[ervaringen] Uitzoeken van Hardware

Pagina: 1
Acties:

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05
Vaak komt het bij me op om eens te gaan kijken wat er nu allemaal op de markt te koop is tegenwoordig.
Maar waar ga je dan kijken en waar kan je overzichtelijk je informatie vinden?

Ikzelf ga meestal gelijk naar Alternate
Op die site kan je voor alle hardware doe je zoekt een duidelijk overzicht opvragen.
Alles inclusief miniatuur weergaven en een klein overzichtje van specs.

Klein voorbeeld ter illustratie
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lamin036/alternate.jpg

Dit gaat natuurlijk niet alleen op voor behuizingen maar voor alles wat je nodig hebt. In dat overzicht staat bijvoorbeeld bij moederborden wat er onboard zit en wat de FSB is.
Meer specs krijg je natuurlijk als je erop klikt, maar zijn overbodig in een overzicht.

Hier kan ik dus zien wat de kleur en vorm van de behuizing is. Of er dan al een voeding standaard bijgeleverd zit en wat ik er ongeveer voor moet betalen.

Zit er dan iets interessants tussen kan ik uitgebreidere speceficaties vinden via google of de website van de fabrikant.

Voor een goede prijs bij een goede leverancier kijk ik altijd bij de pricewatch

Waarom ik dit topic heb gestart?
Bij alternate zit je vast aan het assortiment dat alternate heeft en kan je dus niet alles wat er op de markt is zien.

Ik zou graag van andere mensen willen weten hoe zij hun hardware uitzoeken en welke websites en methoden zij daarvoor gebruiken.

- Welke website(s) gebruik je?
- In welke volgorde gebruik je die websites?
- Waarom gebruik je die websites?

Ik weet niet of ik toestemming moet hebben om een dergelijk topic te starten, mocht dit zo zijn hoor ik dit liever 1 maal van een mod ipv meerdere berichten die het topic vervuilen
Niet adverteren, houdt het informatief.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik wil weten wat het is gebruik ik Google en anders productinformatie van Tweakers.net
Als ik wil weten voor prijs het ongeveer is gebruik ik de Tweakers.net Pricewatch en anders Kieskeurig.nl

Dus in deze volgorde ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• dailyleaf
outerspace schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:47:
Als ik wil weten wat het is gebruik ik Google en anders productinformatie van Tweakers.net
Als ik wil weten voor prijs het ongeveer is gebruik ik de Tweakers.net Pricewatch en anders Kieskeurig.nl

Dus in deze volgorde ;)
Maar waar zoek je allereerst een onderdeel uit?
Is er een overzichtelijke site die je daarvoor gebruikt, zoals ik de website van alternate al aanhaalde.
Als je eenmaal iets interessants gezien hebt is idd google je beste vriend.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dailyleaf schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:53:
[...]
Is er een overzichtelijke site die je daarvoor gebruikt, zoals ik de website van alternate al aanhaalde.
Ik ga dan wel naar de fabrikant van het product :)
verder gebruik ik alleen maar google :+ 9/10 keer vind je namelijk een website waar de info op staat, alleen dit wil nog wel eens veranderen van website

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Over het algemeen zoek ik naar iets specifieks.
Dan kijk ik in de Pricewatch op de frontpage, waar ook een link naar de fabrikant bij staat.

Maar een andere aardige website, vergelijkbaar met Alternate, is Perfectsystems.
Op die website kan je ook mooi plaatjes kijken :)

[Specs]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dailyleaf schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:53:
[...]
Ik kijk gewoon wat ik wil hebben en pak daarna de website van de fabrikant uit. Dan heb ik alle info die ik wil hebben en met wat googlen kom ik dan ook nog zat reviews tegen.
Dan gewoon kijken of mijn lokale computoko het kan bestellen (hardware die ik wil is nooit nergens op voorraad :+). Zo niet kijk ik wat het elders kost en bestel het bij de shop die het goedkoopste is en een goede rating heeft.

Ik ga niet op een site kijken waar het allemaal bij elkaar staat, daar het toch zelden voorkomt dat ik meer dan 3 dingen tegelijkertijd bestel.

• dailyleaf
Terw_Dan schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:04:
Ik kijk gewoon wat ik wil hebben
Waar dan?
Ik ga niet op een site kijken waar het allemaal bij elkaar staat, daar het toch zelden voorkomt dat ik meer dan 3 dingen tegelijkertijd bestel.
Ik gebruik zo'n site met een overzicht ook alleen om iets leuks, of meerdere leuke dingen uit te zoeken.
Pas daarna ga ik er verdere info over zoeken en kijken waar ik het product het goedkoopste kan krijgen. Ik koop mijn spullen dus niet daar.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Het begint natuurlijk met het zien/willen/nodig hebben van iets nieuws.
Daarna zoek als eerste Got af naar een topic over dergelijke producten en lees de gebruikerservaringen. Dan houdt je algauw een shortlist over waarna ik specs van producten ga vergelijken. Daaruit komt meestal een nummer 1,2 en 3. Dan ga ik de prijzen vergelijken en kijk naar de prijs/ kwaliteit verhouding. Pas dan ga ik over tot aankoop van het product.

Samengevat,
PRODUCT -> Got -> Review sites (Tomshardware, Anendtech, enz enz) -> evaluatie ->AANKOOP

This message was deleted

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:15

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik kijk vooral naar wat Norrod in de aanbieding heeft omdat ik denk dat hier (Groningen) zij het goedkoopst zijn dat je gelijk kan kopen. Ben niet zo dol op web bestellingen, duurt allemaal te lang, tenzij ik echt iets specifieks moet hebben. Meestal wil ik het gewoon 'nu kopen'.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Zelf vind ik de site van azerty ook altijd handig als je op zoek bent voor nieuwe hardware. Het grote voordeel is dat er bij veel artikelen een rechtstreekse link zit naar de productinfo van de fabrikant. Scheelt weer wat extra muisklikken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Meestal kijk ik gewoon naar mijn pc en denk "wat ontbreekt er nog".

• dailyleaf
Terw_Dan schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:16:
[...]

Meestal kijk ik gewoon naar mijn pc en denk "wat ontbreekt er nog".
En dan denk jij: 'hey kijk nou, ik heb nog een [onderdeel] nodig, een [merk] [type].'
[] = invullen wat van toepassing is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dailyleaf schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:56:
[...]
En dan denk jij: 'hey kijk nou, ik heb nog een [onderdeel] nodig, een [merk] [type].'
[] = invullen wat van toepassing is.
Ja zoiets.
Dan denk ik van, goh welke functionaliteit mist nog (of wil ik er gewoon bij hebben).
Ik heb zelf toch voor de meeste dingen een heel duidelijke voorkeur voor merken, dus dan is de fabrikant snel gevonden.
En het type is meestal op de site van de fabrikant wel te vinden. En heb ik ook wat meer zekerheid dat het klopt.
Pagina: 1