Toon posts:

Gaat Bigwater LCS samen met socket 939?

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af of de Thermaltake Bigwater LCS set samen gaat met de 939 socket.
Op de site van thermaltake word aangegeven dat de set geschikt is voor AMD K7 en K8.
Ik vraag mij dus nog af of dit ook de 939 socket betreft.

Bovendien kan ik bij alternate geen Bigwater LCS set meer selecteren nadat ik een AMD processor van het 939 socket heb gekozen.

Vandaar mijn twijfel,

Alvast bedankt voor de reacties

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Thermaltake BigWater CL-W0005 (CPU, Socket A/478/775, set)

had je zo in tweakers.net pricewatch kunnen zien...

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Hmm, ja dat is een ervaring...
ok... ik trek mijn reactie terug...
maar heeft hij hem ook 'gewoon' bevestigd met klemmen oid?
of heeft hij hem met thermische 'lijm' pasta erop bevestigd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vraag ik mij ook af.
Maar goed bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik de waterkoeling toch maar achterwege laat. Had toch geen plannen voor overclocken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me nou toch nog af of er de juiste klemmen bij geleverd worden inderdaad.

Maar zoiezo dacht ik toch echt dat AMD K8 ook voor socket 939 stond.

Of is dit dan toch niet zo. Heeft iemand nog ervaring met deze combinatie. En zo jah hoe heb je het bevestigd???

Als er gewoon de juiste klemmetjes worden bij geleverd wil ik nog wel eens overwegen om de set toch te kopen ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
K8 = AMD's 64bits platform
en als ze dat ondersteunen zullen daar klemmen voor bij zitten

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt.

Het is niet zo dat ik nu al aan amd vast zit.
Ik moet namelijk nog mijn pc uitkiezen en samenstellen :)

Ik zou dus eventueel ook socket 775 kunnen nemen.Deze gaat zoiezo samen met de Bigwater.
Maar dan zit ik weer met het probleem dat ik geen leuk SLI bordje kan vinden voor bij een P4 processor.
Alhoewel ik niet van plan ben G-force te halen maar ATi en later twee kaarten wil laten samenwerken met de crossfire techniek lijkt het mij toch het beste om een sli bordje te halen.
Het lijkt mij namelijk zo dat ATI voor deze moederborden wel drivers uit gaan brengen.

Ik kan het mis hebben wat denken jullie :|

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
ik vraag mij ook af of ATI de chipset's van Nvidea gaat ondersteunen voor crossfire....
misschien nog even wachten en de kat uit de boom kijken?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij wel. IK heb hierover al eerder op een forum gelezen. En daar werd de volgende conclusie gemaakt:

Iedereen heeft onderhand wel een goed Sli moederbordje. Als ATI goed mee wil concureren met Nvidea dan zullen ze vast de drivers wel uit brengen. Zoiezo werd daar ook gezegd dat het theoretisch ook mogelijk is om crossfire te laten werken op een bord met een nvidea sli chipset.

• Extera
dit zelfde heb ik ook gelezen.... daarom denk ik voor 99% wel dat dit zal gebeuren... maar ik zou zelf toch nog even wachten, of toch SLI ipv. crossfire halen, hoewel ik altijd iets met ATI heb gehad... moeten ze maar eerder komen met crossfire

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:05:
Ik vraag me nou toch nog af of er de juiste klemmen bij geleverd worden inderdaad.

Maar zoiezo dacht ik toch echt dat AMD K8 ook voor socket 939 stond.

Of is dit dan toch niet zo. Heeft iemand nog ervaring met deze combinatie. En zo jah hoe heb je het bevestigd???

Als er gewoon de juiste klemmetjes worden bij geleverd wil ik nog wel eens overwegen om de set toch te kopen ;)
S939 is K9 hoor ;)
S754 is K8

Verwijderd

Topicstarter
Okee,

Dus simpelweg kan ik de conclusie trekken dat de bigwater LCS niet samen gaat met een processor van het 939 socket.

Maar ik zie nu wel weer dat het theoretisch mogelijk is door de post van terryb47.
Hmzz i'm confused :P

What to do :(

Iemand adviezen of ervaring?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

K8 is 940,939 en 754 ze hebben gewoon de zelfde mounting voor coolers.

Hier nog even een sheet van amd zelf:
Thermal and Electrical Specifications of the 8th Generation AMD Processors
http://www.amd.com/us-en/...ectrical_Spec_Rev_ENG.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Tjaps op 13-06-2005 18:01 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
Inderdaad S745 en 939 zijn kwa afmetingen voor koelers precies het zelfde. Anders zou AMD na 3 maander K8 alweer K9 geintroduceerd hebben. Alle huidige AMD64 processoren zijn van de K8 familie. En de Bigwatter set past dus op alle AMD 64 sockets.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Okee thanks voor jullie reply's

Ik kan dus gewoon een amd processor van het 939 socket halen met een bigwater setje en een leuk SLI bordje.

Bedankt allemaal ik kan gaan beginnen met samenstellen.

• Extera
have fun!
je mag binnekort het WC setje bij mij komen bewonderen,,,

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Het past zeker wel, socket 754 en 939 zijn zelfde in vorm, alleen de pinnetjes zijn anders.

Je moet gewoon die zwarte bracket (die om de socket zit) losmaken + de backplate aan de achterkant van je mobo. die vervangen met de H vormig plate, schroeven erdoor, blok erop, nog een H plate erop, washers aandraaien en klaar :+

ik weet niet precies wat je met die klemmen bedoelt, maar klemmen voor op de slangen etc heb je niet nodig want die zitten vast met quickconnectoren.

verder had je dit ook wel kunnen vragen in het ervaringen topic ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Terryb47 op 13-06-2005 18:43 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja... zoals je zelf ook merkt is dit dus echt een zoekvraag :) Vandaar dat deze op slot gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.