ben dus eigenlijk verplicht om er een nt4 printserver naast te draaien...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Of drivers die wel onder 2003 geinstalleerd kunnen worden en op NT4 werken ;)

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat zijn level 2 en dus kernel mode drivers en die wil je niet hebben :)
Voor een uitleg hierover kan je het beste even [rml][ 2000] Printerdrivers op TS[/rml] doorlezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb het gelezen inderdaad een verhelderend topic. Ga eerdaags ook met Citrix aan de gang dus dit is vast goed om te weten.
Elevator ik ben nog even op zoek geweest naar de L/M foutmelding in het 2e deel van jpuw batch file, heb niets kunnen vinden. Enig idee waarom dit fout gaat?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:39:
Ok heb het gelezen inderdaad een verhelderend topic. Ga eerdaags ook met Citrix aan de gang dus dit is vast goed om te weten.
Citrix is wel heel iets anders he.. terminal server / citrix , universal printdrivers etc.. drivers toevoegen op citrix..

Verwijderd

Topicstarter
Citrix is anders ja. Eerst Native. Universal wanneer Native niet beschikbaar is.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 14:11 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik heb geen idee wat je bedoelt met "L/M" en 2e deel - ben eens wat specifieker? :)

Over Citrix - dat is een heel ander onderwerp, maar bij PS 4.0 is het toch echt eerst UPD3, dan native hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
L/M bedoel ik de %l/%m in dit script mee:

De FM is: "l/m niet verwacht op dit moment"

off topic :
In MIAB (ken je vast wel) staat dat je eerst native moet gebruiken en daarna upd.
Kan het ook mis hebben hoor want is al weer ff geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 13:51 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Waarschijnlijk gebruik je bovenstaand statement in een batchfile? Zo ja - zal je de %'s moeten escapen - oftewel %%i en %%l e.d. Probeer anders de commandline eerst even direct op de commandline uit - en niet in een batchfile ;)

offtopic:
Methodology in a Box is voor zover ik weet nog niet uit voor PS 4 - zoals ik al zei is het idd zo dat UPD2 niet goed werkt, wat betreft UPD3 zou ik enkel nog voor UPD gaan en niet meer native
Pagina: 1