Toon posts:

loading cached image on refresh with css

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gemaakt met php en maak gebruik van 1 render pagina genaamd index.php. Op de pagina wordt telkens een aantal vaste images geladen die niet wijzigen van inhoud of locatie. Deze images worden met css geladen als background-image voor verschillende div tags met id's als identificatie.
De css is een apart bestand en wordt dmv @import "../style/style.css" geladen. De links naar subpagina's t.b.v. een andere content wordt gedaan d.m.v. de bekende php url's zoals index.php/?content=pagina2.
Als een andere subpagina geladen word, worden ook de images opnieuw geladen. Bij het testen heb ik gebruik gemaakt van Firefox met een cache-buffer van 50000 kb. Ik maak geen gebruik van meta refresh tags. De link naar de pagina is http://www.boerenklaas.nl
Wat ik wil is dat de images in de client browser cache word opgeslagen (mits de client hiervoor een buffer heeft en het dus toelaat) zodat het laden wat sneller gaat.
Ik heb ook geprobeerd om de css telkens inline te renderen. Ik heb geprobeerd om het met javascript te preloaden maar dan wordt het script ook telkens uitgevoerd wat de performance onderuit haalt.

In de search functie heb ik een hoop gevonden wat er mee te maken heeft echter niet direct een antwoord op mijn vraag.

Wie kan mij helpen?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Als ik op je linkjes klik krijg ik subdomeinen. Denk dat daar je probleem zit...

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Volgens mij is het idd een subdomein prob, als je vanuit een ander domein een plaatje aanroept weet je browser niet dat je dit plaatje al hebt

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
het was inderdaad de boosdoener dat ik gebruik maak van subdomeinen.
ik gebruik van de eerste 3 letters van de URL om te bepalen wat de content moet zijn.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$pizza = $_SERVER['HTTP_HOST'];
    $stukken = explode (".", $pizza);
    if($stukken[0] != "www") {
        $ct=$stukken[0];
        $ct = substr($ct, 0, 3);
    } else {
        $ct="main";
    }
        $tpl = file_get_contents("content/template.htm");
    $str = file_get_contents("content/$ct.txt");
    $tpl = str_replace("%ct%", $str, $tpl);
    echo $tpl;

Ik vond het idee leuk, maar het brengt dus kennelijk een aantal beperkingen met zich mee.

Thanx for the contribs!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 09:49 ]