Toon posts:

[HDD] doorvoersnelheid vs. toegangstijd

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben op het moment een nieuw systeem aan het samenstellen. Ik zit alleen met het volgende. Bij mijn keuze voor de HDD's (het worden er in ieder geval 2) kan ik niet kiezen uit de Maxtor DiamondMax10 250GB (16MB cache), en de Hitachi Deskstar 7K250 250GB. De Maxtor domineert in de doorvoersnelheid, terwijl de Hitachi het weer veel beter doet wat betreft de (gemiddelde) toegangssnelheid. Mijn PC gebruik bestaat grotendeels uit games. Ook downloaden, en daarbij dus veel data uitpakken, is een activiteit.

Wat kan ik in dat geval het beste kiezen?

Gr Lupon

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Welke harddisk moet ik nemen?
Access time vs transfer rate: een lagere access time is een groot voordeel bij het inlezen van kleine bestanden verspreid over de schijf, zoals bij de OS schijf. Daar de leeskoppen meer moeten bewegen om de kleine bestandjes bij elkaar te zoeken, is een lagere access time onontbeerlijk. Een hogere transfer rate is een voordeel bij het inlezen van grote bestanden, zoals grote plaatjes, 3D modellen, audio en video bestanden. Met behulp van RAID0 kun je de transfer rates verhogen, echter de access time blijft op z'n laagst ongeveer gelijk, maar het is nooit lager dan bij een single disk. Want bij RAID0 moeten de schijven namelijk in sync draaien en dat geeft een klein tijdverlies.
* BalusC heeft dus niet het idee dat je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht mbt de vraagstelling. En da's dus net niet de bedoeling hier op GoT ;)

[ Voor 55% gewijzigd door BalusC op 13-06-2005 09:13 ]

Dit topic is gesloten.