KPN-onderzoek wordt afgenomen door NIPO?

Pagina: 1
Acties:

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45
Ik kreeg net een telefoontje van een meid van de NIPO. Ze kwam met een verhaal aanzetten dat ze belde namens KPN. KPN gaat binnenkort een onderzoek starten naar de meningen van de gebruikers van KPN ADSL-netwerk. Met de vraag of ze mijn e-mailadres mocht opschrijven... :s

Is dat niet een beetje raar? Ik vond het maar raar, KPN kan zijn klanten toch op vele andere manieren bereiken? Bovendien heb ik een geheimnummer! (...)

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 20:35
Ik neem aan dat je je email adres niet hebt gegeven? :|

Lijkt mij namelijk dat KPN niet via deze manier contact zoekt.

[ Voor 38% gewijzigd door FicoF op 13-06-2005 09:55 ]

Verwijderd

Gebeurt wel vaker hoor, ik werk ook bij een callcenter en bel namens bepaalde kranten mensen op. Het is voor veel bedrijven natuurlijk veel makkelijker om dat soort dingen uit te besteden aan bedrijven die ervaring hebben met onderzoeken en marketing e.d. :)

Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat je nog steeds kán worden opgelicht :P

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45
FicoF schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:54:
Ik neem aan dat je je email adres niet hebt gegeven? :|

Lijkt mij namelijk dat KPN niet via deze manier contact zoekt.
Um stiekem wel jah... Toen ik de hoorn had neergelegd dacht ik stom! ... :S

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Wishmaster schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:27:
Ik vond het maar raar, KPN kan zijn klanten toch op vele andere manieren bereiken?
Zoals? En wat zal de respons zijn bij die 'vele andere manieren'?
Bovendien heb ik een geheimnummer! (...)
Algemene Voorwaarden nooit gelezen?

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-02 20:35
jochemd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:14:
[...]
Zoals? En wat zal de respons zijn bij die 'vele andere manieren'?
Het vreemde vind ik niet dat je wordt opgebeld, maar dat ze naar je emailadres vragen. Als het om de respons gaat zullen ze direct telefonisch een aantal vragen stellen.

Verwijderd

Dit soort onderzoeken wordt juist heel vaak uitbesteed aan onderzoeks bureaus als NIPO.
KPN heeft bijvoorbeeld ook al een keer van het NIPO gebruik gemaakt ivm een onderzoek over de klachten afhandeling en zo.

Ik denk dat KPN gewoon de klantgegevens dat wil zeggen iig de telefoonnummers van hun klanten in de database bij NIPO pleurt en dan die gaan dan gewoon gericht bellen en vragen naar de ervaringen van KPN klanten.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:43

samo

yo/wassup

KPN is baas van het SNT callcenter, en laat tele-verkoop enzo hoor SNT doen. Echter, mensen vertellen niet graag dingen direct aan iemand. Dus noemen ze NIPO. Ik kan me ook goed voorstellen dat ze de kennis en infrastructuur van NIPO gebruiken voor een beter resultaat.
Uitbesteding gebeurt dezer dagen vaker dan je zou denken...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
FicoF schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:16:
[...]

Het vreemde vind ik niet dat je wordt opgebeld, maar dat ze naar je emailadres vragen. Als het om de respons gaat zullen ze direct telefonisch een aantal vragen stellen.
Tenzij ze de respons willen correleren aan andere informatie. Reken er maar op dat je binnenkort per email een uitnodiging krijgt om deel te nemen aan een enquete, en dat die enquete via een website wordt afgenomen. Dan kan KPN de antwoorden rechtstreeks correleren aan de ISP die iemand heeft, aan de browser die iemand gebruikt, controleren of er cookies van het MXStream portal (bestaat dat nog?) in de browser staan etc. Je kan mensen daar wel om vragen, maar het automatisch door een website laten detecteren is veel makkelijker. En om mensen naar die website te krijgen kunnen ze je wel telefonisch vragen om naar wee-wee-wee-punt-en-ie-pee-ooo-punt-en-el-blahblah te gaan, maar dan is het veel makkelijker om om een emailadres te vragen. En die emailadressen kunnen ze in de toekomst opnieuw gebruiken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

toen ik nog bij KPN werkte heb ik wel eens te maken gehad met het NIPO die toen een onderzoek had gedaan voor KPN. De core business van KPN is bellen mogelijk maken (en nog een hoop andere dingen) niet het bellen op zich . Het NIPO heeft dit wel als corebusiness
Pagina: 1