Toon posts:

[XP-sp2] Ernstige fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu ongeveer twee keer gehad dat wanneer ik mezelf inlog na het blauwe inlogscherm, dat m'n PC opeens reboot :/

Ik krijg na de tweede keer opstarten deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://img244.echo.cx/img244/2792/bureauernstigefout2mi.th.jpg

Ik weet m'n god niet waar ik moet beginnen met zoeken o.i.d. :)

Kan iemand mss hulp bieden :?

Ik had voor het probleem ontstond niks geks gedaan... Alleen wat TI83+ programma's geïnstalleerd en bestandsoverdrachten serieel enzovoorts...

Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Heb je al IETS geprobeerd?
Dan denk ik aan: Systeemherstel, andere browser (ik zie firefox open staan), antispam tools, anti virus tools, ... ?

Verwijderd

Topicstarter
Euhhh, naja ik had FF open om m'n bureaublad te verbergen :P

Ik heb 0,000 virussen (nooit gehad ook)

Heb te veel belangrijke info voor syteemherstel. :)

En iets geprobeer :? Sja... weet niet wat ik hiermee moet :?

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:20:

Heb te veel belangrijke info voor syteemherstel. :)
Je hebt je data- en systeembestanden op dezelfde schijven staan?
Waarom staat systeemherstel dan überhaupt nog aan?

Dat opeens rebooten kan je uitzetten door:
rechtmuis Deze Computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- Herstelinstellingen -> Bij systeemfouten vinkje uitzetten "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Als ie dan crasht, zie je het blauwe scherm tenminste.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Haan
  • Laatst online: 14:11

Haan

dotnetter

Bij opeens rebooten denk ik het eerst aan brak geheugen. Ik zou daar eens mee beginnen, geheugen kan je testen met Memtest86.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
MrSleeves schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:25:
[...]

Je hebt je data- en systeembestanden op dezelfde schijven staan?
Waarom staat systeemherstel dan überhaupt nog aan?

Dat opeens rebooten kan je uitzetten door:
rechtmuis Deze Computer -> Eigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- Herstelinstellingen -> Bij systeemfouten vinkje uitzetten "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Als ie dan crasht, zie je het blauwe scherm tenminste.
Sja, heb liever dat het herstart eigenlijk :) En da's natuurlijk niet echt een oplossing van het probleem.

Enig _idee_ waarom het herstart? :?

De TI83+ programma's waren wel .exe, maar dat vertrouw ik verder wel... Misschien kan m'n PC de seriele poort niet handelen of zo? :P

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 08:30 ]

• Haan
  • Laatst online: 14:11

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:29:
Sja, heb leiver dat het herstart eigenlijk :) En da's natuurlijk niet echt een oplossing van het probleem.

Enig _idee_ waarom het herstart? :?
Euhh, op dat blauwe scherm staat nou juist de foutmelding.. Dus dat wil je juist weten! Die foutmelding voer je in in Google, en dan krijg je meestal als eerste hit een pagina van Microsoft waar op staat wat waarschijnlijk je probleem is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

met msconfig al alles uitgezet wat opstart ?
ik zie zonealarm, niet toevallig dat hun bug van afgelopen week jouw sysyteem in de war heeft gemaakt (lees verneukt)?
oh, en zeg nooit nooit ;) mbt virussen bedoel ik dus

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:31:
[...]

Euhh, op dat blauwe scherm staat nou juist de foutmelding.. Dus dat wil je juist weten! Die foutmelding voer je in in Google, en dan krijg je meestal als eerste hit een pagina van Microsoft waar op staat wat waarschijnlijk je probleem is.
Zal het even aanschakelen :)

Verwijderd

Topicstarter
ETM schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:32:
met msconfig al alles uitgezet wat opstart ?
ik zie zonealarm, niet toevallig dat hun bug van afgelopen week jouw sysyteem in de war heeft gemaakt (lees verneukt)?
oh, en zeg nooit nooit ;) mbt virussen bedoel ik dus
Hmmm, ik zie dat het op 8 juni voor het eerst gebeurde. Dus misschien :) (Lijkt me sterk, maar ok :P)

Heb in msconfig even soundman.exe en AGRSMMSG.exe uitgeschakeld, wat voor onzin zijn dat :?

Zal jullie op de hoogte houden bij de volgende reboot...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:13:
Ik weet m'n god niet waar ik moet beginnen met zoeken o.i.d. :)
Je wilt beginnen met dit item in de Windows Operating Systems - FAQ ;)
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:39:
Heb in msconfig even soundman.exe en AGRSMMSG.exe uitgeschakeld, wat voor onzin zijn dat :?
[google=soundman.exe] ==> " soundman.exe is a installed with Sound cards made by Realtek."
[google=AGRSMMSG.exe] ==> " agrsmmsg.exe is the SoftModem Messaging Applet for your AMR modem" :Y)

(Even aangenomen dat ze in de juiste directories staan, je die zaken ook hebt geinstalleerd en je echt geen malware aan boord hebt: bestandsnaam zelf zegt bepaald niet alles).

Maar je wilt dus eerst aan de hand van de BSOD en de dump uitzoeken wat er aan de hand is.

offtopic:
"Ik heb 0,000 virussen (nooit gehad ook)" beweren vind ik nogal wat. Ik durf te beweren redelijk te weten wat beveiligen is, wat ik niet moet aanklikken en dat ik een goede virusscanner heb maar zou echt nooit durven te beweren 100% zeker te weten geen malware aan boord te hebben :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1